6351
Sök

Nån som gjort oigenomtänkta grejer när man ska skruva

671 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
hej en dum grej jag gjorde utan att tänka igenom för att det gick ju bra förra gången.
det var såhär att jag   såg nåt trasigt under tjejens bil i söndags och skulle hissa upp den. men hade bara saabs orginal domkraft och inga pallbockar  så när jag tog av hjulet och kröp under bilen så av misstag hade jag fel verktyg. så jag hade precis rest mig och såg bilen  åka framåt med en smäll. snacka om änglavakt och en fundering hur man kan vara så jävla dum...

några fler som har gjort såna där idiotiska saker som man aldrig gör om

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
17 februari 2009
Tre korkade saker som jag kommer ihåg!
1. Samma som du fast jag mekade bromsar och såg att bilen rörde sig sakta framåt! Jag tog spjärn mot garagestolpen som delade garagen och skulle försöka rädda situationen! Det slutade med att jag satt fast mellan bilen och stolpen och fick ringa kompisens tjej och komma upp med en domkraft och hjälpa mig loss! Jag satt väl där ca 20 minuter! Som tur var hade grannen sin låsanordning till sin port på den sidan jag satt!
2. Hade varit och köpt mig en riktig domkraft och skulle fortsätta med bromsarna! Backade in bilen och lyfte upp den! Problemet var bara att jag backade alltid så nära arbetsbordet som jag bara kunde så att inte grannen skulle öppna sin dörr i sidan på bilen så när jag lyfte min sida så tryckte jag ju bilen rätt in i arbetsbordet med följen att bakskärmen ficken rejäl inbuktning! Som tau åkte bucklan ut när jag sänkte bilen!
3. Hade bilen ståendes i en ladugård hos min mormor innan jag fyllde 18. Jag och farsan skulle åka ner på våren och hämta hem bilen.Han sade till mig att jag kunde väl kolla så kylet var helt när den hade stått där hela vintern! Visst sade jag och satte mig och tog bort clipsen! Farsan gick in i blien och skulle starta den! Kopplingen däremot hade ju satt sig! Så när han vred på nyckeln så gjorde bilen ett par glädjeskutt och jag hamnade halvvägs under. Mer finns men skall inte ta för mycket plats!

-Mike-

671 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
det är bara roligt att man inte är ensam  tjejens bil åkte  in i arbetsbänken den med

3 714 Inlägg
17 februari 2009
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=120519

finns som sagt redan en tråd om misstag

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Sök