2075
Sök

GAS basar?

Avstängd
85 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
Hade tänkt att köpa en gas alpha 12" bas.
Har läst här på garaget att man kan köpa dom basarna för 300kr på gkås i ullared.
Är det sant att man kan köpa dom basarna för 300 kr på gkås i ullared?

//MR_Bass

534 Inlägg
7 februari 2009
ja de kan man de finns gas kit me eller de fanns de förut i halla fal ska inte säga för mkt

Avstängd
85 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
cheva_raggare skrev:
ja de kan man de finns gas kit me eller de fanns de förut i halla fal ska inte säga för mkt

ok tack för svaret:P

1 813 Inlägg
7 februari 2009
har såna basar i min volvo helt jävla värdelösa fick dom med i min bmw när jag köpte bilen så slängde jag in det i volvon så länge fast det e bara 10" visst snyggt när GAS blinkar te musiken men annars e det skit hade sattsat på Prosons 12" för 299kr på Fynda.se i Falkenberg det e fan så mkt bättre än ullareds GAS basar!!! dom blåa Prosons basarna e det du ska sattsa på om du inte vill lägga mkt pengar på ljud men ändå få ut riktigt najs ljud

Åk före du så väntar jag på dig där..!

16 197 Inlägg
7 februari 2009
dj_padde skrev:
har såna basar i min volvo helt jävla värdelösa fick dom med i min bmw när jag köpte bilen så slängde jag in det i volvon så länge fast det e bara 10" visst snyggt när GAS blinkar te musiken men annars e det skit hade sattsat på Prosons 12" för 299kr på Fynda.se i Falkenberg det e fan så mkt bättre än ullareds GAS basar!!! dom blåa Prosons basarna e det du ska sattsa på om du inte vill lägga mkt pengar på ljud men ändå få ut riktigt najs ljud

gas skit??   hur har du byggt å hur va allt kopplat samt va drev du dom me för steg???

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Low is a lifestyle
956 Inlägg
7 februari 2009
De är inte så att de är ett gammal 4kanals steg som inte ger någon effekt..
och så klagar man på basarna tongue

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se

6 558 Inlägg
7 februari 2009
har själv haft 2st alpha 12or som fick 700rms å det lämna ingen oberörd kan jag lova. hade dom i en 60l sluten låda....bara å handla + att det är väldigt bra priser på gas hela februari ut mvh......

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
7 februari 2009
proson e så jävla myclket bättre än gas, min kusin bytte ut sina gas alpha 12"  tummare, till en proson baslåda med 2 10:or (med dioder innuti och rund plexiformat baslåda, typ), allt drevs utav et gto steg på 2000rms, en 1F konding, och 2 batterier.

Team dBakuten
3 453 Inlägg
7 februari 2009
TwinsBilOchPlat skrev:
allt drevs utav et gto steg på 2000rms, en 1F konding, och 2 batterier.

lollollol

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!

16 197 Inlägg
7 februari 2009
*kan inget annat än å sucka*

bygg rätt så funkar dom kalas me tanke på priset.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

188 Inlägg
7 februari 2009
dj_padde skrev:

Har 2 gas alpha 1225x i min bil och de spelar grymt med tanke på priset 2 st för ca 800. kör de i en 60 liters sluten låda

6 558 Inlägg
7 februari 2009
evilaudio skrev:
*kan inget annat än å sucka*

bygg rätt så funkar dom kalas me tanke på priset.

kan bara hålla med .  vet man inte vad man pysslar med  så spelar det ingen om du har grejer för 10.000 lr 30.000 kommer att låta dåligt hur du än gör....

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

1 785 Inlägg
8 februari 2009
dj_padde skrev:

Om jag får välja mellan GAS och Proson då väljer jag Mutant hehe.... Jag hade rankat dem såhär i budgetklassen runt 400Kr

1 Mutant
2 Gas
3 Proson

Men bygger man fel kvittar det vad man väljer då låter det ändå skräp
Senast redigerat av dbjanoz (8 februari 2009)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

