6207
Sök

Trimma volvo 240

BMW-entusiast
362 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Tänkt trimma en Volvo 240. (för VOC)

Var vänder man sig om man vill få detta gjort av ett företag?

Mvh// Jack

4 001 Inlägg
24 februari 2009
finns väl en hel del, JB Engine, Bengans Racing,  Gunnarsson Motorsport och MPRE (Lången)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

8 156 Inlägg
24 februari 2009
Antar att du vill hålla dig i närheten av Västra Götaland?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

BMW-entusiast
362 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Tack för tipsen! tar gärna emot mer!

Jo i västra götaland är en fördel, men alltid kul och veta många olika ställen för priser m.m.
Mvh// Jack

961 Inlägg
24 februari 2009
KGtrimning ?!!

Pure DieselPower

85 Inlägg
24 februari 2009
som kolvas sa Bengans racing ska vara skit bra. många som kör me hans byggen här nere i skåne:)

" De viktigaste är inte att vara bra, De viktigaste är att man ser bra ut"

8 156 Inlägg
25 februari 2009
Det enklaste är väl att man bara kollar in på VOC-reglementet och sen trimmar utifrån det?
Borde inte vara något större problem för seriösa trimningsfirmor att följa de specifikationerna?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

961 Inlägg
25 februari 2009
Phaetoon skrev:
Det enklaste är väl att man bara kollar in på VOC-reglementet och sen trimmar utifrån det?
Borde inte vara något större problem för seriösa trimningsfirmor att följa de specifikationerna?

ska köpa en likadan motor nu som jag redan har (b230f) och den ska trimmas efter de reglementet + lite till kanske , han som ska göra det gissade på 170-190 hk iaf smile

Pure DieselPower

BMW-entusiast
362 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Om jag bara vill ha trim och struntar i VOC reglementet ... vem gör detta bra?

mvh// Jack

4 001 Inlägg
25 februari 2009
Jackack skrev:
Om jag bara vill ha trim och struntar i VOC reglementet ... vem gör detta bra?

mvh// Jack

samma som jag nämnt ovan + ett gäng till

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

1 948 Inlägg
25 februari 2009
talibangran skrev:
Phaetoon skrev:

ska köpa en likadan motor nu som jag redan har (b230f) och den ska trimmas efter de reglementet + lite till kanske , han som ska göra det gissade på 170-190 hk iaf smile

lite nyfiken... vad tusan gör han med den motorn för att lyckas få ut 190hk, med tanke på reglementet?

961 Inlägg
25 februari 2009
baltis skrev:
talibangran skrev:
Phaetoon skrev:

lite nyfiken... vad tusan gör han med den motorn för att lyckas få ut 190hk, med tanke på reglementet?

de undrar jag oxå , han har byggt flera voc motorer innan och dom har hamnat runt 170-175 men han sa att han kunde komma upp i 190hk med min motor , men när han bygger min så tror ja inte han går efter reglementet ..

Pure DieselPower

1 948 Inlägg
25 februari 2009
ok... och dom du har byggt på 175hk. recept? big_smile

Tottis_vbg
25 februari 2009
Köhler Racing, Axelsson enginering.  där har du 2 till som bygger motorer
Senast redigerat av Tottis_vbg (25 februari 2009)

961 Inlägg
26 februari 2009
baltis skrev:
ok... och dom du har byggt på 175hk. recept? big_smile

recept på min eller 175hästars ? smile

Pure DieselPower

1 948 Inlägg
26 februari 2009
sorry läste lite för snabbt. dom han byggt på 175 engligt reglementet.. recept på dom? big_smile

961 Inlägg
26 februari 2009
baltis skrev:
sorry läste lite för snabbt. dom han byggt på 175 engligt reglementet.. recept på dom? big_smile

kan ju kolla med han iaf smile .. men tror han prata om att plandecka blocket ,porta plana toppen , en av dom värre kammarna , om de var A kammen eller nå liknande , så större ventiler och hårdare ventilfjädrar .. extraktor och 2,5" hela vägen utan katt .. va säkert nå mer å smile
Senast redigerat av talibangran (26 februari 2009)

Pure DieselPower

4 001 Inlägg
26 februari 2009
talibangran skrev:
baltis skrev:

kan ju kolla med han iaf smile .. men tror han prata om att plandecka blocket ,porta plana toppen , en av dom värre kammarna , om de var A kammen eller nå liknande , så större ventiler och hårdare ventilfjädrar .. extraktor och 2,5" hela vägen utan katt .. va säkert nå mer å smile

ifall han har porta/plana & större ventiler så är det inte enligt reglementet för VOC, och dom brukar åka med H, VX eller VX3 kammen

1 948 Inlägg
26 februari 2009
hehe ne precis big_smile låter verkligen inte reglementsenligt tongue sen var det jävla mycket effekt ändå att få ur trots att han inte följer reglerna big_smile btw satte dit större avgassystem på min bil idag... fick 100 hk extra!! big_smile

961 Inlägg
27 februari 2009
kolvas skrev:
talibangran skrev:
baltis skrev:

ifall han har porta/plana & större ventiler så är det inte enligt reglementet för VOC, och dom brukar åka med H, VX eller VX3 kammen

kan höra me han riktigt imorrn om ja träffar på han , blandar säkert ihop min motor och vocarna ja , min skulle iaf få portning och planing och större ventiler o så ..

Pure DieselPower

Sök