Hej kopplade ur min kondensator för att koppla in ett nytt slutsteg och när jag lossade pluss kabeln så laddade kondingen långsamt ur sig själv (syndes på voltmätaren,Tar ca 30-40sec sedan är den tom) så ska det väll inte vara eller? Enligt instruktions pappret ska den ju laddas ur med lampa eller motstånd. Vad kan detta bero på?
Hej kopplade ur min kondensator för att koppla in ett nytt slutsteg och när jag lossade pluss kabeln så laddade kondingen långsamt ur sig själv (syndes på voltmätaren,Tar ca 30-40sec sedan är den tom) så ska det väll inte vara eller? Enligt instruktions pappret ska den ju laddas ur med lampa eller motstånd. Vad kan detta bero på?
Lite nyfiken, hur vet man att en kondensator fungerar som den ska??
ja om man har en kraftfull förstärkare så att om man har bara orginalbatteriet så brukar lamoprna blinka om man sätter dit en kondensator så slutar dom blinka i takt med att basen slår (så blev det för mig iallsfall)
en kondensator laddar alltid ur sig om det inte ligger strömm på. lampa eller motstånt används för att ladda upp den första gången så att den inte rusar och bränns upp.