3808
Sök

Ännu en huvudenhet fråga.

3 Inlägg
27 februari 2009
Trådstartare
Tjenare är ny här på garaget och har skummat igenom en hel del trådar om huvudenheter.

Men i mina ögon som är nybörjare på det här med ljud så verkar huvudenheterna en djungel.
Har idag 2st 12" Rockford Punch i bagaget och Alpine 6,5 i dörr sidorna och Alpine diskanter i panelen.
Är dom här prylarna jag vill ha en huvudenhet till. Har blivit tillsagd att leta efter en stereo med 3st lågnivå.

Mina egna krav är ganska enkla, cd mp3, usb och fjärrkontrol.
Vill ha en stereo jag klarar mig med ett tag och inte behöver byta.
Jag är en såndär som gillar funktioner speciellt dom där onödiga,
Så vad för nödvändiga eller onödiga funktioner finns det igentligen?
Är som sagt helt ny på det här med billjud men har tänkt mig att lägga runt 2000-2500 på en huvudenhet och har tittat mestadels på Pioneer och Alpine enheter.

edit: minst 2st lågnivåutgångar.
Senast redigerat av peebee (28 februari 2009)

3 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
http://www.pioneer.se/se/products/25/121/61/DEH-P5100UB/index.html
Sexkanals lågnivå (4 Volt), Aux, Usb, MP3/WMA, OEL-display, fjärrkontroll, bra ljud för pengarna.
Ca 2500:-

Ser schysst ut i mina ögon, tar gärna emot fler svar då jag vill ha lite att välja imellan!

3 Inlägg
28 februari 2009
Trådstartare
polomononen skrev:
Ska du ha slutsteg efter huvudenheten? Behöver du verkligen tre rca-utgångar?

Om du inte behöver ha 3 rca utgångar så får du många fler enheter att välja mellan.

När jag letade enhet så hade jag så specifika krav att det endast fanns 5 st enheter som uppfyllde kraven. Och dessa var svindyra. Så tänk efter vad du behöver, annars kanske du betalar för funktioner som du inte kommer att använda.

Just nu så kör jag enbart slutsteg till baslådan, har planer på att skaffa ett steg att köra framkitet på.
Så igentligen skulle väll 2 lågnivåutgångar räcka, Menade inte att ni skulle ta antalet lågnivåutgångar som ett krav ändrar i posten smile
Senast redigerat av peebee (28 februari 2009)

Sök