raliman08 skrev:
Jag jobbar på Volvo-Torslanda och att komma och påstå att Volvo har pengar är fan det dummaste jag hört på länge, sätt din fot i fabriken och få del av alla nerlagda projekt, varsel, varselvarningar, inköps neddragningar, nedtaktningar, m.m just nu sitter jag hemma och hela fabriken är nersläckt med värmen avstängd. Var inte längesedan Volvo hade problem att få loss pengar till de anställdas löner.Förstår att du gärna vill att volvo ska släppa en C30R, även jag men att påstå att Volvo har pengar är bara dumt för det har dom inte.
Men ändå har de råd att dela ut dels 4 miljarder till aktie-ägarna och 15 miljoner i bonus till svenske VDn.
Hur hänger det ihop?
Alltså, allvarligt talat, slår man ihop det, så låter det precis som om Volvo går upp på tågspåret och springer rakt mot det annalkande X2000, det vill säga accelererar mot självmordet.
Det vägrar jag blankt tro på, speciellt nu när Volvo har fått ut sina DRIVe-dieslar som fått sån oerhört bra kritik i alla tester för sin bränslesnålhet, och dator som säger åt när det är dags att växla.
Liksom alla V70 Flexifuel som konverteras till etanol/gas i fabriken i Göteborg, som drivs av förredetta-Volvoanställda, som blivit så populär som tjänstebil.
Varför skulle företaget vilja ta livet av sig?
It makes no sense!
Jag tror på att dom har nån baktanke med detta, att stänga ner fabriken är kanske för att de går i ide.
Måste ju vara billigare att stänga fabriken, än låta den gå dygnet runt, fullt med folk som kostar pengar och utan att ha bilar att bygga, då orderingången sjunkit.
Det kan du inte säga emot.