3760
Sök

Tips och hjälp med slipning inför lackering..

BamZe84
15 februari 2009
Trådstartare
#1
Hejsan!
Jag har ett talladega paket jag tänkte fixa till. De har varit vitt innan och jag ska lacka de silvrigt. Nu till frågan. Hur går man till väga för att fixa till ett kjolpaket som är i en annan färg. Räcker att man kör lite våtslippapper eller ska man köra med grövre papper ? Sen om där finns lite större skador så ska jag spackla upp det tänkte jag. Men i övrigt ska jag lägga på sprut spackel över allt ? och sen våtslipa de efteråt. Angående lackering, vad tror kan man lacka de själv med spray färg och klarlack eller ska man lämna in de ?

Tacksam för hjälp

Mvh BamZe

1 653 Inlägg
15 februari 2009
#2
gör ingenting själv utan lämna bort allt jobb till en som kan det om du är så osäker på hur du ska göra...
bästa tipset om du vill få det bra

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

BamZe84
15 februari 2009
Trådstartare
#3
Thullen skrev:
gör ingenting själv utan lämna bort allt jobb till en som kan det om du är så osäker på hur du ska göra...
bästa tipset om du vill få det bra

Vettigt svar, men jag skulle vilja lära mig de. Hade varit shysst att ha något och gå och små pilla med nu under vinter halvåret.

1 653 Inlägg
15 februari 2009
#4
läs då den klistrade tråden högst upp som handlar just om slipning innan lack... smile

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

BamZe84
15 februari 2009
Trådstartare
#5
Thullen skrev:
läs då den klistrade tråden högst upp som handlar just om slipning innan lack... smile

De är skillnad på plåt och plast!

Elektriker
1 138 Inlägg
15 februari 2009
#6
jag tycker du ska pröva. blir de kasst e de bara o lämna iväg.
tycker du ska slipa ner allt med våtslipsandpapper efter att du har lagat skadan. sen lägga 2komp sprutspackel sen grundare sen våtslipsandpappra.
sen på med lacken ( inte sprayburk )
våtslipsand sen på me ett lager till;)
något sånt hade jag gått till vägs.

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]

BamZe84
15 februari 2009
Trådstartare
#7
daajvid skrev:
jag tycker du ska pröva. blir de kasst e de bara o lämna iväg.
tycker du ska slipa ner allt med våtslipsandpapper efter att du har lagat skadan. sen lägga 2komp sprutspackel sen grundare sen våtslipsandpappra.
sen på med lacken ( inte sprayburk )
våtslipsand sen på me ett lager till;)
något sånt hade jag gått till vägs.

Strålande...då kör jag på de smile


Sök