Köra på Nurburgring ??

THE_SAAB_DUDE
18 februari 2009 · 162 Inlägg

Hallå alla Gasglada wink , Jag har tänkt kolla om det är någon här inne på Garaget som har varit å Kört på Nurburgring'? Å om någon har gjort det?

*vad kostar det?
*hur anmäler man sig?
*hur länge får man köra?
*någon som är sugen?

Jag kommer inte kunna åka dit 2009,  Men 2010 är bilen klar, och vart kan man pressa bilen bättre en Nurburgring? Kan bli en Riktigt rolig helg . ta med tält å köra i karavan från sverige,sen 2 Dagars race i Tyskland, Vore ju dödligt skoj om man va ett gött gäng, God tid för planering också haha tongue,

Dom som är sugna kan la Hojta till, Tänk va skoj    Mvh/Nicke O

Jag har 7 intressen: Bilar å sex
Saab ng900 turbo "10 sekuders saab" (1995)
Muttley
18 februari 2009 ·

Vad jag hört så åker du dit och betalar för ett varv.
Du kör till du är pank eller tröttnat?.

Jag ska dit antingen nu detta året eller nästa. får se hur de blir=).

volvotomten
18 februari 2009 · 274 Inlägg

gå in på deras sida nurburgring.de
kostar 70€ att köra 4 varv blir ju några mil

THE_SAAB_DUDE
18 februari 2009 · 162 Inlägg

Nice det har man ju råd med faktiskt haha,  Hur lång är banan ?

Jag har 7 intressen: Bilar å sex
Saab ng900 turbo "10 sekuders saab" (1995)
Holiace
18 februari 2009 · 1 754 Inlägg

2.08 mil

Senast redigerat av Holiace (18 februari 2009)

Jag kan inget om allt.
THE_SAAB_DUDE
18 februari 2009 · 162 Inlägg

Låter ju som julafton, fy va fräckt smile

Jag har 7 intressen: Bilar å sex
Saab ng900 turbo "10 sekuders saab" (1995)
hedley Saaboholic
18 februari 2009 · 3 129 Inlägg

så det kostar 700 spänn för att köra i ca 40minuter då? xD

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
THE_SAAB_DUDE
18 februari 2009 · 162 Inlägg

Inget kompis pris kanske =p men lätt värt det smile, man bränner nog lätt 3-4000kr där med soppa, ååå kaffe

Jag har 7 intressen: Bilar å sex
Saab ng900 turbo "10 sekuders saab" (1995)
Opelmadness German cars, quality and beyond
18 februari 2009 · 8 197 Inlägg

Vore förbannat kul att elda runt på den banan.. Drygt 2 mil lång. ^^

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
FEEDME Gentlemen Racing Club
18 februari 2009 · 155 Inlägg

Porsche
Mini

Nürburgring står helt i en klass för sig själv bland racingbanor. Men räkna med att det tar flera år tills man lär sig att köra ordentligt bra där. Med är drygt 2 mil unik bansträckning att memorera...

Om man åker dit och tror att man ska sätta varvrekord första gången som man är där nere, då är risken stor att man blir en av dem som varje dag skrotar sina bilar. (Eller om man kör MC - dör...)

Men det är definitivt värt ett besök! Själv brukar jag åka ner 4-5 gånger varje år!

Mini John Cooper Works "Johnny" (2009)
THE_SAAB_DUDE
18 februari 2009 · 162 Inlägg

FEEDME skrev:
Porsche
Mini

Nürburgring står helt i en klass för sig själv bland racingbanor. Men räkna med att det tar flera år tills man lär sig att köra ordentligt bra där. Med är drygt 2 mil unik bansträckning att memorera...

Om man åker dit och tror att man ska sätta varvrekord första gången som man är där nere, då är risken stor att man blir en av dem som varje dag skrotar sina bilar. (Eller om man kör MC - dör...)

Men det är definitivt värt ett besök! Själv brukar jag åka ner 4-5 gånger varje år!

Bra tipps big_smile, haha nää om man tror man e superman 1 gongen så ska man nog skippa den resan =p. Hade varit dö skoj å va kanske 10-20 bilar som drog upp å har skoj på banan å även på kvällarna. Lite semester med nöje å hobby, Eller kanske bara e jag som e riktigt sugen på detta haha

Jag har 7 intressen: Bilar å sex
Saab ng900 turbo "10 sekuders saab" (1995)
pampers138 Har alltid rätt!
19 februari 2009 · 689 Inlägg

Hur är det med licens osv. Antar att man behöver det?

Livet är ett helvete, du är bjuden!
BMW 528 "BBS" (1983)
FEEDME Gentlemen Racing Club
19 februari 2009 · 155 Inlägg

pampers138 skrev:
Hur är det med licens osv. Antar att man behöver det?

Nej, Nürburgring är klassad som avgiftsbelagd vanlig väg. Det räcker med körkort (fast det är aldrig någon som kontrollerar det heller). Sedan köper man sin åkbiljett och kör - ett varv i taget...

Även hjälm är frivilligt...

Mini John Cooper Works "Johnny" (2009)
pampers138 Har alltid rätt!
19 februari 2009 · 689 Inlägg

FEEDME skrev:

pampers138 skrev:
Hur är det med licens osv. Antar att man behöver det?

Nej, Nürburgring är klassad som avgiftsbelagd vanlig väg. Det räcker med körkort (fast det är aldrig någon som kontrollerar det heller). Sedan köper man sin åkbiljett och kör - ett varv i taget...

Även hjälm är frivilligt...

Nahaaajs smile    om man får ihop bmw:n o så  är de nog väldigt aktuellt smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!
BMW 528 "BBS" (1983)
FEEDME Gentlemen Racing Club
19 februari 2009 · 155 Inlägg

THE_SAAB_DUDE skrev:
Bra tipps big_smile, haha nää om man tror man e superman 1 gongen så ska man nog skippa den resan =p. Hade varit dö skoj å va kanske 10-20 bilar som drog upp å har skoj på banan å även på kvällarna. Lite semester med nöje å hobby, Eller kanske bara e jag som e riktigt sugen på detta haha

Vi brukar arrangera några resor varje år med GRC, då vi drar ihop ett gäng bilar och åker ner tillsammans. Brukar då även köra på Spa i Belgien (ca 12 mil bort från NR) som också är en helt fantastisk F1-bana. Till skillnad från NR så har Spa fullgod högsta säkerhet, så där kan man verkligen ladda allt vad man kan!

www.grc.as

Mini John Cooper Works "Johnny" (2009)
KHRacing
19 februari 2009 ·

Vissa svenska försäkrningsbolag tillåter tyvärr inte längre körning på Ringen.. så kolla noga innan du lämnar Sverige

Pikey
19 februari 2009 · 2 283 Inlägg

FEEDME skrev:

THE_SAAB_DUDE skrev:
Bra tipps big_smile, haha nää om man tror man e superman 1 gongen så ska man nog skippa den resan =p. Hade varit dö skoj å va kanske 10-20 bilar som drog upp å har skoj på banan å även på kvällarna. Lite semester med nöje å hobby, Eller kanske bara e jag som e riktigt sugen på detta haha

Vi brukar arrangera några resor varje år med GRC, då vi drar ihop ett gäng bilar och åker ner tillsammans. Brukar då även köra på Spa i Belgien (ca 12 mil bort från NR) som också är en helt fantastisk F1-bana. Till skillnad från NR så har Spa fullgod högsta säkerhet, så där kan man verkligen ladda allt vad man kan!

www.grc.as

Fungerar det på samma sätt på Spa som nurburgring?
Alltså att man betalar för att köra där, alltså ingen Racinglicens eller godkänd bil etc.?

Jag är inte helt insatt i det men du förstår mig nog smile

R.I.P. Michael Jackson!
THE_SAAB_DUDE
19 februari 2009 · 162 Inlägg

FEEDME skrev:

THE_SAAB_DUDE skrev:
Bra tipps big_smile, haha nää om man tror man e superman 1 gongen så ska man nog skippa den resan =p. Hade varit dö skoj å va kanske 10-20 bilar som drog upp å har skoj på banan å även på kvällarna. Lite semester med nöje å hobby, Eller kanske bara e jag som e riktigt sugen på detta haha

Vi brukar arrangera några resor varje år med GRC, då vi drar ihop ett gäng bilar och åker ner tillsammans. Brukar då även köra på Spa i Belgien (ca 12 mil bort från NR) som också är en helt fantastisk F1-bana. Till skillnad från NR så har Spa fullgod högsta säkerhet, så där kan man verkligen ladda allt vad man kan!

www.grc.as

Detta låter ju helt perfekt, du gör detta 4-5 ggr om året smile.  imponerande livs kvalite ^^.  Detta vill jag lätt haka på smile

Jag har 7 intressen: Bilar å sex
Saab ng900 turbo "10 sekuders saab" (1995)
FEEDME Gentlemen Racing Club
19 februari 2009 · 155 Inlägg

Pikey skrev:
Fungerar det på samma sätt på Spa som nurburgring?
Alltså att man betalar för att köra där, alltså ingen Racinglicens eller godkänd bil etc.?

Jag är inte helt insatt i det men du förstår mig nog smile

Nej, på Nürburgring kör man enklast på den så kallade turistkörningen. Det är då man löser biljett och kör som om det vore en vanlig väg... Vilka dagar/tider som de har öppet framgår av deras hemsida.

På Spa finns ingen liknande fri körning. Då får någon (t.ex. GRC) hyra hela banan och sälja platserna vidare till de som är intresserade. Vi brukar ta ca 4000 kr för en heldags körning med Open Pitlane på Spa. (Open Pitlane = du får köra så mycket som du vill och orkar hela dagen.) Ingen licens krävs då heller. Det är ingen tävling. Man kör bara för att det är kul under ordnade former...

Mini John Cooper Works "Johnny" (2009)
Bjork OEM <3
19 februari 2009 · 6 957 Inlägg

FEEDME skrev:

Pikey skrev:
Fungerar det på samma sätt på Spa som nurburgring?
Alltså att man betalar för att köra där, alltså ingen Racinglicens eller godkänd bil etc.?

Jag är inte helt insatt i det men du förstår mig nog smile

Nej, på Nürburgring kör man enklast på den så kallade turistkörningen. Det är då man löser biljett och kör som om det vore en vanlig väg... Vilka dagar/tider som de har öppet framgår av deras hemsida.

På Spa finns ingen liknande fri körning. Då får någon (t.ex. GRC) hyra hela banan och sälja platserna vidare till de som är intresserade. Vi brukar ta ca 4000 kr för en heldags körning med Open Pitlane på Spa. (Open Pitlane = du får köra så mycket som du vill och orkar hela dagen.) Ingen licens krävs då heller. Det är ingen tävling. Man kör bara för att det är kul under ordnade former...

De låter ju fan som ngt man kan göra i sommar på semestern detta big_smile

Åka ner och betala för ett varv bara för att få känna på den och se den och alla bilar!

Hur lång tid tar det dit ner med bil?

OEM <3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang