3751
Sök

Tips takvinge volvo 740

6 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
#1
Tjena!!
Jag har en takvinge ifrån en 855a, som ja tänkte sätta på min 740.. men hur ska ja göra??
Ska jag bredda den? Hur isf?
HUr ska jag fästa den? Vore tacksam ifall nån som vet hur man gör berättar lite;)

3 714 Inlägg
17 februari 2009
#2
Testa sök innan du postar

finns redan trådar om just detta!

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

908 Inlägg
17 februari 2009
#3
annars om du inte orkar söka, kapa den på mitten, sätt en trä bit i den (om den är ihålig tongue) spackla på som fan, lacka, sen åk till järnhandeln/byggaffär'n och köp ett lim vid namn sixaflex, kleta det på 'fäst ytorna' och tryck den mot taket där den ska sitta. men glöm inte att lägga tyngd på vingen och att den är i samma läge som du vill ha den..

1 772 Inlägg
17 februari 2009
#4
Om du vill bredda
http://www.svenskavolvo7900klubben.se/p … mp;t=43039

Limma brukar väl funka? Typ sikaflex eller något annat starkt.

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

6 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
#5
Tackar för tipsen;)

787 Inlägg
18 februari 2009
#6
bollen1986 skrev:
Testa sök innan du postar

finns redan trådar om just detta!

Admin ? roll Eller bara brorduktig ?yikes

3 714 Inlägg
18 februari 2009
#7
AlvereZ skrev:
bollen1986 skrev:
Testa sök innan du postar

finns redan trådar om just detta!

Admin ? roll Eller bara brorduktig ?yikes

Nej inget av dom.
Tycker bara att man ska läsa reglerna innan

§2 Innan du postar (gäller forumet)
• Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

787 Inlägg
18 februari 2009
#8
bollen1986 skrev:
AlvereZ skrev:
bollen1986 skrev:
Testa sök innan du postar

finns redan trådar om just detta!

Admin ? roll Eller bara brorduktig ?yikes

Nej inget av dom.
Tycker bara att man ska läsa reglerna innan

§2 Innan du postar (gäller forumet)
• Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.

Och hittar man ingen så skriver man en ny ?

Men då du är brorduktig så visste du att det fanns en tråd om detta så då kunde du ju länkat istället för att vara störande..

Annars så finns det Admins som sköter detta så du slipper och kan göra något annat!!
Senast redigerat av AlvereZ (18 februari 2009)

Avstängd
2 Inlägg
18 februari 2009
#9
nej det behöver du ju inte om du ska ha den som takvinge på 740! skryvar från insidan taket;) eller ett jävligt bra lim funkar oxå;)

3 714 Inlägg
18 februari 2009
#10

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

6 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
#11
ok


Sök