DARKLINE Volvo x40 | Update: 30 - 29/5

Junk
12 mars 2009 · 286 Inlägg

Update 10:
Då har jag varit nere i garaget igen o tagit nya tag setat o inspereats av massa byggen i hel vecka. (Inte vart hemma) Har kommit fram till vilken stil jag ska ha på bilen nu iaf. Kan bara säga som så att jag är otroligt inspererad utav Watcher:s A4 1.9TDI.

Nåja. Alla har nog fått en speciell känsla i barndommen på julafton. När man inte fick de som stod på önskelisten. Jag fick just precis den känslan idag när jag tog bort listerna på ena sidan.. Kika på bilderna berättar mer..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97572/large/592174_4vhx64.jpg
Här har ni hemskheten. Tre hål i dörren. nog visste jag att de bytt ut en del på bilen eftersom den varit med om en krock men vafan att de satt på en fas II dörr på förarsidan trodde jag då inte sad Aja ska försöka lägga igen dom hålen tror jag på något smidigt vis. Annars köper jag en ny dörrjävel wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97572/592177_eo7dcg.jpg
Nu ska hon få känna på lite luftombyte. Fick filtret av swedenautolights när jag köpte lysena. Kinafilter de får duga så länge. Imorron ska jag försöka hinna snickra ihop något för att få bort värmen. Har funderingar på ett plastjobb faktiskt. får se.

Svar på era kommentarer:

Vivendi: Ja jag vet inte riktigt hur jag ska göra med huven än ^^, Kul att du gillade det. Tack för länken alltid bra med lite små tips! smile

Aker_s40: Tackar! Jag är inte helt säker på huven än. Bra att du skriver att du inte gillar de smile Uppskattas!

Muninet:Ja de är de att jag är en jävel på att falla för tyskstuk tongue Tack för att du skrev vad du tyckte!

Senast redigerat av OB (12 mars 2009)

Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
andreas_gbg_
12 mars 2009 · 1 634 Inlägg

Nä fyfan va snyggt det blev med ljusen. Angående bakljusen, var det photoshoppat eller har du gjort det så? Såg jäkligt ballt ut det med. Gillade även motorhuven, ser dock ut att bli svårt att göra det "perfekt" sedan som de andra säger. Problem vid besiktning. Men om du får till det snyggt ser jag inga problem med en utbyteshuv inför besiktning. Kostar nog inte så många kronor om du hittar nåt halvsunkig på skroten wink

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Junk
13 mars 2009 · 286 Inlägg

andreas_gbg_ Tackar tackar! Jajamen bakljusen är så lackerat i samma lack som bilen så de flyter ihop riktigt bra smile Ja den huven jag har på har jag rostlagat med en ful lack övergång  så jag menar varför inte prova? Perfekt kommer jag göra det annars så struntar jag självklart i det! Kul att du följer projektet!

Har fixat lite bilder. Har satt på ögonlocken för att se hur jag ska göra med förlängningen. Om det blir bra eller ej.. Jag ska nog inte förlänga så jätte mycket ungefär så som ögonlocken är. Har då inte vart nå problem att besikta med dem.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97572/large/592535_aksybt.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97572/large/592537_t7vf3y.jpg

Ja nu är börjar de dra ihop sig till bygge i bakluckan kan jag bara säga! Kliar så otroligt i fingrarna när jag är inne på dbakuten och kikar på 2515 tror de blir en sån! Stackars min lilla skuff ^^,

Senast redigerat av OB (13 mars 2009)

Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
13 mars 2009 · 2 258 Inlägg

Ja, följer du ögonlockslinjen och har en huv som ändå skulle må bra av en omlack...  det kan väl vara värt ett försök?
Du har mitt fulla stöd till den här iden, jag tror det skulle kunna bli riktigt läckert! smile

Med risk att det blir tjurigt på besiktningen då, men i så fall får du väl skaffa en besiktningshuv.

En tanke... hur tänker du kring hörnet över blinkersen? Ögonlocket går ju ut över den också, men så kan du ju inte gärna bygga huven? Eller ska du ha "snipigare" vinkel på förlängningen så den "tonar av" upp mot hörnet och därmed ger en ännu större effekt av ... åh vad vissa saker är svåra att säga i text!!!

Hade varit så mycket lättare att vifta lite med händerna och ställa den här frågan! tongue

Tja... ännu argare ögon kanske man kan kalla det?! Och fattar du inte vad jag menar förstår jag det! tongue Då får jag försöka rita en förklaring i stället! big_smile

Puss / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Junk
13 mars 2009 · 286 Inlägg

Nej jag förstår precis vad du menar smile Ja lite argare ögon kan man säga att de blir ja ^^, jag kommer nog att göra lite mallar idag så lägger jag upp steg 1-3 tex som ni får välja på smile

Mvh

Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
andreas_gbg_
13 mars 2009 · 1 634 Inlägg

Jag menar om du hade dioder i bakljusen. Fan jag trodde jag skulle få tillbaka min bil idag men fronten hade inte kommit ifrån volvo ännu sad Sen ska ju listen lackas också sad

Jag kollar efter uppdateringar i din tråd varje dag, sååå sugen på de där ljusen asså.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Weermets Gasglad
13 mars 2009 · 295 Inlägg

Äckligt fräsht det blev med bakljusen. Har länge funderat på att göra likadant med min men inte tagit steget. Har använt mekonomens bakljusfärg på mina blinkers, är det samma du använt?

Mvh

Opel Vectra "2.0T" (2007)
Junk
14 mars 2009 · 286 Inlägg

andreas_gbg_: Jaha Nej dioder är bara något jag har på fundering just nu. får lov att fixa fram nå bra dioder innan jag borjar kapa upp reflektorerna. Ja de skulle komma uppdatering ikväll men blev så less när jag hållt på i garaget några timmar så jag stack ut. Ja ni vet fredagskväll.. hehe. Jaja back now. kommer lite nya bilder imorgon hade jag tänkt.

Weermets: Jag tog ock kastade i klarlack i färgsprutan sen några droppar utav samma lack som den jag har på bilen sen lade jag lager på lager smile

Lite tangentbordsfulla men fick nog ihop de ganska bra ändå! Hadet så länge!

Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Junk
14 mars 2009 · 286 Inlägg

Haft fullt upp i garaget idag igen då. tvättat, rubbat o polerat imorgon ska lackförseglingen appliceras:

Nn är frågan den. Ska jag ta bort railsen eller ska jag behålla de på? Ska nämligen lackera dem silver om jag ska ha dem kvar tänkte jag. Tycker de skulle passat bra med silver eftersom chorme randen i lysena.

Tycker ni?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97572/594086_9f5von.jpg

Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
-Akerfeldt-
14 mars 2009 · 2 638 Inlägg

Fasen vad snygga de svarta nya lysena var på en svart bil smile

Sen tycker jag att du ska behålla railsen på...

PMPerformance
14 mars 2009 · 2 266 Inlägg

emmas gamla v40 ser jag, snyggt bak men fram nej skulle vart orginal lysen där istället, ta bort railsen den kommer se lägre ut då

svetsdiff !!!
Weermets Gasglad
15 mars 2009 · 295 Inlägg

Rails av tycker jag, man får känslan av att den är lägre. Jag tycker det är snyggare utan, är ju ganska simpelt att ta av och på, testa att ta av så ser du vad du tycker.

Opel Vectra "2.0T" (2007)
Junk
15 mars 2009 · 286 Inlägg

Aker_s40: Tackar så mycket! smile

PMPerformance: Jajamen syrrans gamla. Jo de är jäkligt fint med orginalljuen med. Har ju två altenativ nu smile

Weermets : Ja de blir nog att ta av dem faktiskt!

Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
andreas_gbg_
15 mars 2009 · 1 634 Inlägg

Jäkla fin puts där wink Jag går mot strömmen och tycker att railsen passar på dessa bilar. Men detta är till 100% en fråga om EGEN smak. För min del är det en självklarhet att ha railsen på MIN bil då jag gärna använder takbox vid bilsemester eftersom skuffen är lite ockuperad med annat wink Dessutom gillar jag egentligen inta att packa i bilen, hellre takbox och allt där och tomt i bilen sånär som nödvändiga "bra att ha tillhands-prylar". Säkrare också för den delen, om jag inte byter hatthyllan mot lastgaller under semestern.

Bilen har blivit skitsnygg smile

Numera Saab 9-5 Aero -00
Junk
15 mars 2009 · 286 Inlägg

Ja jag har fått till lite puts smile Nej de blir att ta av railsen ikväll hade jag tänkt. Precis en smaksak, jag är inte så ofta på nå bilsemestrar och så. Jäkla kul att du gillar den! Nu har man fått lite ny motivation om man säger så.

Mvh

Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Junk
15 mars 2009 · 286 Inlägg

Update 11:

Jaha då har man jobbat i garaget idag igen då. borrade två hål i bakljusrampen och sette i en diod på var sida. tyvär fick jag en oönskad effekt. lyser igenom backljuset med en blåvit nyans. gillas nog inte hos pappa haffa.. får se hur jag ska göra med det.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97572/594897_9sdqqq.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/97572/594900_tdkrvx.jpg
De är bara de ena bakljuset som är våtslipat därav olika ljusgenomsläpp. Fixar de snart!


NÅ VAD TYCKER NI? SKA JAG BEHÅLLA BLÅA RANDEN?

Senast redigerat av OB (15 mars 2009)

Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
-Akerfeldt-
15 mars 2009 · 2 638 Inlägg

Ser bra ut, kul med någon som jobbar hårt och updaterar ofta smile Fixar du att det blåa försvinner så blir det kanoners smile

Junk
15 mars 2009 · 286 Inlägg

Skönt att någon tar sig tid att läsa och kommentera oxå smile

Kommer bli en utmaning att få bort de känner jag. I värsta fall får jag lägga många lager färg där. vem fan behöver backljus wink

Senast redigerat av OB (15 mars 2009)

Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
-Akerfeldt-
15 mars 2009 · 2 638 Inlägg

OB skrev:
Skönt att någon tar sig tid att läsa och kommentera oxå smile

Kommer bli en utmaning att få bort de känner jag. I värsta fall får jag lägga många lager färg där. vem fan behöver backljus wink

Alltid kul att följa projekt, speciellt s40/v40. Backljus är ju onödigt tongue

Kika gärna in i min tråd, hänt mycket där smile

Junk
15 mars 2009 · 286 Inlägg

Ja din ser riktigt fin ut! Jag var ner i garaget och hämtade rampen nu. Ser att de går att ta isär. men verkar vara limmat oxå hmm

Jag får nog lov att lägga fler lager lack ser de ut som tyvärr..

Chevrolet Fleetmaster "BOMB" (1948)
Chevrolet Independence "Hotrod" (1931)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang