Vad tycker ni om märket GAS?

VrT5
16 februari 2009 · 198 Inlägg

tjena tänkt kolla vad folk tycker om märket GAS tänkte köpa en låda med dunla 12er vad tror ni?

Lonefox Bad music kills good sound
16 februari 2009 · 7 241 Inlägg

Beror på hur du menar.

Prisvärt? Ja absolut. Låter ok för de pengarna.
Låter det BRA? Eh..........nej... big_smile (Sedan är det iofs en definitionsfråga om vad BRA ljud är med)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Iam2fast4U
16 februari 2009 · 1 534 Inlägg

gas duger för pengarna
inget värsting inget skit

BMW E34 "538" (1990)
Johnsson_T
16 februari 2009 · 156 Inlägg

jag har dubbla 10 i min o jag tycker de e helt ok för de pengarna, om man inte vill slänga ut flera tusen på ljud så funkar de helt perfekt.

Malmoe SSS -12
16 februari 2009 · 3 217 Inlägg

Beroende på vilken låda det är du vill köpa så kan jag iallafall ge mitt utlåtande om den jag har! smile

Tror den heter 900ALPHA212, två 12" basar i en sluten låda... Spelar helt okej, om man bara är ute efter lite slagbas, djupet finner jag en del brister i samt att basljudet inte riktigt ter sig så klart som jag önskade! Jag fick vad jag betalade för och är väl nöjd, antar jag! Detta tillsammans med ett slutsteg som jag fick i paketpris till basen, detta var för drygt ett halvår sedan! smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
DusanMandick Random Hero
16 februari 2009 · 4 047 Inlägg

Herbert-A skrev:
Sen finns folk som inte fattar nått om bra ljud i bil. Aldrig upplevt nått annat än 25år gamla volvo orginal högtalare. JA DOM TYCKER GAS ÄR OK

Men har du en nyare bil så sitter det bättre saker orginal än va GAS har !
Dock har jag hört rykten om en ny serie som ska tillverkas i tyskland! Det skulle man tacka för om dom höll samma kvalite som DLS. hertz osv men våre billigare. Blir det så , kommer jag rekommendera kanske märket . Hoppas ryktena stämmer nu i alla fall

Sov gott

Hör du inte skillnad på en gas högtalare o en som suttit i en volvo i 25 år så ska du väl inte yttra dej

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
BMTech Svensk Mästare SQL Mini 2010
16 februari 2009 · 2 009 Inlägg

Gas är ett lågprismärke och låter där efter.
Men är man ute efter lågprisgrejer är gas ett av dom bättre lågprismärkena.
Det finns ju billiga skitsaker och sen finns det billiga saker som är prisvärda.
Gas är ett av dom sistnämda.
Jag har provat en hel del grejer och som sagt för priset är det klart dugligt.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"
Volkswagen 1300 "Högre än din bil.............." (1969)
BMW 320i E91 "SQL bilen" (2006)
racer-putte
16 februari 2009 · 6 558 Inlägg

kan å har du plats så köp hellre 2st lösa 12or å bygg en egen låda ..hade själv 2 12or i en sluten låda på 60l å basarna både hördes å kändes bra ....far ner till brl å lyssna själv + att dom har lite rea nu...mvh

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Johnsson_T
16 februari 2009 · 156 Inlägg

om nu du Herbert-A har så bra grejer så kan du väl ta o visa oss de

VrT5
16 februari 2009 · 198 Inlägg

Fuckface skrev:
Beroende på vilken låda det är du vill köpa så kan jag iallafall ge mitt utlåtande om den jag har! smile

Tror den heter 900ALPHA212, två 12" basar i en sluten låda... Spelar helt okej, om man bara är ute efter lite slagbas, djupet finner jag en del brister i samt att basljudet inte riktigt ter sig så klart som jag önskade! Jag fick vad jag betalade för och är väl nöjd, antar jag! Detta tillsammans med ett slutsteg som jag fick i paketpris till basen, detta var för drygt ett halvår sedan! smile

har hittat nån annons på blocket som jag tänkte kolla på men de står inte vad prylarna heter men de är iaf dubla 12er å ett steg skulle vilja veta vad de är för steg men han viste inte vad de hette men han sa att de va ett långt silverfärgat steg. han köpte de också för ett halvår sedan vet du vad ditt steg heter å vad betalade du för grejjerna han vill iaf ha 2000kr de är oandvända grejjer

TT-Avant
16 februari 2009 · 6 851 Inlägg

Herbert-A skrev:
Det skulle man tacka för om dom höll samma kvalite som DLS. hertz osv men våre billigare.

Vart tillverkas DLS?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
DusanMandick Random Hero
16 februari 2009 · 4 047 Inlägg

TT-Avant skrev:

Herbert-A skrev:
Det skulle man tacka för om dom höll samma kvalite som DLS. hertz osv men våre billigare.

Vart tillverkas DLS?

sverige ? tongue

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
einherjer
16 februari 2009 · 587 Inlägg

DLS är väl svenskt men frågan är om deras grejer tillverkas i Sverige? Genesis tillverkas i Finland har jag läst på nåt forum men om det stämmer vet inte jag.

Lonefox Bad music kills good sound
16 februari 2009 · 7 241 Inlägg

einherjer skrev:
DLS är väl svenskt men frågan är om deras grejer tillverkas i Sverige? Genesis tillverkas i Finland har jag läst på nåt forum men om det stämmer vet inte jag.

DLS tillverkar till stor del i Taiwan...

Hm.... Genesis bästa lineup skulle jag tro tillverkas i Kina av Tymphany då basen är baserad på ScanSpeak.

http://www.tymphany.com/15m_4531k00

http://www.tymphany.com/files/imagecache/product_fullsize/files/products/photo/15M_4531K00.jpg

Likaså Alpine F#1-högtalarna är baserade på ScanSpeaks högtalare.....sett fler men det är dessa två jag lagt på minnet.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Melin Trafikledare
16 februari 2009 · 563 Inlägg

Hmm...
GAS har väl högtalarserier i olika prisklasser precis som "alla" andra tillverkare av högtalare osv.
Dom GAS basarna jag har spelar väldigt bra, men kostade 2500 kr/st också.. Sen att jag driver dom med ett DLS steg är en tillfällighet, hade jag haft erfarenhet av DLS innan jag kollade på basar hade jag köpt DLS istället för GAS. Men är ändå nöjd med hur dom låter.

Har ett par DLS basar i brukisen, dock av den lägre prisklassen, så ljudet är ju därefter. Får dock inte plats med större magneter i dom lådorna jag har i den bilen.

Senast redigerat av Melin (16 februari 2009)

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
thulle1
16 februari 2009 · 733 Inlägg

det enda gas jag testat är mitt Gas Silver C4, 4-kanals.. Och det låter riktigt bra det steget, koppla in två billiga 6x)" i en låda och testa halva steget på högtalarna och de spela bättre än de någonsin gjort, det spelade både renare och högre och det var med sketna högtalare... så jag tror att gas silver serien har mycket bra grejor, visserligen kostar de ganska mycket, C4 steget kostar  3900 kr har jag för mig, men jag köpte mitt på brl utförsäljning och det priset jag fick så är det nog ett av de bästa köpen jag gjort.

M.v.h. Emil

Senast redigerat av thulle1 (16 februari 2009)

M.v.h. Emil
BMW 545i (2005)
Karl-Bertil
16 februari 2009 · 518 Inlägg

mycket ljud för pengarna är det men man får vad man betalar för precis såsom allt annat. nöjer man sej med det så är det ju bra men det finns ju alltid nåt bättre men då för mer pengar.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
TT-Avant
16 februari 2009 · 6 851 Inlägg

Lonefox skrev:

einherjer skrev:
DLS är väl svenskt men frågan är om deras grejer tillverkas i Sverige? Genesis tillverkas i Finland har jag läst på nåt forum men om det stämmer vet inte jag.

DLS tillverkar till stor del i Taiwan...

Att det va just Taiwan viste jag ej, men att de gjordes i Asien vet jag och detta va en "kuggfråga" till vårat kära lilla troll pga. att det gnälls över att det bara kommer skit där ifrån.. wink
Sorry för OT..

MEN, för pengarna är GAS helt ok. basar och steg funkar för den vanlige svensson, kitt och koax verkar hålla lite blandad kvalité. Det är dock längesedan jag lyssnade på ett kitt från GAS.

Senast redigerat av TT-Avant (16 februari 2009)

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
benz_elias
16 februari 2009 · 118 Inlägg

det funkar väl men de är alldeles för dyrt för å inte va bättre. du får ju en låda med 2st kicker comp 12" för bara några hundringar mer än gaslådan å de är stoooor skillnad ljud och kvalitets mässigt..
men för den som är snål så funkar det säkert men jag skulle aldrig köpa det..

evilaudio
16 februari 2009 · 16 195 Inlägg

TT-Avant skrev:

Lonefox skrev:

einherjer skrev:
DLS är väl svenskt men frågan är om deras grejer tillverkas i Sverige? Genesis tillverkas i Finland har jag läst på nåt forum men om det stämmer vet inte jag.

DLS tillverkar till stor del i Taiwan...

Att det va just Taiwan viste jag ej, men att de gjordes i Asien vet jag och detta va en "kuggfråga" till vårat kära lilla troll pga. att det gnälls över att det bara kommer skit där ifrån.. wink
Sorry för OT..

MEN, för pengarna är GAS helt ok. basar och steg funkar för den vanlige svensson, kitt och koax verkar hålla lite blandad kvalité. Det är dock längesedan jag lyssnade på ett kitt från GAS.

kan säga att alpha kiten låter riktigt vettigt me tanke på priset.. just nu får man ett 2vägs 6,5" kit för 480 kr.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang