Söker dokumentation eller historia på min A8

Dirk Diggler
8 februari 2009 · 375 Inlägg

Saknar allt vad det gäller dokumentation till min A8:a så är det någon som vet något om den, kanske grannen eller polaren som haft den en gång i tiden så vill jag veta big_smile
Det mest intressanta är väl om man kan få reda på om kamremmen är bytt vid 24000 eller inte men det skulle vara kul med mer info. Fick inte ens instruktionsbok med till den.

Har kollat med förra ägaren igen men han hade den så kort tid så han visste inget. Ägaren före det bor i Heby men svarar varken på mail eller tele. Ägaren före det är från Bergvik utanför Söderhamn men verkar ha hemligt nummer sad Längre bak ser jag inte så jag chansar här om någon känner igen den. Regnr är REY133 och ser ut så här.
http://i127.photobucket.com/albums/p157/jonas_w124/102933-993659.jpg

Senast redigerat av Dirk Diggler (8 februari 2009)

Pilsk
9 februari 2009 · 460 Inlägg

gå inte på vag och be om verkstadshistorik på din bil. är bilen en import?

Dirk Diggler
9 februari 2009 · 375 Inlägg

Pilsk skrev:
gå inte på vag och be om verkstadshistorik på din bil. är bilen en import?

Ja det är en import fast det var länge sen så jag är mest intresserad av allt efter den kom till Sverige.
Jo det kanske funkar att gå in på VAG men det kan ju vara en hel del som är köpt och reparerat på andra verkstäder eller hemma också. Bilmetro här tar 25-27000:- för stora 24000 mila servicen så jag vet inte om det är så stor chans att någon gjort det på en auktoriserad vag verkstad på en bil som knappt är värd det dubbla.
Men visst finns chansen. Tar dom betalt för att kolla sånt?

DusanMandick Random Hero
9 februari 2009 · 4 047 Inlägg

kolla på bilprovningens nya funktion med besiktningar o grejer, så kan du se va som vart fel me den o så

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Dirk Diggler
9 februari 2009 · 375 Inlägg

DusanMandick skrev:
kolla på bilprovningens nya funktion med besiktningar o grejer, så kan du se va som vart fel me den o så

Om du menar det där med senaste 3 årens besiktningspapper så har jag dom redan.

DusanMandick Random Hero
9 februari 2009 · 4 047 Inlägg

okej, de e en bra grej annars, big_smile

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Dirk Diggler
9 februari 2009 · 375 Inlägg

DusanMandick skrev:
okej, de e en bra grej annars, big_smile

Ja det är kanon när man ska köpa bil också, lite lättare att se om mätaren är skruvad eller så när det går att se några år tillbaks.

Pilsk
9 februari 2009 · 460 Inlägg

på jobbet tar vi då inte betalt för det. vet inte hur dom gör på andra verkstäder. jo ja vet det är svindyrt med stora servicen på dom.

AntonRacing
9 februari 2009 · 236 Inlägg

de ja tänker på är hur kan man köpa en import bil utan någon som helst dokumention ???.

Saab ng900 Steg 3+
Jolle87
9 februari 2009 · 1 585 Inlägg

DusanMandick skrev:
kolla på bilprovningens nya funktion med besiktningar o grejer, så kan du se va som vart fel me den o så

Vart hittar jag den funktionen?tongue

Mr_EmCom Med.lem
9 februari 2009 · 3 759 Inlägg

Jolle87 skrev:

DusanMandick skrev:
kolla på bilprovningens nya funktion med besiktningar o grejer, så kan du se va som vart fel me den o så

Vart hittar jag den funktionen?tongue

Det undrar jag med, letade lite på sidan men hittade inget.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Pan
9 februari 2009 ·

Mr_EmCom skrev:

Jolle87 skrev:

DusanMandick skrev:
kolla på bilprovningens nya funktion med besiktningar o grejer, så kan du se va som vart fel me den o så

Vart hittar jag den funktionen?tongue

Det undrar jag med, letade lite på sidan men hittade inget.

Jag mailade reg nr till kundtjänsten och bad dom skicka senaste bes protokollen. Fick någon dag senare några pdf filer smile

Mvh

TRYIT Teddan
9 februari 2009 · 2 495 Inlägg

AntonRacing skrev:
de ja tänker på är hur kan man köpa en import bil utan någon som helst dokumention ???.

spelar roll på en bil för 40 000kr ????

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Dirk Diggler
9 februari 2009 · 375 Inlägg

AntonRacing skrev:
de ja tänker på är hur kan man köpa en import bil utan någon som helst dokumention ???.

Bara väntade på den frågan roll
Man gör precis som vanligt. Skriver papper, lämnar över pengar, eller i mitt fall bytesbilen, tar nya bilen och åker hem wink
Näedå skämt åsido. Bilen jag hade var inte lätt att bli av med, priset på denna var rätt, och han var villig att byta.
Samt som r-ted skrev, spelar stor roll på en bil i den prisklassen.
Så nu är det avklarat så vi kan återgå till ämnet.


Pilsk skrev:
på jobbet tar vi då inte betalt för det. vet inte hur dom gör på andra verkstäder. jo ja vet det är svindyrt med stora servicen på dom.

Inget du har möjlighet att kolla på ditt jobb åt mig då?

Senast redigerat av Dirk Diggler (9 februari 2009)

Pilsk
11 februari 2009 · 460 Inlägg

kan kolla åt dig imorn om jag kommer ihåg.

Wicked
12 februari 2009 · 112 Inlägg

PM skickat! smile

Audi TT RS "Wicked" (2011)
Dirk Diggler
12 februari 2009 · 375 Inlägg

Wicked skrev:
PM skickat! smile

Tackar för all hjälp smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang