5492
Sök

Försäkrings fråga, gärna snabbt svar!

Svensk Mästare Bassrace 129,9
111 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Jag klantade till det lite för en stund sedan å backade in i en annan bil, bilen stod parkerad om det har något med saken att göra!..

nu är min fråga vilken självrisk jag ska betala!.. jag tänker inte ta ut på min försäkring, jag lagar min bil själv!.. men han ska ju klart få sin bil lagad!.. kommer jag både behöva betala min och hans självrisk?

jag har Atava å min självrisk ligger på 1800 kr!.. vet tyvärr inte hans försäkringsbolag än!..

kan jag låta bli att anmäla min skada till Atava utan bara anmäla till det andra försäkringsbolaget?..

tacksam för snabba svar!!! smile

MVH // Blåberg

Trätekniker
387 Inlägg
19 februari 2009
du betalar bara 1 självrisk, din egen. dit bolag betalar den andre personens självrisk!
Så det kostar dig bara 1800:-

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......

111 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
okok, tack för svaret!.. hade hoppats på att kunna betala hans självrisk då jag förstod det som att den låg på 1000 kr!.. men man får väl bita i det sura äpplet!

1 813 Inlägg
19 februari 2009
Väljer du att inte reparera din egna bil så kan man ev ta det via sin trafikförsäkring, (beroende på bolag iofs) men självrisken här brukar ligga på 0-1000:-
Självrisken på vagnskada brukar ligga på antingen tre eller fem tusen för privatägd bil, så jag förstår inte riktigt hur ni kommit fram till siffror på 1800:- respektive 1000:-!?? Får gärna förklara hur det ligger till.

111 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
jag var ute å kollade vad min självrisk låg på!.. å då var alla självrisker 1800!.. jag har ingen aning!.. får helt enkelt reda på det!!:.

1 488 Inlägg
19 februari 2009
Det är din egna som gäller, man kan inte få betala en annans självrisk. Vore gött om det gick dock smile

Sök