Bärbar dvd spelare i bilen, koppla in ljudsystem?

Hoaken
22 februari 2009 · 1 163 Inlägg

hejsan! för några år sedan fick jag en bärbar dvd spelare, som bara ha legat ett tag.. men jag tänkte att man kanske hade kunnat sätta in den i bilen... men frågan är då:
Kan man koppla in mitt billjudssystem in i dvd spelaren? eller är det omöjligt?

Mvh!

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
_DamnIt R1 driver!
22 februari 2009 · 5 128 Inlägg

Om du har AUX ingång på stereon kan du ta en RCA till 3,5mm hane så har du det kirrat

Hoaken
22 februari 2009 · 1 163 Inlägg

_DamnIt skrev:
Om du har AUX ingång på stereon kan du ta en RCA till 3,5mm hane så har du det kirrat

Har en " Audio output" vet ej om man kan grejja nåt med de?

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
equal PKW
23 februari 2009 · 115 Inlägg

Har du en Audio Output på stereon? Jag tror inte att det hjälper, AUX eller Audio Input på stereon och sen en kabel mellan det uttaget och bärbara DVDns hörlur uttag.

Hoppas du får till det! smile

Volkswagen Golf 4 GTI "V2.0 incoming" (2002)
Hoaken
24 februari 2009 · 1 163 Inlägg

Miztr skrev:
Har du en Audio Output på stereon? Jag tror inte att det hjälper, AUX eller Audio Input på stereon och sen en kabel mellan det uttaget och bärbara DVDns hörlur uttag.

Hoppas du får till det! smile

På stereon har jag nog bara lågnivå osv. som vanlig bilstereo.. på dvdspelaren har jag hörlurar ingång å audio output typ ..

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Faniskogen Skogsfan
24 februari 2009 · 649 Inlägg

Ja alltså, lite klargöring.

På stereon behövs något som kan ta emot ljud utifrån, alltså en ingång på stereon, brukar finnas på de nyare, aux brukar detta heta, brukar vara två st RCA kontakter.

På din bärbara DVD så finns det ju som du säger en audio output, antagligen en 3,5mm stereoplugkontakt där. Det du då behöver är en kabel som har en 3,5mm stereoplugg i ena änden och två st RCA kontakter i andra.

om du inte har någon AUX på stereon eller annan ingång så blir det nog svårt att ordna är jag rädd.

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930
Audi A3 (1997)
Drönirettab
24 februari 2009 · 21 761 Inlägg

Hoaken skrev:
På stereon har jag nog bara lågnivå osv. som vanlig bilstereo

Vad heter din stereo, märke och modellnamn?

Den utgång du ska använda på DVD spelaren är som sagt "audio output", frågan är bara om det finns någon ingång på stereon. Det kan forumfolket kanske kolla upp om de får reda på stereons namn. smile

Senast redigerat av Drönirettab (24 februari 2009)

Hoaken
28 februari 2009 · 1 163 Inlägg

Drönirettab skrev:

Hoaken skrev:
På stereon har jag nog bara lågnivå osv. som vanlig bilstereo

Vad heter din stereo, märke och modellnamn?

Den utgång du ska använda på DVD spelaren är som sagt "audio output", frågan är bara om det finns någon ingång på stereon. Det kan forumfolket kanske kolla upp om de får reda på stereons namn. smile

tackar för svar:) , modellen på stereon är en gammal alpine alltså såpass gammal att d inprincip bara är 2 lågnivå, antenn ingång hmm... ser nog mörkt ut hmm

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang