Slanga bensin!

Sanitarium
10 februari 2009 · 2 Inlägg

Ilskan bara kryper i kroppen när jag nu för tredje gången på en månad har fått tanken tömd av idioter.

Så nu till min fråga, vad göras mot detta? Jag känner att försåts minering med sprängdeg känns lite för radikalt, och en snälla slanga inte lapp är för milt?

Hur ska jag hindra dessa petroleum marodörer?


Mvh//Anders

Larsson_Power Saabvilde!
10 februari 2009 · 1 708 Inlägg

Sanitarium skrev:
Ilskan bara kryper i kroppen när jag nu för tredje gången på en månad har fått tanken tömd av idioter.

Så nu till min fråga, vad göras mot detta? Jag känner att försåts minering med sprängdeg känns lite för radikalt, och en snälla slanga inte lapp är för milt?

Hur ska jag hindra dessa petroleum marodörer?


Mvh//Anders

Vänta på dom...wink

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Darkie dARKiE
10 februari 2009 · 5 031 Inlägg

Köp tanklock med nyckellås, och montera lucklås om bilen inte har det standard..

och sista som den över mig skrev, vänta på dem och skräm dem så dem inte kommer tebaks.. (nu menar jag inte slå ner dem utan, skrik till dem  när du ser dem börja..)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
AeroMalm BMW fantast
10 februari 2009 · 1 172 Inlägg

redan efter första slangningen så hade jag ju köpt ett lock med lås... hade ju hindrat dem lite, och även väntat på dem  om dom nu fortsätter...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Mr_EmCom Med.lem
10 februari 2009 · 3 759 Inlägg

Häll i nått otrevligt i tanken och vänta :hihi

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
expect1991
10 februari 2009 · 1 814 Inlägg

Mitt tips, låt bli tanklock emd lås, det förvärrar skadan wink

men stå gärna bredvid o hojta till om de kommer så kommer de nog hålla sig borta.

eller varför inte 230V på karossen? big_smile

Larsson_Power Saabvilde!
10 februari 2009 · 1 708 Inlägg

Darkie skrev:
Köp tanklock med nyckellås, och montera lucklås om bilen inte har det standard..

och sista som den över mig skrev, vänta på dem och skräm dem så dem inte kommer tebaks.. (nu menar jag inte slå ner dem utan, skrik till dem  när du ser dem börja..)

...klart du menar, du vill bara inte ha en varning för uppmaning till brott såklart! Haha! big_smile

Senast redigerat av Larsson_Power (10 februari 2009)

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
Tiger1978 Fattig student
10 februari 2009 · 1 282 Inlägg

Finns väl spiraler man kan skicka ner i påfyllningsröret som stoppar slangen, har för mig att dom tex säljs på mackarna..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
erixon89
10 februari 2009 ·

Kan ju alltid gömma dej i bilen smile

MrNinja
10 februari 2009 · 148 Inlägg

Att folk orkar slanga, känns så lowlife så de e inte sant. Har man ens råd att ha bil om man inte har råd med bensin? Va händer om nått pajjar, snor dom delar också då eller?

Muttley
11 februari 2009 ·

MrNinja skrev:
Att folk orkar slanga, känns så lowlife så de e inte sant. Har man ens råd att ha bil om man inte har råd med bensin? Va händer om nått pajjar, snor dom delar också då eller?

ja får de punktering snor de däcken. smile. Fattigt folk snor från de lite rikare.

Skydda bilen kör på spiral smile biltema har väl dem.

air_denka Volvo turbo trimmare
11 februari 2009 · 195 Inlägg

spiral e mitt tips. det blir värre att låsa tankluckan. Dom bändar och jag vet. Både jag och en kompis åkte på de. Min bil bytte jag bara lucka på men kompisen fick lacka om bakskärmen.. Låsbart tanklock bändar dom oxå i. Larm då?? En stor sata siren! smile Alternativt att du sätter nån syra på tanklocket och själv har tjocka diskhandskar när du ska tanka smile

Germax
11 februari 2009 · 12 086 Inlägg

expect1991 skrev:
Mitt tips, låt bli tanklock emd lås, det förvärrar skadan wink

men stå gärna bredvid o hojta till om de kommer så kommer de nog hålla sig borta.

eller varför inte 230V på karossen? big_smile

Precis, låsta tanklock bidrar bara med ytterligare plåtskador i värsta fall.


Jag skulle fixat ett "nät" någonstans mellan påfyllningen och tanken så slangen inte går ner.

Aruzo Ace Ventura
11 februari 2009 · 1 240 Inlägg

Spiral tror jag på!


http://www.biltema.se/Archive/Product_images/33/Large/33-590_l.jpg


Tankspiral
Effektivt stopp för bensintjuven. Förhindrar slangning av bränsle via påfyllningsröret. Enkel montering i bränslepåfyllningsröret


Artnr 33-590

Pris: 34:90

Vart? Feltema tongue

Senast redigerat av Aruzo (11 februari 2009)

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
11 februari 2009 · 3 404 Inlägg

Blir så förbannad! Det är fördjävligt att de ska sno soppa för det första, men när de börjar bryta upp grejjer då har de väll tappat alla muttrar i skallen.

Investera i en tankspiral och vänta på dom med en hink vatten, uppskattas säkert i minusgrader big_smile

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
snoddas
11 februari 2009 · 1 142 Inlägg

skjut dom med paintball gevärtongue

Janosch
11 februari 2009 · 205 Inlägg

Det är ingen som slangar... Du kör ju volvo, då får du leva med att den drar lite mer än min Fiat exempelvis wink

BBAD Utbildad hobbymekare
11 februari 2009 · 1 125 Inlägg

Aruzo skrev:
Spiral tror jag på!


http://www.biltema.se/Archive/Product_i … -590_l.jpg


Tankspiral
Effektivt stopp för bensintjuven. Förhindrar slangning av bränsle via påfyllningsröret. Enkel montering i bränslepåfyllningsröret


Artnr 33-590

Pris: 34:90

Vart? Feltema tongue

köp den inte för ja köpte den efter ja vart less på att jag vart slangad på jobbet... klart den funkade men de var ett helvete att tanka, man kan inte tanka med fullt ös på pumphandtaget, de skvätter utanför då...

handtags skydd (vet ej vad det heter) säger ifrån åså skvimpar det över

tankar man 30L så hamnar 2l på backen

Volvo 855 GLE "Low and Green" (1993)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
11 februari 2009 · 3 404 Inlägg

BBAD skrev:

Aruzo skrev:
Spiral tror jag på!


http://www.biltema.se/Archive/Product_i … -590_l.jpg


Tankspiral
Effektivt stopp för bensintjuven. Förhindrar slangning av bränsle via påfyllningsröret. Enkel montering i bränslepåfyllningsröret


Artnr 33-590

Pris: 34:90

Vart? Feltema tongue

köp den inte för ja köpte den efter ja vart less på att jag vart slangad på jobbet... klart den funkade men de var ett helvete att tanka, man kan inte tanka med fullt ös på pumphandtaget, de skvätter utanför då...

handtags skydd (vet ej vad det heter) säger ifrån åså skvimpar det över

tankar man 30L så hamnar 2l på backen

Då får man väl göra ett större ingrepp och montera den längre ded så man får ned hela pumphandtaget så ska du se att det inte skvätter smile

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Lindahl-
11 februari 2009 · 151 Inlägg

nääe men det är bara o sätta sig o hålla vakt om det är upprepande

Senast redigerat av Lindahl- (11 februari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang