3877
Sök

Nått att tänka på när man byter ratt?

158 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
nått att tänka på när man byter ratt? när det är airbag i ratten man ska ta bort? Mvh joakim. (det är på min nissan)

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
19 februari 2009
jocke_berg93 skrev:
nått att tänka på när man byter ratt? när det är airbag i ratten man ska ta bort? Mvh joakim. (det är på min nissan)

ta bort minus på batteriet annars kan du få dig en jävla kyss av aribagen så du ligger i baksätet sen wink

att sätta den rakt kanske? tongue

----->Strippen S2<-----

VCRACING

158 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
haha ja rakt hoppas ja det blir smile tänkte mest på airbagen smile men tack tongue

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
19 februari 2009
jocke_berg93 skrev:
haha ja rakt hoppas ja det blir smile tänkte mest på airbagen smile men tack tongue

mmm hoppas de går bra glömde minus polen en gång förut tur att den inte löste ut tongue

Lyck till wink

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Mannen myten legenden
179 Inlägg
19 februari 2009
jaa, airagen så klart..ta de lungt..sen kan du lägga airbagen på backen och sen kortsluta den..haha! vikken smäll!

wooooommm, pschii, wooooommmm

730 Inlägg
19 februari 2009
skall tilläggas att detta med minuspolen skall man ta bort 15 minuter innan för att vara säker på att all ström är borta, detta med airbags är läskigt big_smile

Fölkesberg Racing =)

112 Inlägg
19 februari 2009
ta av en batteripol och låt den stå i 30 min minst, sen så borde det vara rättså ok!

Jag hatar fwd = felwheeldrive...

1 853 Inlägg
19 februari 2009
Jag vet inte om detta stämmer 100 men har "hört" att smäller skiten och man sitter där satt säga kan man spräcka trumhinnorna... vilket säkert inte är så härligt

säkra för det osäkra skyddsglasögon och hörselskydd smile

1 803 Inlägg
19 februari 2009
Som sagt, bryt strömmen och låt den stå nån halvtimme. Vet inte hur det är med Nissan hur länge man bör låta den stå!? Så låt den stå ett tag iaf.
Demontera airbag med försiktighet.
Ställ ratten rakt och demontera denna, var noga med "spiralen" till airbagen så att denna inte snurrar utan är nollad hela tiden. Om man får den fel så drar man sönder den när man svänger och felkoden kommer som ett brev på posten, dessutom är dom sällan billiga...

279 Inlägg
19 februari 2009
Håller med Hilmer där, allt som har med airbag är dyrt som jävlar i gatan.

730 Inlägg
19 februari 2009
Hilmer skrev:
Som sagt, bryt strömmen och låt den stå nån halvtimme. Vet inte hur det är med Nissan hur länge man bör låta den stå!? Så låt den stå ett tag iaf.
Demontera airbag med försiktighet.
Ställ ratten rakt och demontera denna, var noga med "spiralen" till airbagen så att denna inte snurrar utan är nollad hela tiden. Om man får den fel så drar man sönder den när man svänger och felkoden kommer som ett brev på posten, dessutom är dom sällan billiga...

har har något fel på min bil då tongue, hahah spiralen sprack och gick sönder och kabeln gick av men har ej fått upp någon felkod eller något liknande, kanske inte har den felkoden på min gamla hurk från -88 ? smile

Fölkesberg Racing =)

1 803 Inlägg
19 februari 2009
Shallie skrev:
har har något fel på min bil då tongue, hahah spiralen sprack och gick sönder och kabeln gick av men har ej fått upp någon felkod eller något liknande, kanske inte har den felkoden på min gamla hurk från -88 ? smile

Har du airbag eller det är bara kransen till tutan du syftar på!?
Om svaret är ja på airbag så kan du ju vara säker på att personskyddet i kupén är ur funktion.
Senast redigerat av Hilmer (19 februari 2009)

282 Inlägg
21 februari 2009
Låter farligt allt det dära yikes Åk till intersport och köp hockeyskydd så klarar du dig nog wink

730 Inlägg
22 februari 2009
Hilmer skrev:
Shallie skrev:

Har du airbag eller det är bara kransen till tutan du syftar på!?
Om svaret är ja på airbag så kan du ju vara säker på att personskyddet i kupén är ur funktion.

som du säger så har det med airbagen att göra sad fan vad tråkigt, Men då får ja köra på det måttot att "smäller jag gör jag det i 200 å då är jag ändå död smile" , ne skämt åt sido då vet ja att jag inte har någon airbag , smile

Fölkesberg Racing =)

730 Inlägg
22 februari 2009
soyd skrev:
Jag vet inte om detta stämmer 100 men har "hört" att smäller skiten och man sitter där satt säga kan man spräcka trumhinnorna... vilket säkert inte är så härligt

säkra för det osäkra skyddsglasögon och hörselskydd smile

vet med säkerhet att det inte är så roligt efteråt iallfall.. kudden är in smord med kalk så det blir helt vitt i bilen..

Fölkesberg Racing =)

Sök