Pirate bay. Är det slutet nu?

KimVsWorld Mästare
22 februari 2009 · 2 947 Inlägg

TOOMPAA skrev:
Tror då detta bara är början, inte så lätt att sätta stopp för tongue
Tror då även det kommer bli ett par fina "attentat" eller va man ska säga mot diverse hemsidor för att jävlas tongue

Dos-attacker ftw! cool

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Explosiv_Tomte
22 februari 2009 · 195 Inlägg

Ser också fullt med torrents. tongue

- Varför slå runt med polarna, när man kan slå runt med en A-klass?
Rquired Allmänt envis
22 februari 2009 · 12 512 Inlägg

För mig funkar TPB utmärkt i alla fall, och jag tvivlar på att siten kommer dö även om Sv.staten skulle slänga personerna bakom i finkan.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
expect1991
22 februari 2009 · 1 814 Inlägg

tpb funkar bra här, även om personerna bakom försvinner så kommer fildelningen att alltid fortsätta!

varje dag som rättegången fortgår ökar trafiken till TPB, dumma bolag som en stämmer.

jojje81 George
22 februari 2009 · 1 956 Inlägg

Jag tror att även dom som inte är så datakunniga vaknar till nu och undrar vad tpb är för något och därför ökar trafiken.

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
sirmiro Double-Unicorn Rider
22 februari 2009 · 2 486 Inlägg

Jag är förvånad att inte aftonbladet lanserat en "så här gör du för att ladda ner guide" ännu. Sätt det på 1a sidan och se har försäljningsrekord. tongue

Men slutet för piratebay? hur? finns inget piratebay i sverige, utan allt är registrerat utomlands. Så nu är det bara skratta och hoppas att de visar åklagaren hur det ska vara.

Lite kul film ang rättegången: http://www.muf.se/artikel/735/nyhet/muf … attegangen
OBS: denna film är från en sida som har en politisk anknytning. Jag vill bara visa videon och hur antipiratbyrån varit genom tiderna, det är upp till var och en att ha en egen politisk uppfattning och inget som diskuteras på gorg.

(hoppas jag svurit mig fri)

Mvh//Micke

jojje81 George
22 februari 2009 · 1 956 Inlägg

SHARING IS CARING... hehe

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
Opel GT "Roadster" (2008)
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
alain www.bimmerpower.org
23 februari 2009 · 3 995 Inlägg

De fyra åtalade i Pirate Bay-målet har fått ovälkommet stöd.

Pirater har hackat hemsidan hos skivbranschens intresseorganisation Ifpi.

- Dumt gjort, tycker de åtalade piraterna.

Någon eller några som kallar sig Den nya generationen lade upp en text på Ifpi:s hemsida där Pirate Bay-åklagaren Håkan Roswall uppmanades att "sluta ljuga". I texten står också att hackningen är "en krigsförklaring mot antipiratindustrin".

- Det är märkligt med den här internetmobben som förespråkar yttrandefrihet och informationsfrihet att det tydligen bara gäller dem, säger Ifpis vd Lars Gustafsson till TT.

Men en av de åtalade, Peter Sunde, som bloggar direkt från rättssalen under rättegången mot honom, uppmanar dem som står bakom attacken att sluta.

- Det var jävligt dumt gjort. Det ger oss bara dålig image, och särskilt när vi ändå håller på att vinna det här målet, säger Peter Sunde till TT.

Ifpi tog snabbt bort texten från sidan. I stället möttes besökaren av budskapet att sidan tillfället är tagen ur drift. Inte bara den svenska versionen av Ifpis hemsida verkar ha drabbats. Även den internationella sammanslutningens hemsida, ifpi.org låg nere på förmiddagen.

När förhören med de åtalade började förklarade Fredrik Neij, som liksom Sunde är åtalad för medhjälp och förberedelse till brott mot upphovsrättslagen, att han ägnade sig åt The Pirate Bay på grund av sitt stora tekniska intresse.

