Hur kommer jag in i bilen???

la_palma Labborant
20 februari 2009 · 307 Inlägg

Hej, min syrra är på resa med sin 307 från 2003, nu ringer hon och säger att dosan man öppnar bilen med har pajat, hon har varit och bytt batteri men det hjälpte inte...Det finns bara nyckelhål på förarsidan och möjligen på bakluckan, hålet på förarsidan har någon inbrottstjuv pajat, och bak hittar hon inget, kanske inte ens finns nåt då man vanligen öppnar den med dosan...

Någon som vet om det finns något nyckelhål på bakluckan?

Eller någon so har nåt tips på hur man ska komma in i bilen utan att krossa en ruta?

Johnson
20 februari 2009 · 613 Inlägg

Kolla noga så batterierna inte hamna på fel håll..
Min paja oxå till min pegga, bytte batteri men funka ej, kunde inte använda nyckelhålen (kärvat ihop)
Men plockade isär dosan å klämde å leta till slut va de nån dålig lödning så ja fick till de, låste inte bilen på flera veckor sen innan ja fick tag i en ny dosa tongue

Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Rover Mini (1991)
Ford Mondeo (2010)
la_palma Labborant
20 februari 2009 · 307 Inlägg

Johnson skrev:
Kolla noga så batterierna inte hamna på fel håll..
Min paja oxå till min pegga, bytte batteri men funka ej, kunde inte använda nyckelhålen (kärvat ihop)
Men plockade isär dosan å klämde å leta till slut va de nån dålig lödning så ja fick till de, låste inte bilen på flera veckor sen innan ja fick tag i en ny dosa tongue

Är det inte ett runt "klock batteri"??

Johnson
20 februari 2009 · 613 Inlägg

Jovisst, men de kan ju hamna på fel håll.. ja hade 2st i min iofs..

Austin Mini 1000 "Fars bil" (1972)
Ford Mondeo (2010)
Rover Mini (1991)
BMWKimmo Mekaniker
20 februari 2009 · 472 Inlägg

På klockbatterier är det en plus och en minussida som på alla batterier. När man bytt batteri och själva bytet tar mer än 60 sek brukar man få aktivera nyckeln igen. Detta förutsätter att man kan låsa upp bilen. Att pajja en ruta känns olågiskt eftersom du själv säger att någon har pajjat dörrlåset. Kommer ni inte in så ska ni ju ge er på det och inte en ruta.

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
la_palma Labborant
20 februari 2009 · 307 Inlägg

BMWKimmo skrev:
På klockbatterier är det en plus och en minussida som på alla batterier. När man bytt batteri och själva bytet tar mer än 60 sek brukar man få aktivera nyckeln igen. Detta förutsätter att man kan låsa upp bilen. Att pajja en ruta känns olågiskt eftersom du själv säger att någon har pajjat dörrlåset. Kommer ni inte in så ska ni ju ge er på det och inte en ruta.

Okej då är det nog där felet ligger, att det tog för lång tid med batteribytet....

Med dörren kommer man inte så mycket längre, man får inte in nyckeln och det går inte lirka upp med nåt annat heller....får bli en ruta då helt enkelt sad

fredda_king Fotograf
20 februari 2009 · 1 319 Inlägg

60sec att byta batteri.. det e ju inge bra lösning tycker då jag iaf. hadde kollat batterina engång till. är väll en lampa eller nå som lyser då man trycker på dosan? annars så hadde jag brutit ut fönster karmen lite och sen stuckit ner nå som man kan öppna dörren med.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
la_palma Labborant
20 februari 2009 · 307 Inlägg

Hur aktiverar man nyckeln då?

BMWKimmo Mekaniker
20 februari 2009 · 472 Inlägg

Fredda_king: Nej men det är bara en väldigt liten kondensator i nyckeln som lagrar koderna och den räcker oftast inte till mer än en minut. Visst ska det blinka i nyckeln om det finns en indikering på den, men det finns inte på alla nycklar.

Det är olika från bil till bil. Men Jag kan kolla det i mitt datorprogram om en halvtimma timma..

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
la_palma Labborant
20 februari 2009 · 307 Inlägg

Det finns ingen led som blinkar på den modellen tyvärr...

Frågan är hur man aktiverar nyckeln igen?? Ingen som vet?

Clayton
20 februari 2009 · 80 Inlägg

närmaste märkesverkstad är ju annars en bra idé.

la_palma Labborant
20 februari 2009 · 307 Inlägg

Clayton skrev:
närmaste märkesverkstad är ju annars en bra idé.

inte många sånna som är öppna nu tyvärr

Funkiee Saab älskare!
20 februari 2009 · 4 597 Inlägg

om nu låset är pajj på förardörren, så är väll de bara o köra in en stor spärmejsel o gröta lite, kanske får upp den då.. billigare om den endå är trasig, än en ruta!

Mvh Patrik

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
BMWKimmo Mekaniker
20 februari 2009 · 472 Inlägg

Har ni ingen reservnyckel? För att aktivera nyckeln måste man först komma in i bilen för att vrida på tänningen med den akuella nyckeln (iaf på BMW och Volvo)  Jag kan som sagt kolla hur du ska aktivera den men kommer inte åt programmet från om en ½ timma

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
la_palma Labborant
20 februari 2009 · 307 Inlägg

BMWKimmo skrev:
Har ni ingen reservnyckel? För att aktivera nyckeln måste man först komma in i bilen för att vrida på tänningen med den akuella nyckeln (iaf på BMW och Volvo)  Jag kan som sagt kolla hur du ska aktivera den men kommer inte åt programmet från om en ½ timma

Reservnyckel finns men ingen reservdosa...

Verkar som dom kommit in i bilen nu iaf, en bergningsnisse öppnade den, lite dyrare än en ruta men enklare...

Men det vore skitschysst om du kunde kolla det så att dom kan låsa bilen när dom kommer hem!

wirus Team Strin.se
20 februari 2009 · 48 Inlägg

om bilen startar slipper du koppla upp dej med dator, men för att aktivera fjärren till låsen ska du vrida på tändningen och hålla inne "lås knappen på dosan" i 5 sekunder, efter det vrider du av tändningen och vänta en minut. sen är det bara att testa om det fungerar.

Team Strin.se
BMWKimmo Mekaniker
20 februari 2009 · 472 Inlägg

Wirus: Säker på dett det fugerar på denna bilen just?

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
j0haN88
20 februari 2009 · 102 Inlägg

ring bärgare ..dom har utrustning för att ta sig in i bilar ..sätter en kil i dörrbågen coh sedan i med en luft kudde dom pumpar upp ..skadar inte dörren ..kan hända att man får knäcka tillbax dörrbågen men offtast inte mera ..sen e det bara peta upp lås pinnen/knappen med nått lämpligt verktyg smile

wirus Team Strin.se
20 februari 2009 · 48 Inlägg

BMWKimmo skrev:
Wirus: Säker på dett det fugerar på denna bilen just?

Jag får göra detta nästan dagligen på jobbet (peugeot mekaniker). brukar strula när gamla darrhänta gubbar ska byta batterier själva:P

Team Strin.se
BMWKimmo Mekaniker
20 februari 2009 · 472 Inlägg

Ok, bra då behöver jag ju inte kolla i datorn då tongue

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang