4997
Sök

Mds xmax 2 st 12'' och ett rockford t8002 ste

1 523 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
tror ni att ett rockford t8002 och 2 st mds xmax 12'' basar kommer dunka bra? lr vad för steg föredrar ni till dem basarna och hur högt tror ni dem spelar?

21 761 Inlägg
11 februari 2009
Basarna har singel 4 Ohms talspole enligt vad jag kan se på MDS:s hemsida, steget tål att bryggkopplas med 2 Ohms belastning. Om du har bra med ström så kan du bryggkoppla steget till båda basarna och få dem att röra på sig ordentligt. T8002 har faktiskt ett subsonicfilter (dock ej justerbart), det är inte helt vanligt på flerkanals steg. smile

Jag tror att det steget fungerar ganska bra till dessa basar, men ett monosteg är nog ändå lite bättre.

956 Inlägg
11 februari 2009
Tror även jag att det kommer röra på sig bra. Farsan har 2 st 10" i jänken och dessa dunkar rediggt bra i den. Detta med snarlik effekt som i ditt steg och i slutna lådor.

Hur högt det kommer spela finns det ju många faktorer som spelar in i.
Vilken bil du har, vilka lådor/låda du har till dem, men du kommer troligtvis ej bli besviken.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

4 074 Inlägg
12 februari 2009
valstadkillen skrev:
tror ni att ett rockford t8002 och 2 st mds xmax 12'' basar kommer dunka bra? lr vad för steg föredrar ni till dem basarna och hur högt tror ni dem spelar?

Jag har 4st xmax 10or och dom spelar på riktigt jävla bra! hade 8st mutant 10or innan och 4xmax spelar fan lika bra,hade dock lite tokig låda till mutant basarna! Angående steget så funkar det kanon jag hade ett sånt i min 855 t5 och två RF 15" och det spela fantastiskt bra...

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

Sök