Jag är absolut nybörjare vad det gäller bilstereo och har inga ambitioner om att bli särskilt kunnig heller, men nu är det så att jag har stött på ett problem så jag testar att vända mig hitåt
Jag har en Clarion DB178RMP som har fungerat fint, men så en dag när jag skulle stoppa in en ny skiva så spottade den ut den och ville därefter inte ta emot någon skiva alls. Det går att trycka in skivor, men stereon "suger" inte in den och känner inte av den. Den nya skivan var en bränd skiva och jag kan ha glömt att välja mp3format (blev vanlig iso) när jag brände den, men jag tror inte det ska spela någon roll och det ska väl absolut inte inte förstöra stereon?
Är det här något vanligt förekommande problem? Vad kan man göra åt saken?
Återförsäljaren tror jag dessvärre har lagt ner sin butik så jag har inte varit i kontakt med dem
Att den inte "suger" in skivan kan bero på att rullarna som drar in skivan är slitna... Sedan att den inte läser skivor kan bero på att linsen behöver rengöras. Görs enkelt med en rengörings-cd...
Hmm, tja kanske, fast jag är tveksam, den försöker ju inte ens suga in skivan och ska det verkligen slitas så fort, har haft stereon i drygt ett år och inte ens bytt skivor särskilt mkt
Kan det vara bara ett sammanträffande att den pajade precis när jag sätter i en ny skiva eller kan inte det ha något med saken att göra?
ojoj kör folk fortfarande med skivor? usb ftw så slipper du problemen, och var lugn en bränd skiva kan inte göra så att den inte kan läsa skivor mer.
Om man vill ha lite kvalitet på ljudet så låter man nog bli Usb-minnen med MP3 musik på.
Phritz skrev:
Hmm, tja kanske, fast jag är tveksam, den försöker ju inte ens suga in skivan och ska det verkligen slitas så fort, har haft stereon i drygt ett år och inte ens bytt skivor särskilt mkt
Kan det vara bara ett sammanträffande att den pajade precis när jag sätter i en ny skiva eller kan inte det ha något med saken att göra?