När kommer gamla volvos dö ut?

FLindgren
21 februari 2009 · 5 089 Inlägg

jasså en volvotråd nu när det är helg och spriten har kommit fram.. ska bli spännande:)

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
TeamS
21 februari 2009 · 170 Inlägg

loftom skrev:
tror det blir i samma veva som soppan tar slut:)

Du är nog inne på rätt spår. Dessa bilar är ju omöjliga att ta dö på.

MVH Team S
Sponsorer: LeifsBillackering, AutoGlym, Vianor, CarCraft, Nokian
Hemsida: Team-s.nu
TheDeadDorkster Dieselgypsy
21 februari 2009 · 538 Inlägg

Bilar dör ut så fort reservdelarna försvinner, detta tror jag också kommer hända med 2x0 och 7x0. Dom har ju redan hållt ut riktigt länge, men jag tror att beståndet minskar med några tusen per år pga att reparationerna blir för dyra mot vad en ny bil kostar. Givetvis finns det ju entusiaster som håller igång bilarna säkert några decennier till.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
expect1991
21 februari 2009 · 1 814 Inlägg

så länge amn kan hitta reservdelar och lagen tillåter så kommer de rulla.

DasAuto
21 februari 2009 · 2 751 Inlägg

talibangran skrev:

husmus skrev:
ska fräscha till och renovera min 745 nu så den lär iaf hålla 10år till minst smile

samma här smile måste ju låta dom gamla trotjänarna leva ett gott fortsatt liv ju

Ändå kul att dom håller så länge.. En granne i mitt hemland har en Volvo 244 ser nästan ny ut.. Kan säga också att han e den enda som har en volvo bland 50 000+ invånare..

Who Djaa bless no man curse
Mercedes W123 "240D" (1981)
Audi A6 (2009)
Martin 9-3 Fisketokig
21 februari 2009 · 2 997 Inlägg

240 ser man nästan aldrig, 740 är det rätt vanligt att man ser när man är ute å åker.

Har dock märkt att alla halvtaskiga 240 + 740 som man såg när en annan tog körkortet för 4-5år sedan är spårlöst borta. De som finns idag är rätt välvårdade. Väldigt sällan man ser en rostig eller risig sådan nu.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Xioz
21 februari 2009 · 122 Inlägg

haha smile skillnaden på volvo & saab antar jag! orkar inte läsa ovanför....

Skillnaden på volvo är att den går med vinst... Vad köpte ford Volvo för 4 milj.? de har Volvo pv redan tjänat in i vinst till ford som går in i koncernen och försvinner.

saab går enbart med förlust och har gjort det sen -93?  eller nått sånt.... De lär ha dumma inv eller nått... För de borde kunna gå med vinst om de omstrukturerar lite granna och skippar onödiga kostnader.

What you doing?
Pleter
21 februari 2009 · 67 Inlägg

vore ju skönt värre om dom gamla högarna försvann, störande när bönderna drar runt vid donkande varje jävla helg, samma bilar om och om igen.


Gah, de vore en dröm de =P

Jockefors
21 februari 2009 · 961 Inlägg

Pleter skrev:
vore ju skönt värre om dom gamla högarna försvann, störande när bönderna drar runt vid donkande varje jävla helg, samma bilar om och om igen.


Gah, de vore en dröm de =P

så alla som kör volvo är likadana bönder som spelar musik på helgerna ?

Pure DieselPower
81an
21 februari 2009 · 566 Inlägg

Pleter skrev:
vore ju skönt värre om dom gamla högarna försvann, störande när bönderna drar runt vid donkande varje jävla helg, samma bilar om och om igen.


Gah, de vore en dröm de =P

Tror inte det hjälper om gamla volvo försvinner..finns fler bilar för törstiga "ungdomar" wink

Errol
21 februari 2009 · 320 Inlägg

700 är väl nu i samma katerogi som 240 alltid varit.
Nu är 240 plötsligt väldigt gamla bilar. snart veteraner som de fina 140irna smile

Nichlas_H Leg. Däckbrännare!
21 februari 2009 · 547 Inlägg

varför utrota en bra bil?

Hellre en kråka i näsan, Än en skata i sängen!
HoKkee
21 februari 2009 · 845 Inlägg

volvo 2/700 serien kommer aldrig dö ut. finns många fina fräscha bilar som äldre par har och kommer förmodligen säljas runt. jag tror dom kommer finnas kvar otroligt länge.

JDMy00 ClubJDM.se
21 februari 2009 · 1 608 Inlägg

De kommer aldrig dö ut! tongue

Mazda Mx-5 (1999)
Rquired Allmänt envis
21 februari 2009 · 12 512 Inlägg

Dessa bilarna, med betoning på 240n, är i sista stadiet nu. Man kan hitta tokfina ex för en löjligt låg summa.
De senaste åren framöver kommer rishögarna köras sönder eller skrotas, och sen kommer de fina exen stiga i värde och bli samlarbilar.

Men att de kommer dö ut kommer nog aldrig hända, går ju att laga med tuggummi och lite tejp så wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Xioz
21 februari 2009 · 122 Inlägg

why refuse to face fact!

It will never die!

Senast redigerat av Xioz (21 februari 2009)

What you doing?
steifan DR!FTT3KN!K3R
21 februari 2009 · 10 427 Inlägg

Finns ju många äldre Volvos (entusiastbilar) som fortfarande lever, så tveksamt om gamla Volvos dör ut helt.
Som bruksbilar så är nog tex 740 utgående med rask takt. Ingen skall ju dö i en Volvo 2020 har ju företaget
som mål, så borde ju bli dags att skrota ut alla oldies snart så chanserna öka om det ska uppfyllas.


2006-11-25 bestod Volvo 740 av 1,7% av Sveriges registrerade bilpark.
Fanns 89 228 st Volvo 740 och 2 611 st Volvo 760 registrerade i Sverige
november 2006 med andra ord. Borde ju vara något mindre nu.

Janken Driver
21 februari 2009 · 2 111 Inlägg

Xioz skrev:
haha smile skillnaden på volvo & saab antar jag! orkar inte läsa ovanför....

Skillnaden på volvo är att den går med vinst... Vad köpte ford Volvo för 4 milj.? de har Volvo pv redan tjänat in i vinst till ford som går in i koncernen och försvinner.

saab går enbart med förlust och har gjort det sen -93?  eller nått sånt.... De lär ha dumma inv eller nått... För de borde kunna gå med vinst om de omstrukturerar lite granna och skippar onödiga kostnader.

Sladdat in i fel tråd eller? wink.

(Helt onödigt inlägg av mig jag vet tongue )

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
ajka
21 februari 2009 · 194 Inlägg

Pleter skrev:
vore ju skönt värre om dom gamla högarna försvann, störande när bönderna drar runt vid donkande varje jävla helg, samma bilar om och om igen.


Gah, de vore en dröm de =P

Kolla, en inskränkt bonde som tror han är bättre än sina jämlikar bara för han inte lyckats ta körkort än, eller nåt sånt tongue

Förstår inte heller folk som klagar på en viss sorts bil, det är ju högst subjektivt vad olika människor tycker om. Volvo 240/740 är ju ingen dröm för ögat direkt från fabrik, men de kompenserar de upp genom tillförlitlighet, pris, finns mängder av reservdelar, lättmekade osv. Jag brukar inte skrika rakt ut om vilka bilar jag tycker är fula, det är dålig stil och är aldrig nödvändigt.

Sen om ni tycker det finns för många volvo 240/740 kan ni ju inte heller skylla det på dagens ungdomar roll De har inte köpt någon ny sådan fattar ni väl? Sen då när de ska köpa första bilen, ska de då rata en pålitlig och slitstark bil som är väldigt prisvärd och välja nån rishög från asien istället bara för ni är less på att se en gammal volvo?


Volvo 240/740 kommer aldrig att försvinna från trafiken, såvida inte bensinen tryter eller dom blir förbjudna pga miljöskäl.

Senast redigerat av ajka (21 februari 2009)

Evil_90 +Uppfinnare+
21 februari 2009 · 643 Inlägg

Pleter skrev:
vore ju skönt värre om dom gamla högarna försvann, störande när bönderna drar runt vid donkande varje jävla helg, samma bilar om och om igen.


Gah, de vore en dröm de =P

And there the downward train for this thread starts tongue

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang