Finns det några Counter-Strike spelare här på g.org ?

Casy vinnarskalle!
20 februari 2009 · 907 Inlägg

Jo, online på "vanliga" publika servrar så kan det fuskas en del. Men kör man servrar som är bevakade s.k anti cheat, då brukar folk hålla sig till reglerna. PCV var sjukt skoj på den tiden när man höll på med det, men nu när man blivit äldre så tar datorspelandet alldeles för mycket tid. Man har en massa annat som man oxå ska stå i, så man hinner aldrig sätta sig ner och engagera sig i spelet tongue

Ps. död åt brats!

BMW M3 "Crisis" (2002)
Casy vinnarskalle!
20 februari 2009 · 907 Inlägg

Hur får man förresten bort mouse acceleration i cs 1.6 när man använder vista? Jag kan inte spela såhär.. :S

BMW M3 "Crisis" (2002)
ZonaX Svetsare
20 februari 2009 · 3 150 Inlägg

Började lira CSS igen för nån vecka sen, efter typ 1 års uppehåll då skiten laggade sönder när man försökte lira.  Laggar dock lite fortfarande men inte så pass att man inte kan aima  smile    (tips på att bli av med laggning välkommnas!)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
AudiFors
20 februari 2009 · 906 Inlägg

1,6 härsmile  Kör dock mest awp banor så kanske inte mycket att hurra förtongue

=)
bollen1986
20 februari 2009 · 3 714 Inlägg

slutade spela cs 1.6 för 2 år sen men innan dess så satt man väl 4-5 timmar per dag o spelade

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
Gorrilla forklift expert
20 februari 2009 · 88 Inlägg

så klart man lirar lite ibland när man har tid men man har ju tröttnat på tiden gibba säkert flera dagar i sträck utan att sova förut.. men nu har man lite annat å göra.. 1.6 ftw

Performance_ Förjaevle Brao
21 februari 2009 · 555 Inlägg

Battlefield 2 e tämligen mycket roligare   big_smile

Bobzza
21 februari 2009 · 273 Inlägg

Spelat CS sedan 2001 ungefär, spelar forfarande, möter gärna någon i CSS, spelar nuförtiden bara office only 24/7

ZonaX Svetsare
21 februari 2009 · 3 150 Inlägg

Lirar CSS på SweStockholm Dust 2 Only servrarna  (swestockholm.se)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Janken Driver
21 februari 2009 · 2 111 Inlägg

Var "mycket" spelande på gymnasietiden. Har de iaf installerat på datorn o spelar ibland när andan faller på smile.

Till er som bara spelat en gång o säger att det är skit, övning ger färdighet tongue.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Kristoff_
21 februari 2009 · 87 Inlägg

Lirar cs1.6 på fader, daft.se och så blir det pcw/mix

Ford Mondeo "Ghia" (2003)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
21 februari 2009 · 1 948 Inlägg

Janken skrev:
Var "mycket" spelande på gymnasietiden. Har de iaf installerat på datorn o spelar ibland när andan faller på smile.

Till er som bara spelat en gång o säger att det är skit, övning ger färdighet tongue.

MVH Janken

till oss som spelat många ggr o endå tycker det suger då?

CS var aldrig ett bra spel, det var bara tävlingarna som gjorde det stort, cs var en fluga som är "ute"... wow är en annan fluga som förhoppningsvis snart dör ut.

Senast redigerat av AcesHigh666 (21 februari 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
LordLife
22 februari 2009 · 998 Inlägg

ZonaX skrev:
Lirar CSS på SweStockholm Dust 2 Only servrarna  (swestockholm.se)

Vad heter du när du spelar?  spelar också bara där, har inte blivit på ett tag då mitt bredband inte vill som jag vill.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Eberlund VW Ägare
22 februari 2009 · 1 011 Inlägg

C-Douglas skrev:
Lirar CSS, mest på 30+ owns servrarna. Lirar även CZ på Outcast servern! Lirade förut på whiskeyhörnan innan dom la ner, gillade dom servrarna.

Har dom lagt ner? det var som fan. Känns som det var länge sen man spela.

Lätt att de hade det bästa och trevligaste svenska serverna.

Henrik Eberlund
Mrsky
22 februari 2009 · 218 Inlägg

CS var aldrig ett bra spel, det var bara tävlingarna som gjorde det stort, cs var en fluga som är "ute"... wow är en annan fluga som förhoppningsvis snart dör ut.

jag började lira cs när dom släppte beta 5 nånting. hur du kan säga att cs aldrig var ett bra spel är för mig en gåta då det uppenbarligen var och fortfarande är det eftersom så många spelar det.

Sen om din personliga åsikt är att det är skräp är en helt annan sak.
Men då får man skriva det också.

Har provat många av dom "nyare" spelen och det som saknas är helt enkelt bra känsla.

spelen med bäst känsla enligt mig är q1,q2 och cs. dock inte i den ordningen.

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
23 februari 2009 · 1 948 Inlägg

Mrsky skrev:

CS var aldrig ett bra spel, det var bara tävlingarna som gjorde det stort, cs var en fluga som är "ute"... wow är en annan fluga som förhoppningsvis snart dör ut.

jag började lira cs när dom släppte beta 5 nånting. hur du kan säga att cs aldrig var ett bra spel är för mig en gåta då det uppenbarligen var och fortfarande är det eftersom så många spelar det.

Sen om din personliga åsikt är att det är skräp är en helt annan sak.
Men då får man skriva det också.

Har provat många av dom "nyare" spelen och det som saknas är helt enkelt bra känsla.

spelen med bäst känsla enligt mig är q1,q2 och cs. dock inte i den ordningen.

Det här kan diskuteras i evigheter, dem som gillar CS kommer liksom WoW spelare att dampa loss på alla som inte gillar deras spel. 

Men tycker det var bra att du sa emot mig, fick mig att ta en funderare över vad jag skrev(bugar och bockar).

Men även efter en funderare så står jag fast vid det jag skrev, kollar man historien om cs så säger väl det sig självt också....

läs här http://sv.wikipedia.org/wiki/Counter-Strike

CS är en väldigt enkelt spel, ingen story, några enkla spellägen.
och det är var väl lite det jag ville säga med aldrig var bra, det var väl hyfsat på det som spelet gick ut på. Men andra spel som Quake och Unreal titlarna, hade liknande upplägg var väl bättre och mer avancerade fast dem utspelare sig i någon "framtidsvärld".

Fast det var väl just "enkelheten" som gjorde spelet så populärt, många kunde lira för man behövde ingen "superrdator" och enkelheten i spelsättet (deffa bomben eller döda motsståndarna så vinner du) gjorde väl spelet lätt att organisera tävlingar och ligor i.

Det där med att det var en "fluga" ett tag det måste nog många endå hålla med om, för bara nått/några ås sen så var det ju mer eller mindre så att, spelade man dator så spelade man CS. Och det var väl ungefär sammtidigt som "LAN" var något som alla gjorde nästan varje helg.

Antar att jag kommer att bli grillad som fan av alla CS boys nu sad säger bara bring it on!tongue

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Phaetoon
23 februari 2009 · 8 156 Inlägg

zebbmachine skrev:
cs är så 05...

Snarare '99 för min del wink
Synd att HeatoN och SpawN inte längre spelar. NiP gav ju annars fint motstånd.
Jag slutade spela aktivt när speedhacket kom.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Casy vinnarskalle!
23 februari 2009 · 907 Inlägg

Det är nog som du säger AcesHigh666 att det var "enkelheten" i spelet som gjorde det så stort. En ny typ av spel som inte fanns tidigare. Jag vet inte om wow är världens största spel idag, men jag vet att cs var bra nog stort för nåt år sedan. I princip alla grabbar spelade det, mer eller mindre. Själv upptäckte jag spelet i 7an på högstadiet, och då var det version 1.2 och 1.3 som gällde. Long live cs! wink

Jag glömde fråga om hur det går med Gorg-servern? Någon som styr upp nån match snart?

Senast redigerat av Casy (23 februari 2009)

BMW M3 "Crisis" (2002)
Mrsky
23 februari 2009 · 218 Inlägg

vi tycker som vi tycker, sen att det är olika gör inte mig något (bara jag har rätt!!!!) smile
ne men seriöst.

Alla dras ju till olika speltyper, jag tycker föresten att forza är ett riktigt bra bilspel medans tokmånga tycker gt serien är mycket bättre. Sen skall det väl också nämnas att spel som t ex battlefield och liknande inte på något sätt är dåliga spel, men dom pumpar in så mycket fet grafik och effekter så att det viktiga ofta glöms bort känns det som. och dessa spel håller väldigt sällan så bra som t ex cs gjort. det kom väl 99 eller 98 nånting?

Inte många lir som slår det på fingrarna förutom mario till nintendo 8 bitars.

anyway, gorg servrer hade nog varit roligt som tusan, då kan vi sluta klanka ner på varandras bilar och istället whina om alla teamflashar och tks smile

Senast redigerat av Mrsky (23 februari 2009)

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
Kajlie Garaget Video Crew
23 februari 2009 · 842 Inlägg

Area82.se servrarna! (Y)

www.area82.se

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang