4579
Sök

Efterlyser lagtexter

Pro detailer
417 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Jag hade för ett tag sedan en massa lagtexter med mig i bilen för tillfällen när jag blev stoppad, hade velat ha tag på liknande igen, framför allt om trafiklagar och fordons utföranden.

Det enda jag väl egentligen behöver vet är vad lagtexterna heter, resten löser jag med Googles hjälp:cool:

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
9 februari 2009
Har dom inte detta på VV, jag tycker att dom är rätt placerad för hjäpa dig eller?
Eller kanske boken (du & jag i trafiken) den kan hjälpa rätt bra.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Pro detailer
417 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Jo men inte allt, jag hade lagtexter i en pärm i bilen innan för att kunna sätta polisen på plats när man blir stoppad och då gäller det att ha hela lagtexten, inte bara stycken och utdrag.
Har klarat mig undan böter många gånger när polisen inte haft hundra koll på vad dom snackat om.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

Pro detailer
417 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Ja att slippa undan fortkörningsböter vet jag hur jag gör, neka och sen leta fel, hur lätt som helst, poliserna är slarviga.
Men det händer ju att man blir stoppad för annat med, felaktig placering av nummerplåt tex, vid ett tillfälle frågade jag polisen och vilken paragfraf och vilket stycke som avhandlade placering av nummerplåt, dom uppgifter han gav berörde motorstorlek på eu moped. Så att ha med lagtexter och kunna läsa högt ur är en bra grej helt enkelt.

Tror mig dock ha hittat nått som kan hjälpa mig men fler tips mottages gärna.

543 Inlägg
9 februari 2009
Länka i tråden när du hittar något bra smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.

Pedal To The Metal
750 Inlägg
9 februari 2009
Ähh man får ju åka om kring me boken vars titel är.. Sveriges rikes lag ! haha-. nej skoja bara..

Men som sagt... Länka när du hittar

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

205 Inlägg
9 februari 2009
Vart gjorde du av den du hade då? yikes
Och hur fick du tag på den?

654 Inlägg
9 februari 2009

Pro detailer
417 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Den låg i bilen över vintern och mådde inte så bra sen, var visst lite fukt i bagaget.

Trafikförordningen är en del ja, polislagen är en men jag hade typ fem sex olika lagtexter i den pärmen.

Sök