Mrsky skrev:
CS var aldrig ett bra spel, det var bara tävlingarna som gjorde det stort, cs var en fluga som är "ute"... wow är en annan fluga som förhoppningsvis snart dör ut.
jag började lira cs när dom släppte beta 5 nånting. hur du kan säga att cs aldrig var ett bra spel är för mig en gåta då det uppenbarligen var och fortfarande är det eftersom så många spelar det.
Sen om din personliga åsikt är att det är skräp är en helt annan sak.
Men då får man skriva det också.
Har provat många av dom "nyare" spelen och det som saknas är helt enkelt bra känsla.
spelen med bäst känsla enligt mig är q1,q2 och cs. dock inte i den ordningen.
Det här kan diskuteras i evigheter, dem som gillar CS kommer liksom WoW spelare att dampa loss på alla som inte gillar deras spel.
Men tycker det var bra att du sa emot mig, fick mig att ta en funderare över vad jag skrev(bugar och bockar).
Men även efter en funderare så står jag fast vid det jag skrev, kollar man historien om cs så säger väl det sig självt också....
läs här
http://sv.wikipedia.org/wiki/Counter-StrikeCS är en väldigt enkelt spel, ingen story, några enkla spellägen.
och det är var väl lite det jag ville säga med aldrig var bra, det var väl hyfsat på det som spelet gick ut på. Men andra spel som Quake och Unreal titlarna, hade liknande upplägg var väl bättre och mer avancerade fast dem utspelare sig i någon "framtidsvärld".
Fast det var väl just "enkelheten" som gjorde spelet så populärt, många kunde lira för man behövde ingen "superrdator" och enkelheten i spelsättet (deffa bomben eller döda motsståndarna så vinner du) gjorde väl spelet lätt att organisera tävlingar och ligor i.
Det där med att det var en "fluga" ett tag det måste nog många endå hålla med om, för bara nått/några ås sen så var det ju mer eller mindre så att, spelade man dator så spelade man CS. Och det var väl ungefär sammtidigt som "LAN" var något som alla gjorde nästan varje helg.
Antar att jag kommer att bli grillad som fan av alla CS boys nu

säger bara bring it on!