5979
Sök

Photoshop hjälp( lagerproblem)

hbxservice.com
1 471 Inlägg
20 februari 2009
Trådstartare
hej jag sitter här och grejar med photoshop , försöker byta fölgar på en bil men behöver hjälp!! jag antar att jag måste lägga upp bilden på bilen och bilden på den nya fälgen i varsit lager men jag får inte in mer än en åt gången ( alltså antingen bilen eller fälgen inte båda ) . kan någon som är bra på detta förklara så en nybörjare förstår???

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

354 Inlägg
20 februari 2009
?!?...

Kan säga hur jag skulle gjort det.

1. Öppna bilden på bilen.

2. Öppna bilden på den fälg du vill ha (för bästa resultat ska den helst vara i samma vinkel som fälgarna på din bil bild är)

3. Använd Lassotool ((L) förslagsvis polygonlasso) eller Cirkel markerings verktyget ((m)kanske får byta om du har det rektangulära framme men det gör du i "verktygsboxen" genom att högerklicka på det verktyget) och markera den nya fälgen och däck eller bara fälg. beroende på hur det ser ut. när du markerat trycker du ctrl>C och sedan så går du in i bilden på din bil och trycker ctrl>V.

4. För att få den på rätt plats kan du använda dej av "förflyttningsverktyget (V)" och sätta den på rätt plats.

5. Om du måste omforma den lite så trycker du ctrl>T som står för "transformera". Då kan du dra och snurra lite hur du vill. Esc. är det som gäller för att komma ur det "tillståndet".

6. Glöm inte att spara som JPG när du spara.

varsågood. Skicka PM vid probs så hjälper jag till. Ciaao

258 Inlägg
5 mars 2009
http://www.digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm

Där har du allt du behöver veta för o fixa den mesta stylingen med din bil! wink

Sök