5155
Sök

Hjälp med strömpaket och kablar DLS och Mutantsteg.

687 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Skulle behöva lite hjälp med tips på strömpaket och högtalarkabel till 1 st DLS CA41 och 1 st CA12. Sedan även till dessa 2 mutantsteg: http://www.ljudstudion.se/default.aspx? … rodid=2436

Sedan får ni gärna kommentera vilket av paketen jag ska välja, Mutant eller DLS?

Mvh
Daniel

660 Inlägg
24 februari 2009
Hade jag själv haft så många steg hade jag köpt 95 mm² kabel bak till skuffen och sen haft 21 mm² kablar till alla stegen från typ ett kopplingblock eller nått

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

573 Inlägg
24 februari 2009
95mm² från batteri plus och minus, sen powerblock med 21mm²  ut till stegen.
man kan jorda i chassit oxå, men jag anser att du får bättre och säkrare jord i batteriet.

jag skulle kört på DLS paketet, men du väljer själv.

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

687 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Soderqvist skrev:
Hade jag själv haft så många steg hade jag köpt 95 mm² kabel bak till skuffen och sen haft 21 mm² kablar till alla stegen från typ ett kopplingblock eller nått

//Soderqvist

Jaha, nu kanske det blev missförstånd. Jag skall bara ha 2 st steg, antingen 2 st DLS eller 2 st Mutant.

687 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Miramithe skrev:
man kan jorda i chassit oxå, men jag anser att du får bättre och säkrare jord i batteriet.

Okey. Motivering till DLS? smile

573 Inlägg
24 februari 2009
Danne_485 skrev:
Miramithe skrev:

ska vad jag har läst spela renare och finare. men har inte testat dom mot varandra.

sen om du bara ska ha 2 steg så räcker det nog med 50mm² plus och minus...

Ny kamera, Nya bilder på bilen.
Nya lampsetupen kolla den!

2 914 Inlägg
24 februari 2009
Miramithe skrev:
Danne_485 skrev:
Miramithe skrev:

ska vad jag har läst spela renare och finare. men har inte testat dom mot varandra.

det räcker alla dagar i veckan tror att 35mm2 räcker åxå... db akuten säljer ju ioförsig 50mm2 i ett paket för 1500 smile det är fan billigt smile

687 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
kalle_kalle skrev:
Miramithe skrev:
Danne_485 skrev:

det räcker alla dagar i veckan tror att 35mm2 räcker åxå... db akuten säljer ju ioförsig 50mm2 i ett paket för 1500 smile det är fan billigt smile

Det känns som att 35mm2 till 2 st 21mm2 borde bli rätt bra smile

21 761 Inlägg
24 februari 2009
Ja, 35 mm2 från batteriet ska räcka. Naturligtvis är det ingen nackdel med tex 50 mm2, men som sagt ska det räcka med 35 mm2. smile

687 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Ja, 35 mm2 från batteriet ska räcka. Naturligtvis är det ingen nackdel med tex 50 mm2, men som sagt ska det räcka med 35 mm2. smile

Vilka steg hade du valt? smile

687 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Vad ska man köra för storlek på säkringar och hur skall man koppla om man har en kodensator?
Mvh
Daniel

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 februari 2009
Danne_485 skrev:
Vad ska man köra för storlek på säkringar och hur skall man koppla om man har en kodensator?
Mvh
Daniel

33mm2 max 150-160 beroende på vilka tabeller man kikar i.
Säkringen skall vara så nära batteriet som möjligt oavsett vad. Säkringen är inte till för att skydda stegen utan kabeln. (Såvida steget inte saknar intern säkring för då skulle jag själv satt en säkrings så nära steget med...)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

687 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Lonefox skrev:
Danne_485 skrev:
Mvh
Daniel

Säkringen skall vara så nära batteriet som möjligt oavsett vad. Säkringen är inte till för att skydda stegen utan kabeln. (Såvida steget inte saknar intern säkring för då skulle jag själv satt en säkrings så nära steget med...)

Okey, hur skall jag koppla med 2 st steg och en kondensator?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
25 februari 2009
Danne_485 skrev:
Lonefox skrev:
Danne_485 skrev:
Mvh
Daniel

Okey, hur skall jag koppla med 2 st steg och en kondensator?

Tex. 33mm2 in till kondningen, därefter varsinn 21mm2 från kondensatorn till resp steg. Likadant med jorden. En till och två ifrån. Då slipper man plint, men man får vara mer försiktig så att man verkligen INTE har ngr kardelar utanför som kan kortsluta.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

21 761 Inlägg
25 februari 2009
Danne_485 skrev:
Vilka steg hade du valt? smile

Jag har inte testat något av dessa steg, men DLS har nog lite mer ljudkvalitet tror jag.

Sök