Hur har man sönder motorfästet?

Dessie
18 februari 2009 · 15 Inlägg

Undrar lite..

Hur har man sönder ett mtorfäste?

Borde de inte se på besiktningen att det är trasigt?

Saab 900 2.0T "Kärleken" (1998)
luunggan
18 februari 2009 · 956 Inlägg

Dom slits ju med tiden och blir sämre och till slut släpper dom och går av, bussningarna alltså.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Jimmy_N Makaronborrare
18 februari 2009 · 993 Inlägg

Fick värt att veta på det senaste besiktningen med 740in, så den besiktningsmannen missade inte det iaf tongue

Senast redigerat av calibra1992 (18 februari 2009)

-Mackan- Fire And Silk
18 februari 2009 · 2 254 Inlägg

Ta bort tändhattarna till 2st cylindrar/tändstift och kör några tusen mil så ska du se att de är bra möra sen tongue

Eller så kan du köra med blåslampa det går nästan fortare tror jag tongue

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Dessie
18 februari 2009 · 15 Inlägg

luunggan skrev:
Dom slits ju med tiden och blir sämre och till slut släpper dom och går av, bussningarna alltså.

ja men det har gått rakt av så det är nog nåt annat än slitage  roll

Saab 900 2.0T "Kärleken" (1998)
Dessie
18 februari 2009 · 15 Inlägg

-Mackan- skrev:
Ta bort tändhattarna till 2st cylindrar/tändstift och kör några tusen mil så ska du se att de är bra möra sen tongue

Eller så kan du köra med blåslampa det går nästan fortare tror jag tongue

big_smile Det är redan trasigt så det behövs inte smile

Saab 900 2.0T "Kärleken" (1998)
Hilmer
18 februari 2009 · 1 778 Inlägg

Dessie skrev:

luunggan skrev:
Dom slits ju med tiden och blir sämre och till slut släpper dom och går av, bussningarna alltså.

ja men det har gått rakt av så det är nog nåt annat än slitage  roll

Slitage helt enkelt!
Gummi håller inte för evigt och som motorkudde får det ta mycket stryk under många mil så det är inte alls konstigt att dom ibland ryker rakt av, speciellt inte om man kör lite inspirerat.

Janneutanb
18 februari 2009 · 7 271 Inlägg

Ju mer man lägger fullgas och sedan släpper av ju mer gungar motorn.
Tillslut ger bussningarna upp eller om det är dåligt gjorda hållare så går dessa av.

BeCe
18 februari 2009 · 364 Inlägg

Jag körde sönder både motorbussningen som är (oljedämpad) och armen som höll i den, gjord av järn av något slag den var tjock på min honda

Saab 9-5 2.0T "-Blacked Out-" (2006)
TMW-Performance Avstängd
18 februari 2009 · 914 Inlägg

Är väl inte så svårt att ha sönder? Rondell, släga & Spätt. Vips så va det trasigt wink

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang