6157
Sök

RC-flyg

945 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Fick jag tråden rätt måntro?

Har vi fler här som sysslar med RC-leksaker?
Har själv införskaffat mitt första RC-flyg nyligen, rättaresagt en Cessna RTF 5ch / EPP.
Personligen anser jag att skillnaden mellan EPP-plasten och det vanliga materialet kan kvitta...

Huvudsaken med tråden är då jag söker en specifik del, en Motorkåpa.
Tidigare så small jag rätt ner i marken och mjukt plast som gärna spricker vet man ju vad det tåler...

Känns ju även dumt att köpa 1.st för låt säga gissningsvis 30spänn plus frakt så jag beställer nog cirka 7.st.
Frågan är Vart jag finner en sådan motorkåpa? Chansar även på att fler märken samt modeller ska passa..

Är det bara jag eller ökar man inte stabiliteten genom att dränka in kåpan i epoxy?
Fick just idèn och tänker jävlar testa alltså, därför kvalitèn är ingen höjdare!

Övriga förslag går även att skicka mig ett PM om....

Tack för svar, Mvh.

956 Inlägg
15 februari 2009
Kör borstlös rc18b ft. 1:18 bil. Får hem lipo de närmaste dagarna. Då ska de bli o åka av=)

945 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Glader9991 skrev:
Kör borstlös rc18b ft. 1:18 bil. Får hem lipo de närmaste dagarna. Då ska de bli o åka av=)

Borstlös ska det ju vara, helrätt!
Den vanliga motorn är ju verkligen att se som en förbrukningsvara på dom förbrukade timmarna..
Lipo-batteri sitter de även i min leksak, iofs var mitt förra budget plan både billigare och sämre än
min nuvarande Cessna men vi drar en komp. och lägger upp det, Väl kört Lipo så byttar man knappast ner sig.

Fortfarande inga fler som är inne på RC-biten?
Eller någon som kan hjälpa mig med huvudfrågan ang. tråden ?

Ej Medlem
369 Inlägg
15 februari 2009
Jag sysslar lite med RC! Jag har en båt, kommer inte ihåg namnet men det är en bränsledriven katamaran. Går så in i h*lvete big_smile. Har även nu i dagarna börjat med Mini Z! Det är jättekul på kvällarna när man har tråkigt tongue

You haven't lived until you found something worth dying for!

945 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Rydholm skrev:
Jag sysslar lite med RC! Jag har en båt, kommer inte ihåg namnet men det är en bränsledriven katamaran. Går så in i h*lvete big_smile. Har även nu i dagarna börjat med Mini Z! Det är jättekul på kvällarna när man har tråkigt tongue

Det är inte den modellen som går även på land och vatten, samt har snurran där framme möjligtvis?
Dom är otroligt billiga just nu, dom går även som spjut och rätt upp i luften är inga problem =P

Ej Medlem
369 Inlägg
15 februari 2009
Bjare skrev:
Rydholm skrev:

Det är inte den modellen som går även på land och vatten, samt har snurran där framme möjligtvis?
Dom är otroligt billiga just nu, dom går även som spjut och rätt upp i luften är inga problem =P

Jag var nog lite otydlig:P Jag har en båt som ser ut ungefär som den på länken nedan, fast min har katamaran skrov:) och när jag sa Mini Z så menar jag en bil, en Hummer H2 big_smile

http://www.hobbyfabriken.com/images/upl … -Batar.jpg

You haven't lived until you found something worth dying for!

956 Inlägg
15 februari 2009
Bjare skrev:
Glader9991 skrev:

Borstlös ska det ju vara, helrätt!
Den vanliga motorn är ju verkligen att se som en förbrukningsvara på dom förbrukade timmarna..
Lipo-batteri sitter de även i min leksak, iofs var mitt förra budget plan både billigare och sämre än
min nuvarande Cessna men vi drar en komp. och lägger upp det, Väl kört Lipo så byttar man knappast ner sig.

Fortfarande inga fler som är inne på RC-biten?
Eller någon som kan hjälpa mig med huvudfrågan ang. tråden ?

Sant. Körde nimh 1600 förut. Sen provade jag grannes lipo, och de var bara dra in på hobbycity o dra hem en laddare o ett par lipo. Sjuk skillnad!

Sök