5155
Sök

5,25 eller 6,5 i dörrarna.....tips önskas

406 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
Mitt kommande ljudbygge ser ut som följer: HU pioneer, 2st 12" mutant-basar i slutna lådor som ska drivas med mds gp800 monoblock,  framsystemet ska drivas med mds gp3 steg.......allt ska sitta i en liten fiesta(1980) , frågan är: räcker det med 5,25" kitsystem fram eller kommer det saknas för mycket mellanregister/midbas........kanske ska köra med 6,5" vilket blir rätt stort i dom dörrarna:) ........ DLS för max c:a 1500 hade jag tänkt som kitsystem.
Och snälla inga kommentarer om MDS "vara eller icke vara"

Mvh Tomas

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

1 400 Inlägg
26 februari 2009
kör minst ett 6.5 kitt. För att möta upp en 12" bas bra så får man köra ett par 6.5 per bas.
så i dit fall hade jag kört med dubbla 6.5.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

406 Inlägg
26 februari 2009
Trådstartare
micke7406 skrev:
kör minst ett 6.5 kitt. För att möta upp en 12" bas bra så får man köra ett par 6.5 per bas.

Oj dubbla vet jag inte.....skulle det inte kunna funka fint med dessa http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U2300

Sen undrar jag vad som kan rekommenderas att stoppa/klistra/skruva i dörrarna för att dämpa ev plåtskrammel.......

6 851 Inlägg
26 februari 2009
xc90 skrev:
micke7406 skrev:

Oj dubbla vet jag inte.....skulle det inte kunna funka fint med dessa http://www.brc.se/sortiment/artikel.asp … ;VGR=U2300

Sen undrar jag vad som kan rekommenderas att stoppa/klistra/skruva i dörrarna för att dämpa ev plåtskrammel.......

De 6½" spelar på mycke bra. Sitter de stabilt monterade i dämpade dörrar så spelar de högt och djupt.
Har själv haft sånna i ett par bilar och funkat kalas.

406 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
TT-Avant skrev:
xc90 skrev:
micke7406 skrev:

De 6½" spelar på mycke bra. Sitter de stabilt monterade i dämpade dörrar så spelar de högt och djupt.
Har själv haft sånna i ett par bilar och funkat kalas.

TAGET dom får det bli.........fortsätter man leta så hittar man alltid nått annat som verkar intressant....... så det är lika bra o handla det man ställt in sig på så får man leva med det.......tackar för svaren.

Med vad o hur kan man dämpa dörrarna??.......tänk på att det är en gammal(fin) fiesta så det är ju enkla dörrar att hålla på med........

Sök