2969
Sök

9000 cs 2,3T, Kinnekullen, nya prylar

751 Inlägg
7 februari 2009
Trådstartare
Projekt raderat, bilen såld! Någon modd får gärna radera tråden!
Senast redigerat av Owla (25 juni 2009)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 februari 2009
Du är fortfarande en skitunge här med!!! lol vill osså ha trät här med wink men har du kollat säkringen för styrningen? eller kablarna? Vill ha bilder i dagsljuset med smile

Mvh Patrik

4 663 Inlägg
7 februari 2009
nice big_smile  har en känsla av att det kommer att bli skit bra detta big_smile as kul med ett 9000 projekt till big_smile

2 Inlägg
7 februari 2009
låter bra  Owla wink ser fram emot en åktur senare... smile

4 299 Inlägg
7 februari 2009
Den ser ju fin ut invändigt, men utsidan kanske du ska vänta lite med att visa upp roll wink
Jag förväntar mig att de blir lika fin puts i motorrummet som på avataren wink

//Jacob

4 299 Inlägg
15 februari 2009
Ser bra ut det där, skönt att du fick igång mätaren.
Jag hajade faktiskt inte till 100% vart de va du var ner o gröta nånstans tongue Har lite svårt och koncentrera mig på annat än bilkörningen när jag är ute och åker smile

Fan va synd att jag inte kan komma ner på lovet hmm Hade helt ärligt gärna kommit ner och hjälpt till och putsa upp den där lacken. Så nedgångna lacker tycker iaf jag är kul att jobba med smile

Men men, lykca till i fortsättningen. Hoppas du får hem den där motorn snart smile
//Jacob

4 663 Inlägg
15 februari 2009
nice big_smile hon se rmycket bra ut big_smile men skit fula  stål fälgar   mer näsan lika dana så ska inte klaga big_smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
15 februari 2009
Jadu, as fin inne big_smile men då utsidan kommer vet man inte om man ska gråta eller skratta tongue men fan, den där jävla motorn är väl bara o mecka lite med, så lär de fungera? eller de kanske är så billiga endå. De blir nog bra! big_smile

Mvh Patrik

3 390 Inlägg
15 februari 2009
Ser bra ut !  Lycka till smile

Och ur kaoset talade en röst till mig som sa: Le och var glad för det kunde vara värre. Och jag log och var glad och det blev värre

4 299 Inlägg
28 mars 2009
Skönt att du fått fram problemet på spjällen där nu iaf smile De kan ju knappast vara så krångligt som det vi pratade om tongue

Annars är det gött att du kommit igång med bilen igen, och inte lägger massa tid på din lilla plastraket wink
Lycka till med resten och hoppas det blir lite ordning på den där jävla stolen snart smile

//Jacob

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 mars 2009
hehe, skönt med lite värme då nästan vintern är slut tongue men de blir nog bra med en ny motor från skroten, o sen en riktig polering o de som du sa wink blir fint de där!

Mvh Patrik

4 299 Inlägg
28 mars 2009
Owla skrev:
Rallyhalle skrev:
Skönt att du fått fram problemet på spjällen där nu iaf smile De kan ju knappast vara så krångligt som det vi pratade om tongue

Annars är det gött att du kommit igång med bilen igen, och inte lägger massa tid på din lilla plastraket wink
Lycka till med resten och hoppas det blir lite ordning på den där jävla stolen snart smile

//Jacob

Tyvärr löste inte detta problemet helt sad Lite bättre men fortfarande fesljummet Misstänker luft i värmepaketet eller liknande.

Liten uppdatering till då

Va ute och testa bilen ikväll. Första man möts av är ett tomt vänster bakdäck *suck*, lite luft o bensin så är vi påväg. Första gången på länge man kan ha en skön förarställning nu med stolen.
När vi testade att justera wiren till spjället i akvariet manuell så fick vi kallt i ena läget och fesljummet i andra. Kan även tillägga att det blir kylare ju snabbare man kör.
Börjar regna så slår på vindrutetorkaren på långsammaste med lång intervall. Ett par minuter senare (utan att jag rört spaken mad) så börjar torkarna gå på max. Stänger av bilen och startar igen, fortfarande problem. Max hastighet och kan inte stänga av med spaken (rutan blev iaf torr när det sluta regna lol)
Nähä, då kör vi hem istället........tror ni jag fick i 5an på motorvägen? Fan heller! Blir så trött på de.

Imorgon blir det iaf fortsatt felsökning av värmeproblemet i hopp om ett varmare vinterslut.

MVH

Fan alltså, din bil börjar ju likna min. Felen bara samlas lol

Trodde fan inte det va sant när du ringde och berätta, hoppas verkligen du får ordning på de snart!

//Jacob

4 663 Inlägg
15 april 2009
men sweet big_smile ser fram emot dina planer big_smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
15 april 2009
Najjs! wink hur blev de med torkarna då? funkar dom som de ska eller har de damp? tongue men de är jävla skummt att du inte får full värme o så där, men felsök på du, o sen vill jag ha bild på insmorda sätena o damask o knoppen! smile

Mvh Patrik

4 299 Inlägg
16 april 2009
Du är OTROLIGT dålig när de gäller bilder grabben tongue Bättring på de wink

Men det är skönt att höra att det börjar ordna sig och att de börjar bli lite hyffs på den smile
Kanske vi kan göra nått skoj istället för att reparera bilen i sommar när jag kommer ner en sväng wink

Ha de fint!
//Jacob

20 Inlägg
16 april 2009
Blir nog bra det här smile

751 Inlägg
18 april 2009
Trådstartare
Då kör vi en uppdatering (Ja nu kommer det bilder Jacob roll)

Va planerat att tvätta bilen men 3 av 3 personer i bilen hade glömt plånboken hemma så de får bli nån annan gång (ska ju ändå in på rekond snart).

Här kommer iaf lite bilder!
Klaga inte på lacken, de är väl skitsnyggt med lite solbränna (blekning) nu på våren!

http://www.geting.se/image.php/165461-DSC00721.jpg

http://www.geting.se/image.php/165466-DSC00722.jpg

Fick iaf 2 bilder på den fina inredningen, ser dock inte lika fin ut på bild såg ja hmm
http://www.geting.se/image.php/165467-DSC00723.jpg

http://www.geting.se/image.php/165470-DSC00724.jpg

Lite kommentarer skulle inte skada, hade bra tills nästa uppdate!

4 299 Inlägg
19 april 2009
Wohoo, äntligen!! tongue

Nu fick man ju äntligen se hur matt i lacken den verkligen är tongue Så en redig polering kommer bli skitbra på den där big_smile

//Jacob

10 sec före dig...
540 Inlägg
19 april 2009
ta hand om det skinnet inte lätt att komma över!

751 Inlägg
19 april 2009
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Wohoo, äntligen!! tongue

Nu fick man ju äntligen se hur matt i lacken den verkligen är tongue Så en redig polering kommer bli skitbra på den där big_smile

//Jacob

Haha du kan va lycklig över att se bilder, men ja gråter fan när man ser hur illa de ser ut lol Nejdu, de ska bli kul o se den polerad sen, hoppas bara inte märket i huven syns för mycket (vilket det troligen inte gör).

Tinoz skrev:
ta hand om det skinnet inte lätt att komma över!

Klart jag ska smile Hade förväntat mig det värsta när ja såg den lacken och 29k mil på mätaren men är ruskigt imponerad över skicket!

Sök