Missnöjd med Netto däck i göteborg

Muttley
18 februari 2009 ·

FireTraXX skrev:

Fizzer skrev:
Det är väl klart fan att han hänger ut firman på ett forum!
Varför tror ni man ska göra sitt jobb på ett seriöst sätt om man jobbar med service? För att dåliga rykten sprider sig snabbare än dom goda, och plötligt har man inga kunder (med all rätt). Det har jag blivit matad med genom hela gymnasietiden i min utbildning till fordonstekniker.

Här är ett solklart fall då man ska sprida vad man har varit med om.

En snabb fråga bara, är fordonstekniker ett finare namn för mekaniker?
Typ som Fastighetsansvarig är för Vaktmästare?

Ja bilmekaniker är ju inget som finns i skolan smile
här hette de Personbilstekniker smile

Natural
18 februari 2009 · 431 Inlägg

Fizzer skrev:
Det är väl klart fan att han hänger ut firman på ett forum!
Varför tror ni man ska göra sitt jobb på ett seriöst sätt om man jobbar med service? För att dåliga rykten sprider sig snabbare än dom goda, och plötligt har man inga kunder (med all rätt). Det har jag blivit matad med genom hela gymnasietiden i min utbildning till fordonstekniker.

Här är ett solklart fall då man ska sprida vad man har varit med om.

Hur vet du att trådskaparens version är rätt?
Tycker det är riktigt fel att hänga ut företag på massor av forum. Dom har ju inte en chans att försvara sig / dela med sig av sin version..

Det bästa o enklaste är att gå via ARN. Visar det sig sedan att företaget gjort fel, kan man väll avråda folk från att lämna in bilen där. osv.

mvh Robin

Rushman Evolution Garage
18 februari 2009 · 1 299 Inlägg

axelj skrev:

evilaudio skrev:
har de hänt för fler?? 


anser att sånt tar man upp me firman som gjort skadan, inte på ett forum.

Varför i hela friden anser du det? Har firman misskött sig så är det inte mer än rätt att de hängs ut på alla möjliga ställen. Dels för att varna andra och dels för att ett oseriöst företag i allra högsta grad förtjänar dålig (men rättvis) publicitet!

Håller helt med, det är helt enkelt inte okej, skitsamma som det hänt flera, fullständigt ointressant!

Håll dig till sanningen och häng ut dom. Tack för varningen!

Sky´s the limit...
DJ_V8_BMW
18 februari 2009 · 210 Inlägg

Rushman skrev:

axelj skrev:

evilaudio skrev:
har de hänt för fler?? 


anser att sånt tar man upp me firman som gjort skadan, inte på ett forum.

Varför i hela friden anser du det? Har firman misskött sig så är det inte mer än rätt att de hängs ut på alla möjliga ställen. Dels för att varna andra och dels för att ett oseriöst företag i allra högsta grad förtjänar dålig (men rättvis) publicitet!

Håller helt med, det är helt enkelt inte okej, skitsamma som det hänt flera, fullständigt ointressant!

Håll dig till sanningen och häng ut dom. Tack för varningen!

Det är klart inte bra att en firma klantar sig även fast det är lätt gjort, men inte stå för vad dom har gjort är inte bra.

Men det är inte än rättvis bild att hänga ut en firma för att vara dåliga för att en har fått problem. Det är sällan någon skapar en tråd om hur bra en firma har varit även fast firman kanske har 95% nöjda kunder.

Man är inte skyldig för än man har blivit dömd, gå till ARN så får du svar!

Lycka till!

RWD forever & ever!
Chevrolet Camaro Z28 "Hollywood Beauty" (1983)
BMW E30 330d 3,0 CR Diesel "The Power of Smoke" (1988)
v50sport
18 februari 2009 · 230 Inlägg

Självklart håller jag mig till sanningen, Jag är rädd om mina fälgar men dom är det tydligen inte...Vill ni vara säkra på att min story är rätt, så borde ni snacka med Kina på däckman - fälgfixarn...hon såg själv hur 1 fälg såg ut och sa direkt att "det här är en skada från en maskin".

Förstår inte vitsen annars med att hänga ut dom om detta inte vore sant...ni som vill ha detta detta som tips, alltså att inte åka dit, får ta det som en "Varning", Men ni som vill "blunda" för detta, så säger jag inget mer...Men jag förstår bara inte varför jag inte skulle varna nu när jag blivit "blåst/lurad" av dom!, dom kom jävligt lindrigt undan (än så länge) i och med att dom BARA står för 1 fälg!

Ska ta och snacka med konsumentvägledningen och se vad dom säger om det...

THE_SAAB_DUDE
18 februari 2009 · 162 Inlägg

Tycker du gör rätt, Tack för tippset "tummen upp"

Jag har 7 intressen: Bilar å sex
Saab ng900 turbo "10 sekuders saab" (1995)
SNL
18 februari 2009 · 615 Inlägg

FireTraXX skrev:

Fizzer skrev:
Det är väl klart fan att han hänger ut firman på ett forum!
Varför tror ni man ska göra sitt jobb på ett seriöst sätt om man jobbar med service? För att dåliga rykten sprider sig snabbare än dom goda, och plötligt har man inga kunder (med all rätt). Det har jag blivit matad med genom hela gymnasietiden i min utbildning till fordonstekniker.

Här är ett solklart fall då man ska sprida vad man har varit med om.

En snabb fråga bara, är fordonstekniker ett finare namn för mekaniker?
Typ som Fastighetsansvarig är för Vaktmästare?

Ett snabbt svar bara, Nej. Fordonstekniker är mer inriktat på elen i bilarna och man får klura och felsöka mer.

Senast redigerat av Fizzer (18 februari 2009)

Let's stance!
NioTre
18 februari 2009 · 95 Inlägg

Dom som jag kallas för "Fordonstekniker" på skolan där jag går är vanliga "mekare" och har väldigt lite El-lära. Den linjen jag går heter Bilelektroniska programmet och är inriktad på el, felsökning och allt som har med el i bilar att göra, så de verkar va lite olika från skolan till skola. Lite off topic men vill bara tilllägga detta när jag såg att ni disskuterade det! Ursäkta off topic!

Andreas_o_r
18 februari 2009 · 229 Inlägg

Tycker du gör helt rätt som skriver det du har skrivit. Jag har hört liknande historier från nämnda firma där man inte varit nöjd/fått fälgar repade.

Se till å stå på dig.


/// Andreas

--Some people wine about their best, I go home and f-ck the prome queen--
Kia Picanto "Special Edition II" (2015)
Volvo V70 2,5 FT "Polestar" (2009)
HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
18 februari 2009 · 2 258 Inlägg

Fizzer skrev:

FireTraXX skrev:

Fizzer skrev:
Det är väl klart fan att han hänger ut firman på ett forum!
Varför tror ni man ska göra sitt jobb på ett seriöst sätt om man jobbar med service? För att dåliga rykten sprider sig snabbare än dom goda, och plötligt har man inga kunder (med all rätt). Det har jag blivit matad med genom hela gymnasietiden i min utbildning till fordonstekniker.

Här är ett solklart fall då man ska sprida vad man har varit med om.

En snabb fråga bara, är fordonstekniker ett finare namn för mekaniker?
Typ som Fastighetsansvarig är för Vaktmästare?

Ett snabbt svar bara, Nej. Fordonstekniker är mer inriktat på elen i bilarna och man får klura och felsöka mer.

eeee... men all elektronik i nya bilar skulle ajg kalla de mekaniker...  Offta man felsöker en gammal 140 från nittonhundrafrösihjäl...

Med andra ord.. det är precis samma sak

Sump Runk Rätt O Slätt!
SNL
18 februari 2009 · 615 Inlägg

HyperSonica skrev:

Fizzer skrev:

FireTraXX skrev:
En snabb fråga bara, är fordonstekniker ett finare namn för mekaniker?
Typ som Fastighetsansvarig är för Vaktmästare?

Ett snabbt svar bara, Nej. Fordonstekniker är mer inriktat på elen i bilarna och man får klura och felsöka mer.

eeee... men all elektronik i nya bilar skulle ajg kalla de mekaniker...  Offta man felsöker en gammal 140 från nittonhundrafrösihjäl...

Med andra ord.. det är precis samma sak

Du får kalla det vad du vill.
Svårt att förklara skillnaderna för en som inte förstår, ledsen, du får nog leva i ovisshet...

Senast redigerat av Fizzer (19 februari 2009)

Let's stance!
SNL
18 februari 2009 · 615 Inlägg

NioTre skrev:
Dom som jag kallas för "Fordonstekniker" på skolan där jag går är vanliga "mekare" och har väldigt lite El-lära. Den linjen jag går heter Bilelektroniska programmet och är inriktad på el, felsökning och allt som har med el i bilar att göra, så de verkar va lite olika från skolan till skola. Lite off topic men vill bara tilllägga detta när jag såg att ni disskuterade det! Ursäkta off topic!

Då är det nog det som jag tror dom kallar fordonstekniker på våran skola.
Vanlig mek är själva grunden, sen går man in på ett "snabbare" spår parallellt med grundutbildningen där man inriktar sig mer på felsökning etc.

Let's stance!
v50sport
19 februari 2009 · 230 Inlägg

snälla, sluta gå offtopic...

tillbaka till ämnet...

ska försöka ringa till ARN idag och höra med dom där...för konsumentvägledningen i kommunen hade öppet måndagar och tisdagar 9-12...lite glassigt jobb!, men jävligt frustrerande för oss som vill årata med honom!

hedley Saaboholic
19 februari 2009 · 3 129 Inlägg

Bra att du delar med dig av detta, då vet man ännu ett ställe man inte skall besöka.

Jag hade dock troligtsvis sökt upp klantarslet som pajat mina fälgar personligen om de vägrade att rätta till sina misstag.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
v50sport
19 februari 2009 · 230 Inlägg

Varför ändrade någon "överskriften"???

Jag är mer än missnöjd med dom, och om det står missnöjd, så tror folk att det inte blev riktigt så som jag ville/trodde att det skulle bli!

Dom är värda kritiken!!!

chrizz Administratör
20 februari 2009 · 11 783 Inlägg

v50sport skrev:
Varför ändrade någon "överskriften"???

Jag är mer än missnöjd med dom, och om det står missnöjd, så tror folk att det inte blev riktigt så som jag ville/trodde att det skulle bli!

Dom är värda kritiken!!!

För att vi inte hänger ut företag genom stora varnings-rubriker, det kan skada ett företag i onödan och det är endast DIN version vi har här. Om det inte passar så kan jag låsa tråden helt istället, vem vet, du kanske bara sitter här och hittar på? Det är inte helt ovanligt att det sker i rent smutskastningssyfte, så acceptera den mildare rubriken och framför din kritik istället på ett sakligt sätt. Om jag vore du så skulle jag även informera företaget i fråga om tråden så att de får en sportslig chans att försvara sig.

Vi vet inte om de är värda kritiken, det är bara du som påstår det.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
d.fagersten
14 augusti 2012 · 150 Inlägg

Nettodäck är grymt oseriösa! Kan inte ens balansera däck rätt!

Överlag så är däckverkstadsarbetare oftast inte de vassaste barnen i sin klass, framförallt på småverkstäder.

Själv tycker jag det är så dålig kunskap/service i branschen att det är löjligt, ofta kan man ju betydligt mer själv!

Jag har en kompis som jobbar på en av de "stora verkstäderna", finns inte så många att välja på men exvis Bilia Group, Din Bil, Hedin bil som exempel där jag lämnar mina saker. Det är dyrt men bra service och killarna som jobbar där har riktig utbildning, kan föra sig väl i tal och skrift smile

Kör lite av varje ;)
kannebanne
14 augusti 2012 · 2 046 Inlägg

Netto brukar inte sälja däck ^^

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang