1650
Sök

Kommer inget ljud till mina 6,9 or

jägaren
108 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
Tjena. Jag undrar vad det kan vara för fel om det inte kommer något ljud ur mina 6,9 or som ja monterat i hatthyllan. För ett tag sen när ja drog alla kablar och kopplade in allt i steget prövade ja för att se om steget funkade me några vanliga högtalare och då funkade det jätte bra, men efter ett tag slocknade steget och en dess har de varit mörkt där bak. alla säkringar är bytta och ja har kollat att allt sitter fast men ändå får ja inge ljud. Vad kan ja ha gjort för fel? skulle bl jätte glad om någon kunde säga berätta för mig.
/Rickard

Gör Som Ford - Köp Volvo

7 281 Inlägg
16 februari 2009
Om plus och jord sitter ordentligt samt alla säkringar och steget startar ändå inte så skulle jag kolla över remoten.
Kanske har lossnat bakom stereon.

jägaren
108 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
Ska pröva dra ut stereon och se om kabeln har hoppat ur. men om den sitter där den ska så förstår ja inte vad som kan vara problemet. jorden är perfekt och allt är draget som de ska.

Gör Som Ford - Köp Volvo

7 281 Inlägg
16 februari 2009
Mät upp så att du har 12V in till steget.
Startar den fortfarande inte fast remoten sitter där så prova dra en kabeln ifrån pluskontakten över till remoten.
Startar steget då så fungerar inte remoten ifrån stereon, antagligen har kabeln blivit skadad någonstans.
Om steget fortfarande inte startar trots att den har 12V och du drar kabeln direkt till remoten ifrån plus så gissar jag på att steget är trasigt.

Sök