Effektförlust Rakskuret VS Sneskuret drevsats?

camaro67 Meister
22 februari 2009 · 6 763 Inlägg

prodrive skrev:
Ljudet när dogringarna griper in är nästan lika mysigt som vinandet big_smile Fast vet inte om det hade varit så roligt att ha i en vanlig gatbil, alla kommer ju kolla på en och tro att bilen är trasig...

Låt de okunniga titta och skratta, men sen när man piskar skiten ur deras spritt nya ferrari med den trasiga leksaksbilen så är de inte lika kaxiga längre lol

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Hammarslag Inläggskritiker
23 februari 2009 · 990 Inlägg

jocket4 skrev:
Så coolt låter det väl ändå inte, låter ju som att han har lånat en visselpipa av sin lillebror på fem bast och limmat i avgasröret..

Hehe låter ju så jävla mycket racing det kan bli, och utifrån låter det nåt sjukt nice.
Fast åka i en bil utan inredning och isolering med rakskuret det är lite för mycket oväsen för min smak.
Men ur racing syfte så är det helt rätt, sen låter det ju för jävla grymt.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
childofbodom
25 juni 2009 · 78 Inlägg

håller enna  på och monterar 4 växlad dogbox ( m45 ) i min vite 760 nu wink skall smälla upp lite filmer när allt är klart i slutet av sommaren big_smile

Från dom djupa skogarna i Hedared
skinkis WestCoast!
28 juni 2009 · 86 Inlägg

Kör rakskuret i min sierra.
Stummonterad låda utan isolering i bilen blir lite lätt irriterande när man lämnar stans 50-skyltar....
Annars är det asballt!
fick förövrigt 2hk extra i bänk med lådan!

Mitsubishi Lancer Evo VIII MR -04
Kia Sorento CRDi -07
Holden Commodore "VL Turbo" (1986)
steifan DR!FTT3KN!K3R
29 juni 2009 · 10 427 Inlägg

OT men en riklig dos med CRC Belt Grip (på remmar/remhjul) är en bra genväg för varvtalsberoende vinande för de som saknar det wink lol

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Hammarslag Inläggskritiker
10 juli 2009 · 990 Inlägg

engolf skrev:
Är man unte efter det ljudet så är det bara att tömma lådan på olja och pressa den hårt i några kilometer:)

Skämt åsido, låter faktiskt härligt. Dock hade jag inte velar ha en sådan låda i en vardagsbil, då får man ju tinnitus.

Har du ens åkt i en bil med rakskuren låda med inredning/isolering kvar i ? smile
Låter inte alls mycket, ljudet kan jämnföras med att köra med ett trasigt hjullager typ.

Skinkis Hehe att ha stummonterat då måste det låta utav helvete, och ingen isolering på det.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
10 juli 2009 · 990 Inlägg

Såhär låter det i min bil med isolering och  inredning kvar i.



Obs gammal ratt, sitter MOMO ratt på nu som sitter rakt, denna var bara provosoriskt smile


Detta med rutan uppe.
Kompisen "Det är helt jävla otroligt,  Jag -  går bra eller ? Kompisen - Jaaa. cool
Obs jävligt mycket trafik ute den dagen, runt 1600 alla jävla slackers slutar jobbet så blev inte så fick inte möjlighet att dra ur bilen helt o maxa den, samt att den pissratten är för alla mätare så ser varken varvmätare lr hastighetsmätare, detta åtgärdat med en större MOMO ratt.

Senast redigerat av Hammarslag (10 juli 2009)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
14 juli 2009 · 990 Inlägg

childofbodom skrev:
håller enna  på och monterar 4 växlad dogbox ( m45 ) i min vite 760 nu wink skall smälla upp lite filmer när allt är klart i slutet av sommaren big_smile

Hehe ja den lär ju hålla bättre än volvo lådan cool

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
TurbOla Reservdansk
14 juli 2009 · 6 271 Inlägg

Hammarslag skrev:
Hehe ja den lär ju hålla bättre än volvo lådan cool

M45 är en Volvo-låda, antar att han har bytt dreven, precis som du. wink

Men med tanke på vad en låda med raka drev kostar skulle jag bli förbannad om den inte höll bättre än originallådan. lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Hammarslag Inläggskritiker
15 juli 2009 · 990 Inlägg

TurbOla skrev:

Hammarslag skrev:
Hehe ja den lär ju hålla bättre än volvo lådan cool

M45 är en Volvo-låda, antar att han har bytt dreven, precis som du. wink

Men med tanke på vad en låda med raka drev kostar skulle jag bli förbannad om den inte höll bättre än originallådan. lol

Är väl medveten om att M45 är en volvo låda, lika så m90 och m56 osv. Men det är inte längre en volvo låda om man byter innanmätet enligt mig, samma sak som jag titulerar inte min låda "saablåda" utan numera.

Samma piss delar i volvo org lådan som saablådorna, håller dåligt :-) (undantag för m56)
Klart den lär hålla bättre, en 800nm minst pallar den nog, dreven i min ska klara 1200nm innan de rensas.
Aldrig dock hört att nån knäckt lådhuset  till en saablåda iaf, det hände för en toyota mr2a (när min motor satt i den) dyr drevsats i, men själva huset höll inte måttet.

Senast redigerat av Hammarslag (15 juli 2009)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Mianus
7 oktober 2011 · 4 Inlägg

Du tjänar på att köra med rakskuret! Håller bättre, delvis snabbare växling då du knappt behöver koppla när du växlar, bara slå i nästa växel. Smäller på ganska bra smile plus att de låter härligare smile

FatManCustoms grön aktivist
7 oktober 2011 · 846 Inlägg

Holy Thread Revival!

Saab 9-5 SC Aero "Daycare Express" (2002)
Skoda Fabia vRS "Skodmissile" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang