Kan denna böten stämma på 16000?

Memme I'am AWESOME..
24 februari 2009 · 2 783 Inlägg

Min sambos kollegas man, blev av med kortet ( 120 på 90väg ). Självklart att kortet åker å böter på 4000 :-

men när han tittar på boten så står de 16000?

Vad kan han åk på mer i detta fallet?

Kan säga så mkt , dom överklaga detta beslutet med boten men åkte 4000 extra så samlagt 20k :S

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
volvo_1987
24 februari 2009 · 1 675 Inlägg

dom måste skrivigt fel. Är själv kort lös till 18 april. 140 på 90 väg. och min böter va på 4000 kr.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
JOCKE_ST
24 februari 2009 · 212 Inlägg

låter ju väldigt orimligt! jag hade nog bett att få se den böteslappen! om d beloppet skulle bli aktuellt så skulle nog inte d kommit på en böteslapp heller men man ska ju aldrig säga aldrig... men tror snarare att en domstol eller något måste vara inblandad i den summan...

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
volvo_1987
24 februari 2009 · 1 675 Inlägg

vart körde han för fort? vad jobbar han med? För finns väl fall där man fått bötes beloppet bestämd av inkomsten.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Memme I'am AWESOME..
24 februari 2009 · 2 783 Inlägg

Jo jag tycker också att det inte är rimligt. Dock fick inte sambon se botlappen.

Men saken är det, 4k hade man nog inte gått till rättegången förr. Men 16k hade jag med gått till rättegång.
Som jag sa till henne, det kan väl ha varit att han har kört utan kat? är det inte 12k böter på de ? sen dom 4k för fortkörningen.


Har lärt mig av folk att inte skriva på boten förrens man har sätt beviset ;D .. Hade polisen sagt till mig , ja du körde fort där så vi tar ditt kort, å böter.
Då vill man lixom se bevis först hmm

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Memme I'am AWESOME..
24 februari 2009 · 2 783 Inlägg

volvo_1987 skrev:
vart körde han för fort? vad jobbar han med? För finns väl fall där man fått bötes beloppet bestämd av inkomsten.

Vet inte vart han körde, men iallfall 90 väg. Han är byggare / ställningsbyggare.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
volvo_1987
24 februari 2009 · 1 675 Inlägg

emijl skrev:
Jo jag tycker också att det inte är rimligt. Dock fick inte sambon se botlappen.

Men saken är det, 4k hade man nog inte gått till rättegången förr. Men 16k hade jag med gått till rättegång.
Som jag sa till henne, det kan väl ha varit att han har kört utan kat? är det inte 12k böter på de ? sen dom 4k för fortkörningen.


Har lärt mig av folk att inte skriva på boten förrens man har sätt beviset ;D .. Hade polisen sagt till mig , ja du körde fort där så vi tar ditt kort, å böter.
Då vill man lixom se bevis först hmm

där har du svaret. Körde han utan kat. så är det 16000 kr för miljö brott.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Memme I'am AWESOME..
24 februari 2009 · 2 783 Inlägg

volvo_1987 skrev:

emijl skrev:
Jo jag tycker också att det inte är rimligt. Dock fick inte sambon se botlappen.

Men saken är det, 4k hade man nog inte gått till rättegången förr. Men 16k hade jag med gått till rättegång.
Som jag sa till henne, det kan väl ha varit att han har kört utan kat? är det inte 12k böter på de ? sen dom 4k för fortkörningen.


Har lärt mig av folk att inte skriva på boten förrens man har sätt beviset ;D .. Hade polisen sagt till mig , ja du körde fort där så vi tar ditt kort, å böter.
Då vill man lixom se bevis först hmm

där har du svaret. Körde han utan kat. så är det 16000 kr för miljö brott.

Ja men det är vad jag sa för teori ;D .. å den måste lixom stämma ;D

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
volvo_1987
24 februari 2009 · 1 675 Inlägg

calibrateddy89 skrev:

volvo_1987 skrev:
vart körde han för fort? vad jobbar han med? För finns väl fall där man fått bötes beloppet bestämd av inkomsten.

det är väl i finland det är så hmm ?!

va osäker på land wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
volvo_1987
24 februari 2009 · 1 675 Inlägg

emijl skrev:

volvo_1987 skrev:

emijl skrev:
Jo jag tycker också att det inte är rimligt. Dock fick inte sambon se botlappen.

Men saken är det, 4k hade man nog inte gått till rättegången förr. Men 16k hade jag med gått till rättegång.
Som jag sa till henne, det kan väl ha varit att han har kört utan kat? är det inte 12k böter på de ? sen dom 4k för fortkörningen.


Har lärt mig av folk att inte skriva på boten förrens man har sätt beviset ;D .. Hade polisen sagt till mig , ja du körde fort där så vi tar ditt kort, å böter.
Då vill man lixom se bevis först hmm

där har du svaret. Körde han utan kat. så är det 16000 kr för miljö brott.

Ja men det är vad jag sa för teori ;D .. å den måste lixom stämma ;D

men ska stå på bötes lappen vad 16000 är för. Om han inte bara jävlas wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Janken Driver
24 februari 2009 · 2 111 Inlägg

Har väl varit många "debatter" om dethär med katt o böter angående detta. Är väl bara ombes man åker på om man blir tagen utan katalysator. Lutar åt att detdär med 12k i böter bara är en myt.

Har han åkt på vårdslöshet i trafik o dyl också?. Verkar ju onekligen vara en saftig summa för den förseelsen.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Memme I'am AWESOME..
24 februari 2009 · 2 783 Inlägg

Tror inte att dom jävlas , tongue då dom va i rättegången 2 ggr ;P .. Men jag är nog 100 på att det e utan kat!tongue


Volvo_1987, hur känns det utan kort ? ;P

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
calibrateddy89 Öpc´s the boss
24 februari 2009 · 181 Inlägg

volvo_1987 skrev:

emijl skrev:

volvo_1987 skrev:

där har du svaret. Körde han utan kat. så är det 16000 kr för miljö brott.

Ja men det är vad jag sa för teori ;D .. å den måste lixom stämma ;D

men ska stå på bötes lappen vad 16000 är för. Om han inte bara jävlas wink

man om det skulle vara så att han köre utan kat! hur viste polisen de? hmm  Man är väl inte så dum och säger de? lol

\\Överum Performance Center//
ÖPC Garaget projekt
Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Honda Civic Type R "ÖPC Fn2" (2008)
Honda civic coupé "Öpc civic" (1995)
Opel calibra 16v "ÖPC calibran" (1992)
volvo_1987
24 februari 2009 · 1 675 Inlägg

emijl skrev:
Tror inte att dom jävlas , tongue då dom va i rättegången 2 ggr ;P .. Men jag är nog 100 på att det e utan kat!tongue


Volvo_1987, hur känns det utan kort ? ;P

jobbigt men 18 april närmar sig big_smile då ska sommar bilen ut wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Memme I'am AWESOME..
24 februari 2009 · 2 783 Inlägg

Det hörs väl ? ;p  eller åkte han väl på en flygbes

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
volvo_1987
24 februari 2009 · 1 675 Inlägg

calibrateddy89 skrev:

volvo_1987 skrev:

emijl skrev:

Ja men det är vad jag sa för teori ;D .. å den måste lixom stämma ;D

men ska stå på bötes lappen vad 16000 är för. Om han inte bara jävlas wink

man om det skulle vara så att han köre utan kat! hur viste polisen de? hmm  Man är väl inte så dum och säger de? lol

dom tittar om dom är jävliga. Mig frågade polisen bara.

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
camaro67 Meister
24 februari 2009 · 6 763 Inlägg

Janken skrev:
Har väl varit många "debatter" om dethär med katt o böter angående detta. Är väl bara ombes man åker på om man blir tagen utan katalysator. Lutar åt att detdär med 12k i böter bara är en myt.

Har han åkt på vårdslöshet i trafik o dyl också?. Verkar ju onekligen vara en saftig summa för den förseelsen.

MVH Janken

Precis. Har för mig att man har kommit fram flera gånger här att de inte är några 12K i böter.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
BULLIS87
24 februari 2009 · 170 Inlägg

Ja han kan ju inte få 16000kr i böter för själva fortkörningen. Tappade mitt kort för tre veckor sen när jag körde 119kmh på 70väg å de vart bara 4000kr i böter! tur man bara blir utan i 2månader=)

Subaru Impreza Gt "Berit" (2000)
Volkswagen Typ1 1500lim "Bubbla" (1969)
Caffe
24 februari 2009 · 1 436 Inlägg

Men har det varit i rätten är det ju allmänna handlingar? Bara gå dit och kolla vad böterna gäller.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
steifan DR!FTT3KN!K3R
24 februari 2009 · 10 427 Inlägg

"böten" = boten smile

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang