jag kanske ska byta till mig en zachry b212 baslåda och den ligger på 600 wrms och 1200w max och det e 2x4 ohms talspolar ochjag ska driva den med mitt rockford t8002 steg och det ger ut 2x250wrms i 2ohm 1x400 wrms i 4ohm 2x400wrms i 1ohm 1x800wrms i 2ohm hur ska jag koppla det?
Nja, enligt vad jag förstår så har varje bas enkel 4 Ohms talspole. Det står "impedans: 2x4 Ohm" i baslådebeskrivningen på Ljudias hemsida och det tolkar jag som att vardera bas har 4 Ohms enkel spole.
Jo, det ska det nog göra. Det jag tänker på mest är att alla kablarna är i bra skick och har bra kontakt, dessutom att generatorn ger bra laddning.
Man ska först se till att den ström som bilens originalströmförsörjning kan ge ut, verkligen kommer fram till batteriet. Det innebär att se över kablar, laddning och batteriets skick. Om det sedan visar sig att detta inte räcker till, då kan man börja fundera på extra åtgärder (tex extra batteri, större generator osv).
Det ska fungera. Nu vet jag ju inte vilken säkringsstorlek du har framme vid batteriet, men lämplig säkring är 100 A tycker jag. Det är den största rekommenderade säkringen för 21 mm2 kabel.
Steget har ingen egen säkring, istället ska det sitta en säkring på pluskabeln som är till för att skydda steget. Manualen rekommenderar 150 A säkring, men med en sån säkring så ska pluskabeln istället vara 33-35 mm2 i area. Jag tror att 100 A säkring ska räcka till för dig, men vill du ha större så bör du även byta pluskabel till en grövre.