733 Inlägg
8 februari 2009
jag gillar prosons blåa basar, då jag själv haft ett antal i två bygge, jag hade själv en gång i tiden 6 st 10" proson och jag byggde till min bror en dubbel 12a med två proson, jag var riktigt nöjd med basarna, men en sak ska man tänka på... bygg rätt! proson låter bäst i slutet men det spelar högre i portat men låter inte lika bra, men det är inte många billiga basar som spelar bra i portade lådor (de jag har testat).. proson basarna vill ha mellan 200-300 watt rms/st. för att låta som bäst enligt mina tester... jag blev sjukt imponerad på den slutna lådan jag byggde till två 12" proson och matade de med 600 watt rms, det satt i en golf och det spelade riktigt bra/lagom högt (och skithögt för pengarna)

Proson har gått upp i pris sen jag byggde med dem...då jag byggde med dem kostade 10" 249 kr och 12" 299 kr. nu kostar de mer men ändå inte dyrt smile

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

2 914 Inlägg
10 februari 2009
som många här säger...
installationen är jävligt viktig man kan inte ha en 1F konding på 2000Wrms...
jag har 650Wrms och köpte en 2F för jag satsar mer på att få fram ström till de grejjer jag har än köpa grejjer och inte ha nog med ström.

199 Inlägg
10 februari 2009
thulle1 skrev:
jag gillar prosons blåa basar, då jag själv haft ett antal i två bygge, jag hade själv en gång i tiden 6 st 10" proson och jag byggde till min bror en dubbel 12a med två proson, jag var riktigt nöjd med basarna, men en sak ska man tänka på... bygg rätt! proson låter bäst i slutet men det spelar högre i portat men låter inte lika bra, men det är inte många billiga basar som spelar bra i portade lådor (de jag har testat).. proson basarna vill ha mellan 200-300 watt rms/st. för att låta som bäst enligt mina tester... jag blev sjukt imponerad på den slutna lådan jag byggde till två 12" proson och matade de med 600 watt rms, det satt i en golf och det spelade riktigt bra/lagom högt (och skithögt för pengarna)

Proson har gått upp i pris sen jag byggde med dem...då jag byggde med dem kostade 10" 249 kr och 12" 299 kr. nu kostar de mer men ändå inte dyrt smile

M.v.h. Emil

här måste jag vara med dig ! kan nog säga att de va de mest prisvärd basar jag haft( för den basen man fick) för en liten peng är så är det skit bra basar ! har gas basar här hemma alpha tror jag det är ! och de kan verkligen inte ställa sig upp mot proson basarna. mina proson gav upp men som de var för att se vad de gick för smile jag skulle köra på proson.

men tänk på att många rekomenderar sina märken som de blir sponsrade av wink sen finns de de som vill hjälpa ! jag blir inte sponsrad av någon eller har en butik, har bara prövat några basar.
lycka till mvh Alex

OpelFredrik
10 februari 2009
Jag kolla lite på dom där proson basarna och jag vet inte jag men jag tycker dom ser väldigt klena ut? Jag rekommenderar som vissa andra har gjort Mutant, speciellt MT1207X dock kostar dessa basar lite lite mer och kräver en låda på 62,3 liter/bas men har du platts så Mutant!

//Fredrik

8 156 Inlägg
10 februari 2009
OpelFredrik skrev:
Jag kolla lite på dom där proson basarna och jag vet inte jag men jag tycker dom ser väldigt klena ut? Jag rekommenderar som vissa andra har gjort Mutant, speciellt MT1207X dock kostar dessa basar lite lite mer och kräver en låda på 62,3 liter/bas men har du platts så Mutant!

//Fredrik

Man ska inte bara gå på utseendet. Många budgetmärken har tyvärr ett ganska så fett och överdimensionerat utseende, även om själva konstruktionen kanske inte matchar utseendet.
Sen så beror det ju på om vad man är ute efter. Tryck utan kontroll? Då kvittar det wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

733 Inlägg
10 februari 2009
OpelFredrik skrev:

//Fredrik

prosons blåa basar är egentligen allt annat än klena... med en bra låda och 300 watt rms/st till basen/basarna spelar de duktigt, jag testa min brors låda (dubbel proson12a) i min egen bil och det lät riktigt bra och högt, plus att bilen skakade och ja jag vet en bil ska inte vibrera, men det måste ju betyda att det var en del tryck om bilen skakar? innerbackspegeln vred sig ivarjefall smile och det var ljud för 1800 kr totalt så tänk innan du köper, det finns många billiga märken som funkar bra..

Och som sagt jag är en helt vanlig person utan sponsor eller något så jag talar ur min egen plånbok vad jag hade köpt om jag skulle köpt billiga grejor.

M.v.h. Emil

M.v.h. Emil

Sök