3754
Sök

Finns det någon Glaslucka som passar i 7++ ?,

730 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
#1
Hejsan som sagt undrar om det är någon som har fått i någon glaslucka original eller eftermarknad i någon 700 serie taklucka utan att göra för stora modifikationer ?

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

huh?
10 427 Inlägg
11 februari 2009
#2
Tror 960ns soltaklucka ska vara bolt-on!

Frågade om detta nyligen i en tråd på ett annat forum, och det
skulle bara vara att skruva dit en sån om man fick tag på en.

Lite ovanligt till 960 som jag fattar det och ännu mera ovanligt till 940.


730 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
#3
steifan skrev:
Tror 960ns soltaklucka ska vara bolt-on!

Frågade om detta nyligen i en tråd på ett annat forum, och det
skulle bara vara att skruva dit en sån om man fick tag på en.

Lite ovanligt till 960 som jag fattar det och ännu mera ovanligt till 940.

o fasiken, den tanken slog mig aldrig, för jag har mätt med en 850 o den vart ju för stor =/ Då är det bara ut och ragga efter 960 lucka wink

Fölkesberg Racing =)

730 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#5
steifan skrev:
Lånar in lite bilder hit från användare Refined740Svenska Volvo 7/900 Klubbens forum:

http://img124.imageshack.us/img124/9459 … 032mu4.jpg
http://img125.imageshack.us/img125/4158 … piaiz7.jpg
http://img124.imageshack.us/img124/1739 … 031sw6.jpg
http://img125.imageshack.us/img125/1310 … piatf2.jpg

Den luckan är från en 960 på en 740 Turbo 1990.

det såg ju gör snyggt ut ju,, wink, men då måste man även ta med innertaket ifrån en 960 ?

Fölkesberg Racing =)

huh?
10 427 Inlägg
12 februari 2009
#6
Shallie skrev:
steifan skrev:
Lånar in lite bilder hit från användare Refined740Svenska Volvo 7/900 Klubbens forum:

http://img124.imageshack.us/img124/9459 … 032mu4.jpg
http://img125.imageshack.us/img125/4158 … piaiz7.jpg
http://img124.imageshack.us/img124/1739 … 031sw6.jpg
http://img125.imageshack.us/img125/1310 … piatf2.jpg

Den luckan är från en 960 på en 740 Turbo 1990.

det såg ju gör snyggt ut ju,, wink, men då måste man även ta med innertaket ifrån en 960 ?

Uh, nej.. tror det ska räcka med bara luckan eftersom du redan har innertaket för taklucka.
Vet ju faktiskt inte, men liraren som la upp dom där bilderna hade bara bytt själva luckan.


730 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
#7
steifan skrev:
Shallie skrev:
steifan skrev:
Lånar in lite bilder hit från användare Refined740Svenska Volvo 7/900 Klubbens forum:

http://img124.imageshack.us/img124/9459 … 032mu4.jpg
http://img125.imageshack.us/img125/4158 … piaiz7.jpg
http://img124.imageshack.us/img124/1739 … 031sw6.jpg
http://img125.imageshack.us/img125/1310 … piatf2.jpg

Den luckan är från en 960 på en 740 Turbo 1990.

det såg ju gör snyggt ut ju,, wink, men då måste man även ta med innertaket ifrån en 960 ?

Uh, nej.. tror det ska räcka med bara luckan eftersom du redan har innertaket för taklucka.
Vet ju faktiskt inte, men liraren som la upp dom där bilderna hade bara bytt själva luckan.

det bör räcka som du säger men då kan jag inte stänga för glasluckan om du fattar hur jag menar, ?smile

Fölkesberg Racing =)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
12 februari 2009
#8
jag har en eftermarknads glastaklucka (helt ny i kartong) vet inte märke på den men de säljs inte längre.

med packningar, ram, glas osv osv allt för att montera.

finns i södertälje att hämta eller kan skickas med bussgods
pris: tja 1000:- eller bud


huh?
10 427 Inlägg
12 februari 2009
#9
Shallie skrev:
steifan skrev:
Shallie skrev:

det såg ju gör snyggt ut ju,, wink, men då måste man även ta med innertaket ifrån en 960 ?

Uh, nej.. tror det ska räcka med bara luckan eftersom du redan har innertaket för taklucka.
Vet ju faktiskt inte, men liraren som la upp dom där bilderna hade bara bytt själva luckan.

det bör räcka som du säger men då kan jag inte stänga för glasluckan om du fattar hur jag menar, ?smile

I dagsläget kan du ju skjuta tillbaks luckan i innertaket antar jag?
Blir ju samma med skyddet på glasluckan. Skjuts ju in ovanför
innertaket.



Sök