- The Pirate Bay är en teknisk utmaning för mig och jag kom inte in i det här på grund av någon politik eller ideologi, sade Neij.

Han hävdade också att han alltid uppfattat The Pirate Bay som en fullständigt laglig nätsida. Sidan innehåller ingen musik och inga filmer utan bara torrentfiler som ger möjlighet att ladda ner material.

Musikbranschens ombud Peter Danowsky angrep Neij hårt och citerade ur ett tal som denne hållit i samband med att The Pirate Bay återstartades några dagar efter polisens husrannsakan i maj 2006. I talet sade Neij bland annat "de senaste två åren har vi byggt ett fildelningsimperium som världen aldrig tidigare skådat" och "Under åren har vi fått otaliga hotbrev skickade till oss och alla har fått passande förolämpningar till svar."

Neij medgav att han hållit det talet, men hävdade att han inte skrivit det själv.

- Jag läste bara upp en text som någon på Piratbyrån hade skrivit.
Källa TT

Senast redigerat av alain (23 februari 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
23 februari 2009 · 1 948 Inlägg

Pirate Bay kommer att sopa mattan med "antipiratbyron", men dem är bara några stycken som ligger bakom, det är upp till alla oss andra att försöka göra nått för att det verkligen ska ta "hus i helvete" om dem nu blir fällda...

men det är ju fler viktiga saker som hamnar i "skuggan" tack vare pirate bay "rättegången" (bra timat?)

IPRED lagen och den där "stasi-lagen" gör att vi kan börja göra oss beredda på det "nya EU"

här är en bild som visar det "nya EU"

http://i11.photobucket.com/albums/a190/BornToRule/europa.jpg

För er som inte vet vad totalitär innebär...

"Totalitarism är ett modernt samlande begrepp för politiska idéer och system som förespråkar en centraliserad och absolut makt utan nödvändigvis hänsyn till mänskliga rättigheter, folkets åsikter eller personlig integritet."


Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Totalit%C3%A4r

Bring it on! ni som är emot mig........

Senast redigerat av AcesHigh666 (23 februari 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
olagbg OLAGBG
23 februari 2009 · 596 Inlägg

FireTraXX skrev:
Detta har inget med bilar att göra.

Anledningen till att det inte finns några torrents är antagligen för att skydda sig själva.

Kankse just därför trådägaren använder sig av rätt forum (offtopic) till att förmedla sitt budskap

OLAGBG
VOLVO
Rojpen
23 februari 2009 · 2 230 Inlägg

varför står det inget längre på aftonbladets hemsida? dom som skrev så febrilt om detta tongue

så kan det vara då det inte blev som det skulle
FireTraXX DFFL
23 februari 2009 · 9 020 Inlägg

olagbg skrev:

FireTraXX skrev:
Detta har inget med bilar att göra.

Anledningen till att det inte finns några torrents är antagligen för att skydda sig själva.

Kankse just därför trådägaren använder sig av rätt forum (offtopic) till att förmedla sitt budskap

Phaetoon skrev:
Flyttade för övrigt tråden till Off topic, då den inte är fordonsrelaterad.

Oh Snap!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
MilleN
23 februari 2009 · 9 108 Inlägg

Rojpen skrev:
varför står det inget längre på aftonbladets hemsida? dom som skrev så febrilt om detta tongue

Antagligen för att det inte är någon rättegång under helgen eller idag.. Imorgon kommer det nog upp nytt skvaller ska du se wink

Phaetoon
23 februari 2009 · 8 156 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
här är en bild som visar det "nya EU"
http://i11.photobucket.com/albums/a190/ … europa.jpg

För er som inte vet vad totalitär innebär...

"Totalitarism är ett modernt samlande begrepp för politiska idéer och system som förespråkar en centraliserad och absolut makt utan nödvändigvis hänsyn till mänskliga rättigheter, folkets åsikter eller personlig integritet."

Bara att flytta till Danmark då? Undrar varför dom inte är med på kartan över EU? smile

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Rojpen
23 februari 2009 · 2 230 Inlägg

MilleN skrev:

Rojpen skrev:
varför står det inget längre på aftonbladets hemsida? dom som skrev så febrilt om detta tongue

Antagligen för att det inte är någon rättegång under helgen eller idag.. Imorgon kommer det nog upp nytt skvaller ska du se wink

ahh smaart tongue hehe

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Bostrom RS
23 februari 2009 · 886 Inlägg

Jag tror aldrig att man får bort fildelning, och absolut inte genom att plöja ner pengar i åtal. Mycket naivt av politiker etc att tro man ska få bort nånting som 99% av befolkningen sysslar/sysslat med. Kanske vore det bättre att komma på en alternativ, hållbar och laglig idé? Lägg pengarna där istället big_smile

Focus RS
Xorcess Ljudfreak
25 februari 2009 · 148 Inlägg

Sen är det intressant att åtal väcktes för medhjälp till ett brott som inte har begåtts, efterssom ingen är anklagad eller dömd för det, vilket är helt sjukt.

Sen om man lyssnar på rättegången så är det ju mest av allt likt en fars, där välbetalda skivbolagsadvokater förvisso gör bort sej hela tiden, men ändå tillåts hålla förhör med de anklagade som i princip enbart tar upp irrlevanta saker, frågor om vad de åtalade tror (helt irrlevant), och rent politiska frågor, och när en advokat tillåts hålla ett förhör om rent politiska åsikter, ja då är vi inte långt ifrån östtyskland eller sovietunionen eller valfri diktaturstat.

Jag kan säga att jag har ett mycket mindre förtroende för svenskt rättsväsende efter att ha lyssnat på det här, nu är det iofs bara tingsrätten, och den är väl allmänt ansedd som ett dagis, men ändå, nog trodde jag det skulle vara en högre nivå ändå.

Sportvagnskonsult SVK Customs
25 februari 2009 · 1 639 Inlägg

Phaetoon skrev:

AcesHigh666 skrev:
här är en bild som visar det "nya EU"
http://i11.photobucket.com/albums/a190/ … europa.jpg

För er som inte vet vad totalitär innebär...

"Totalitarism är ett modernt samlande begrepp för politiska idéer och system som förespråkar en centraliserad och absolut makt utan nödvändigvis hänsyn till mänskliga rättigheter, folkets åsikter eller personlig integritet."

Bara att flytta till Danmark då? Undrar varför dom inte är med på kartan över EU? smile

Det är bara att flytta till skåne och hjälpa till i bortgrävandet av skåne så vi blir fria från resten av sverige och totalitärmakten EU tongue

Pierre_r Lastbilsmekaniker
25 februari 2009 · 729 Inlägg

krille_hlm skrev:

Phaetoon skrev:

AcesHigh666 skrev:
här är en bild som visar det "nya EU"
http://i11.photobucket.com/albums/a190/ … europa.jpg

För er som inte vet vad totalitär innebär...

"Totalitarism är ett modernt samlande begrepp för politiska idéer och system som förespråkar en centraliserad och absolut makt utan nödvändigvis hänsyn till mänskliga rättigheter, folkets åsikter eller personlig integritet."

Bara att flytta till Danmark då? Undrar varför dom inte är med på kartan över EU? smile

Det är bara att flytta till skåne och hjälpa till i bortgrävandet av skåne så vi blir fria från resten av sverige och totalitärmakten EU tongue

Jepp, jag har en spade och ca 300-400 meter till gränsen till småland så jag kan börja lite smått, sen kan ju resten komma och hjälpa till loltongue

Senast redigerat av Pierre_r (25 februari 2009)

FireTraXX DFFL
25 februari 2009 · 9 020 Inlägg

*Oläplig kommentar raderad.......

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang