3659
Sök

Gurra's Audi A4 TQ: Motorn på plats :) motorn paj :(

297 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Tänkte fixa lite med motorn i bilen medans det e salt på vägarna, Det blir även lite nytt utséende på ljudet i bagaget.

Det som skall göras är:   [] = Ej påbörjat [/] = Inköpt/påbörjat [X] = Klart
[X]   Tvätta Blocket
[X]   Tvätta Motorrummet samt alla behållare och slangar
[X]   Lacka blocket
[X]   Blästra motorfästen
[X]   Blästra generatorn
[X]   Blästra generator/servo fästet
[X]   Blästra insuget
[X]   Samt blästra deverse delar runtomkring
[X]   Hårdare tryckplatta
[X]   Ny lamell
[X]   Ny kamremm
[X]   Ny Topplocks packning
[]     En till ny Topplocks packning ^^
[]     Plana toppen
[X]   Nya topplocksbultar
[/]   Lacka Motorkåpan
[]   Dra kablar snyggare
[X]  30mm Spacers bak
[X]   Få i motorn igen
[X]   Starta den :)
[]     Och Laga igen :p

Det som kommer hända i bagaget är:
[]   Lacka XXX stegen
[]   Flytta steget till framsystemet (eventuellt sättas i taket)
[]   Höja golvet i bagaget
[/]   Ny mindre låda till basen
[]   Klä in allt i bagaget

Det e det jag kommit på nu iaf, tillkommer säkert saker allt eftersom. Skall även bygga ett blästerskåp i verkstan så jag kan blästra det mesta hemma.

Här e iaf lite bilder :)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17973/large/572451_qmjiw5.jpg
Så står bilen nu

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17973/large/572457_h7l9oj.jpg
Blocket innan tvätt

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17973/large/572469_6qz8os.jpg
Toppen, blir bara en tvätt på den

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17973/large/572481_axuds5.jpg
Loctite någon? :p

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17973/large/572485_btq1pc.jpg
Redstuff som ska på fram när jag fixat nya skiver

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17973/large/572487_5oikvk.jpg
Anledningen till att jag byter till en hårdare tryckplatta :p

https://www1.garaget.org/gallery/archive/17973/large/572490_3c6at0.jpg
Lite nya delar, packning i metall ska tydligen va bra :)

Det va allt för nu, tvättade motorn förut idag med diesel och avfettning men det blev för mörkt för att ta kort så det kommer senare.

/Gurra
Senast redigerat av H40GST (24 mars 2009)

FWD drar bilen, RWD trycker på och Quattro bara sticker

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Så du fick upp en tråd det är gott tongue vad Ådin ser ut nu wink jag får väl komma å hjälpa dig när jag är klar. Å puttsa nu motorn noga när den är ute

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
Så du fick upp en tråd det är gott tongue vad Ådin ser ut nu wink jag får väl komma å hjälpa dig när jag är klar. Å puttsa nu motorn noga när den är ute

Du e välkommen smile motorn ska se ut som ny när jag e klar med den, förutom att blocket kommer va vitt ist för svart som e orginal smile

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
Snyggt med vitt block big_smile haha det är gott tongue du behöver träffa lite ådi folk wink

Mvh O.Frankeståhl

347 Inlägg
17 februari 2009
blir nog fint!

Patrick^^

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
17 februari 2009
Blir bra det här!

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

297 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
Snyggt med vitt block big_smile haha det är gott tongue du behöver träffa lite ådi folk wink

haha jo, lite kungsbacka folk också.. känner inte så många här än :p kommer ifrån kungälv smile

/Gurra

297 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Mäki skrev:
Blir bra det här!

patrick_90 skrev:
blir nog fint!

Klart det blir, häng med i tråden så ska ni få se.. kommer va klart i april, förhoppningsvis i tid till elmia smile

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
hehe tongue jaså du ska med till elmia? kungsbacka folk det finns det gott om här tongue fixar jag utan problem. Hur kommer det sig du flytta?

Mvh O.Frankeståhl

142 Inlägg
17 februari 2009
blir kanon det är:P

297 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
hehe tongue jaså du ska med till elmia? kungsbacka folk det finns det gott om här tongue fixar jag utan problem. Hur kommer det sig du flytta?

Jepp, med nån bil. förhoppningsvis min annars blir den en Seat Toledo med kjolpaket å annat gott smile
Hehe då va det problemet löst då smile Träffade en tjej härifrån och kände att det va dax att flytta hemifrån så jag köpte ett hus här, fast det funkade inte så länge med henne så nu bor man själv smile

/Gurra

297 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
88Danne skrev:
blir kanon det är:P

Det tror jag med smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
H40GST skrev:
oggy_swe skrev:

Jepp, med nån bil. förhoppningsvis min annars blir den en Seat Toledo med kjolpaket å annat gott smile
Hehe då va det problemet löst då smile Träffade en tjej härifrån och kände att det va dax att flytta hemifrån så jag köpte ett hus här, fast det funkade inte så länge med henne så nu bor man själv smile

/Gurra

hehe najs tongue fan det med tjejen men ta det lungt finns gott om brudar här wink hehe aldrig sett en stylad seat tror jag :p blir coolt på elmia hur som hällst big_smile

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
H40GST skrev:
oggy_swe skrev:

/Gurra

hehe najs tongue fan det med tjejen men ta det lungt finns gott om brudar här wink hehe aldrig sett en stylad seat tror jag :p blir coolt på elmia hur som hällst big_smile

det e lungt, mitt val å skicka ut henne smile haha jo det har man sett när man glidit igenom stan  :p
Kolla in hans bil, han heter Poffan här på garaget. har inga fälgar till den än men det ska köpas innan elmia har han lovat smile

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
hehe han kan köpa mina plåt fälgar jag har till seat wink  nu såg jag stolarna ge dom till mig? han märker inget  tongue

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
hehe han kan köpa mina plåt fälgar jag har till seat wink  nu såg jag stolarna ge dom till mig? han märker inget  tongue

haha, han kommer nog inte märka nått förens han tänker sätta i dom om nån månad :p
Dom säljs iaf på http://shop.racepartsgrossisten.se/ för 2600kr paret + frakt smile
han har dessvärre redan plåtisar så jag tror inte han e så intreserad av dem :p

/Gurra

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
aha:P mjo kul å kolla. men först ska jag få klart allt annat tongue ska nog sänka bilen före någon annat

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
aha:P mjo kul å kolla. men först ska jag få klart allt annat tongue ska nog sänka bilen före någon annat

Vill jag också göra :p inte fått tummen ur än.. ska få ettpar 60mm fjädrar fram av en kompis billigt, bak behövs knappast nått :p

utbildad klant
2 197 Inlägg
17 februari 2009
haha nje du har lite tyngd bak XD men där ju du ducktig på koppla in bas å bygga ljud då kan du hjälpa mig med mina nya 12 or

Mvh O.Frankeståhl

297 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
oggy_swe skrev:
haha nje du har lite tyngd bak XD men där ju du ducktig på koppla in bas å bygga ljud då kan du hjälpa mig med mina nya 12 or

visst kan jag det, kan ta allt sånt snack via pm eller liknande så vi slipper kladda ner tråden :p

/Gurra

Sök