STCC (antispinn, ABS, Antisladd?)

88Danne
19 februari 2009 · 142 Inlägg

har de som kor STCC antispinn ABS och antisladd eller hur ar det?

Bostrom RS
19 februari 2009 · 886 Inlägg

Det enda jag kan tänka mig dom kör med är ABS, har svårt att tro det skulle vara antispinn o antisladd skit inblandat.

Focus RS
Geiros Low is a lifestyle
19 februari 2009 · 956 Inlägg

dom har väl inget av de där. inte mycke till tävlingsbil om dom har sån skit

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Redbull Moderator+
19 februari 2009 · 1 081 Inlägg

Geiros skrev:
inte mycke till tävlingsbil om dom har sån skit

Titta på dom snabbaste tävlingsbilarna och ta om det där wink

Svaret finns fö. i FIA Art 263: http://www.stcc.se/fileadmin/user_uploa … 3_2009.pdf

Any electronic driving aid system is prohibited (ABS/ASR/EPS...). Direct injection is authorised only if used on the homologated original model.

Vem jag?
lindell90
19 februari 2009 · 876 Inlägg

nej, är ganska säker på att dem inte har något av dem hjälpsystemen. Vore kanske lite för enkelt då...

Seth
19 februari 2009 · 3 354 Inlägg

lindell90 skrev:
nej, är ganska säker på att dem inte har något av dem hjälpsystemen. Vore kanske lite för enkelt då...

och de är nog lite onödig vikt med skulle jag tro

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
88Danne
19 februari 2009 · 142 Inlägg

ingen har som vet?

Redbull Moderator+
19 februari 2009 · 1 081 Inlägg

lindell90 skrev:
nej, är ganska säker på att dem inte har något av dem hjälpsystemen. Vore kanske lite för enkelt då...

Ja gud vad enkelt det lär bli roll

Seth skrev:
och de är nog lite onödig vikt med skulle jag tro

Handlar knappast om det, snarare om att hålla nere kostnaderna för att köra i STCC.


88Danne skrev:
ingen har som vet?

Läs tråden? smile Särskilt mitt svar.

Vem jag?
lindell90
19 februari 2009 · 876 Inlägg

nej, är ganska säker på att dem inte har något av dem hjälpsystemen. Vore kanske lite för enkelt då...

Ja gud vad enkelt det lär bli roll

det sa jag inte. men vi har dem i våra vanliga bilar för att hjälpa till, inte sant? och i racing så antar jag att dem ligger på gränsen eller strax under och då kan det nog vara lättare att tappa kontrollen.

JockeRX7 KTM 660
20 februari 2009 · 537 Inlägg

Man ser ju ibland att dom låser upp hjulen så abs borde väll inte sitta där iaf

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
KHRacing
20 februari 2009 ·

Redbull skrev:

Geiros skrev:
inte mycke till tävlingsbil om dom har sån skit

Titta på dom snabbaste tävlingsbilarna och ta om det där wink

Svaret finns fö. i FIA Art 263: http://www.stcc.se/fileadmin/user_uploa … 3_2009.pdf

Any electronic driving aid system is prohibited (ABS/ASR/EPS...). Direct injection is authorised only if used on the homologated original model.

nu var det ju inte snack om de snabbaste tävlingsbilarna smile

Men jag kan lova dig utav mkt erfarenhet, att det går att bromsa mkt mkt hårdare utan ABS = snabbare varvtider

fontheking5
21 februari 2009 · 825 Inlägg

Det är inte spelet STCC ni menar ? För där borde sådana saker finnas . Men på det riktiga STCC så finns inte sådana system i bilarna. Det hade varit för enkelt då .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________
Geiros Low is a lifestyle
21 februari 2009 · 956 Inlägg

KHRacing skrev:

Redbull skrev:

Geiros skrev:
inte mycke till tävlingsbil om dom har sån skit

Titta på dom snabbaste tävlingsbilarna och ta om det där wink

Svaret finns fö. i FIA Art 263: http://www.stcc.se/fileadmin/user_uploa … 3_2009.pdf

Any electronic driving aid system is prohibited (ABS/ASR/EPS...). Direct injection is authorised only if used on the homologated original model.

nu var det ju inte snack om de snabbaste tävlingsbilarna smile

Men jag kan lova dig utav mkt erfarenhet, att det går att bromsa mkt mkt hårdare utan ABS = snabbare varvtider

F1 och liknande bilar har dom tagit bort de mesta pga att de ska bli mer svårkört och vara som en riktig tävlingsbil. Hur roligt är de att ha en tävlingsbil med go effekt med antispin? drygt och trist.

men som sakt. nu pratar vi STCC bilarna

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang