Undrar om nån vet om Afterburner LED bakljus är lagliga här i Sverige? De verkar inte gå att köpa från Svenska affärer utan går bara beställa från England. Skulle kännas lite surt att beställa och sedan går det inte använda dem... =/
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd
Är det inte dryga 500kr för att ha kör med dimljus + halv/helljus? Skulle tippa på att det är runt den kostnaden för icke godkända lyktor också. (Nu är jag en typisk GORG:are som pratar utan att veta )
Hehe! Men kanske är så, är det inte värre summor så kanske man kan köra... Nån som vet säkert?
sir_daniel skrev:
är du orolig att de inte skulle vara lagliga kan du köpa hella's bakljus som ser likadana ut, de är e-märkta och allt smile
Hey nu får du allt erbjuda en länk så jag får se vad du menar!
volvo_dude skrev:
är en märkning i glasen med minimal text där de står ett E i då äre lagliga
Mjo, fast jag vill ju gärna veta innan jag beställer...
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd
Är det inte dryga 500kr för att ha kör med dimljus + halv/helljus? Skulle tippa på att det är runt den kostnaden för icke godkända lyktor också. (Nu är jag en typisk GORG:are som pratar utan att veta )
1200 för att köra med dim+parkering har jag hört iaf
Är det inte dryga 500kr för att ha kör med dimljus + halv/helljus? Skulle tippa på att det är runt den kostnaden för icke godkända lyktor också. (Nu är jag en typisk GORG:are som pratar utan att veta )
1200 för att köra med dim+parkering har jag hört iaf
Fast är det samma för att köra med olagliga lampor? Det är ju brutalt snygga lampor, så är sugen på dem oavsett...
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd
Tycker du ska köra på en clean look istället för en massa konstiga lampor. En clean calibra e en snygg calibra.
Ska du köra med dom så ska det lysa rätt färger och du måste ha röda reflexer bakåt.
Hehe, ska killen med tokstylade Supran säga... Nä förlåt, men var bara tvungen.
Absolut har du en poäng, men original lamporna är bra tråkiga i min åsikt, en hel del 90-tal över dem. Det står antingen mellan krom lampor eller de där Afterburner lamporna.
Hmm, rätt färger och röda reflexer, känns som det spricker med lagligheten där då. De lyser visserligen rött, men backljuset verkar lysa rött och det saknas reflexer...
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd
Tycker du ska köra på en clean look istället för en massa konstiga lampor. En clean calibra e en snygg calibra.
Ska du köra med dom så ska det lysa rätt färger och du måste ha röda reflexer bakåt.
Hehe, ska killen med tokstylade Supran säga... Nä förlåt, men var bara tvungen.
Absolut har du en poäng, men original lamporna är bra tråkiga i min åsikt, en hel del 90-tal över dem. Det står antingen mellan krom lampor eller de där Afterburner lamporna.
Hmm, rätt färger och röda reflexer, känns som det spricker med lagligheten där då. De lyser visserligen rött, men backljuset verkar lysa rött och det saknas reflexer...
Ta och kolla på ebay och lite över allt på opelforum och vauxhallforum för att se om någon har gjort något med sina bakljus. En idé är att antingen hitta ombyggda bakljus med kanske vit blinkers eller så.
ang min, så tokstylad är den inte, det e bara kjolpaketet som är designad utanför toyota. huven, vingen lamporna osv är toyota eller trd design
Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Mjo jag får göra det. Dock så gillade jag de där Afterburner lamporna, speciellt i mörker. Tror nog min Calibra skulle passa bra med dem, men lite jobbigt om man ska vara orolig över att bli stoppad av herr blå.
Nåja, jag får se. Jag är nog fortfarande sugen på dem, har hittat en mail till företaget nu och ställt en massa frågor.
Ang. din Supra, nä så tokstylad kanske den inte var, men den är ju långt ifrån original. Snygg är den iaf.
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd
Fick nyss svar från dem, och de var faktiskt riktigt snabba på att svara, verkade riktigt trevliga med!
Hur som helst så ÄR lamporna E-märkta, alltså lagliga i Sverige. De saknar reflektor men det är tydligen lätt att byta en led-ring till en reflekterande. Det tråkiga är att de tillverkar lamporna i serier, och just nu var det för få som hade beställt för en till serie, så de producerades inte längre.
Om de däremot får in ca. 10 beställningar så kommer de göra en serie till, så jag vill med detta tipsa till de Calibra ägare som vill ha såna här lampor att maila sitt intresse till dem.
(Om detta anses som reklam, vilket jag personligen inte tyckte, så ber jag givetvis om ursäkt)
Senast redigerat av Android (17 februari 2009)
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd
original-lamporna är faktiskt inte dumma på calibra om do är fräscha. vad hade du tänkt dig för stil på bilen?
Stil, vad menar du..?
Nämen jag vill att den ska se hyfsat fräsch och "upp to date" ut. Men annars så gör jag det jag personligen tycker skulle vara snyggt.
pippaaN du hade en riktigt fin Calibra i ditt galleri med original lampor. Ser inte alls tokigt ut på den, men så är den svart (eller nått?) med, så lamporna smälter in mer med bilen.
Senast redigerat av Android (17 februari 2009)
"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman Min projekt tråd