4692
Sök

Flyttar snart och ska renovera lägenheten, vad är en rimlig kostnad för jobbet?

1 582 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Tja!

Flyttar nu den 27:e februari och ska renovera lägenheten lite. Ska tapetsera sovrum, hall, kök och vardagsrum, sen ska jag även lägga laminatgolv i både hall och kök samt sätta upp lite saker i lägenheten.

Jag ska betala för jobbet och undrar vad en rimlig kostnad är för allt? Personen som ska göra jobbet har begärt 2000:- tänkte kolla med er här om det är rimlig kostnad eller är det för mycket för det jobbet han ska utföra.

Tacksam för seriösa svar samt åsikter smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 februari 2009
2000kr e billigt tongue Iaf om det är vitt!
Hade gärna betalat 2 papp om ngn, som vet va han gör, gör de åt en smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
10 februari 2009
tycker det låter helt ok, så länge han kommer göra om det och stå för materialet om han gör fel.
men misstänker att det är utan kvitto?

har du sett jobb han gjort tidigare så det inte blir sämre än vad du har det nu?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
10 februari 2009
LIVINL0UD skrev:
Tja!

Flyttar nu den 27:e februari och ska renovera lägenheten lite. Ska tapetsera sovrum, hall, kök och vardagsrum, sen ska jag även lägga laminatgolv i både hall och kök samt sätta upp lite saker i lägenheten.

Jag ska betala för jobbet och undrar vad en rimlig kostnad är för allt? Personen som ska göra jobbet har begärt 2000:- tänkte kolla med er här om det är rimlig kostnad eller är det för mycket för det jobbet han ska utföra.

Tacksam för seriösa svar samt åsikter smile

Allt detta för 2000 :-
Tapeter måste han ta bort skarvar, sparkla, slippa, det är minst 1 till 2 arbetsdag sen, tapisserar och sen golvet, det är nästa en hel lägenhet renovering.
om någon skulle göra på seriös sett hemma hos mig en sådan jobb, det skulle säker kosta mig mints 15.000:-
Då jag tycker att 2000:- för allting är som gratis.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 582 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
2000:- utan kvitto är det som gäller desvärre, men har sett han lägga golv och tapetsera förut och det blev bra gjort.

Jo då skulle det bli något fel eller att jag inte är nöjd så får han göra om och göra rätt smile

1 582 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Jasså okej, visste faktiskt inte att man behövde göra en del saker vid tapetsering, trode att det räckte med att ta bort dom gamla taper och typ slipa lite sen sätta på dom nya big_smile
15000:- det lär lite saftigt ärligt talat så smile

alain skrev:
Allt detta för 2000 :-
Tapeter måste han ta bort skarvar, sparkla, slippa, det är minst 1 till 2 arbetsdag sen, tapisserar och sen golvet, det är nästa en hel lägenhet renovering.
om någon skulle göra på seriös sett hemma hos mig en sådan jobb, det skulle säker kosta mig mints 15.000:-
Då jag tycker att 2000:- för allting är som gratis.

2 271 Inlägg
10 februari 2009
Löjligt billigt! skicka hem han till mig så ska han få jobb!big_smile
De flesta hantverkare jag känner tar närmre 300 tim i vänster fickan.

Kanon..
1 473 Inlägg
10 februari 2009
Shiiit, som sagt, skicka över honom till mig sen me så kan han få lite jobb big_smile
För 2000 så kanske man kan få någon som sätter upp tapeter direkt över de befintliga i typ ett halvt vardagsrum annars big_smile

Thorssa
10 februari 2009
Har han gjort det förut så klarar han av att lägga golvet på 1-2 kvällar. Tapetseringen beror det på hur noga man vill vara, det går ju förstås att smeta upp nya tapeter över de gamla. Resultatet är ju då förstås beroende på vad det är för tapet som sitter där och vad för tapet man sätter upp. I vilket fall som helst är det ju ett par kvällars jobb med tapetseringen.

Trätekniker
387 Inlägg
10 februari 2009
Haha desperat kille, polaren som e målare tar ca 2000:- per rum

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

1 582 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Killen som ska utföra jobbet står mig väldigt nära, så det är därför han inte tar mer än 2000:- så jag är nöjd smile

oleg skrev:
Haha desperat kille, polaren som e målare tar ca 2000:- per rum

1 582 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
Tråden kan låsas då jag fått svar på min fråga big_smile

DFFL
9 020 Inlägg
11 februari 2009
2000kr är inget, han kan ju komma hem till mig när huset är byggt så får han 2500 om han gör klart det. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök