Hjälp! crossen startar inte

lazeralle
28 februari 2009 · 27 Inlägg

hej jag har en minicross 110cc dream tror jag den heter (KINA) jag var ute å körde lite sen bara dog den å sen starta den inte mer de blir gnista på stifte å sånt men den startar inte nästan så den vill starta men endå inte vad kan va fele??

JimpeBoy
28 februari 2009 · 529 Inlägg

Kollat om den får soppa?

"'Cause tramps like us, baby we were born to run" - Springsteen
Roz-104 typ..eh..va?
28 februari 2009 · 582 Inlägg

JimpeBoy skrev:
Kollat om den får soppa?

Kolla att det ens är soppa i tanken roll tongue

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
lazeralle
28 februari 2009 · 27 Inlägg

den får de:P

leksak Kanon..
28 februari 2009 · 1 473 Inlägg

Mycket som kan va fel tyvärr...

kaihaj
5 mars 2009 · 258 Inlägg

4-takt eller 2-takt?

får den gnista och bränsle?
så måste det ju nästan vara dålig kolvring eller hela kolven skulle ja tippa på!

Om motorn nu går runt som den ska annars? tongue
känns kompet som de ska?

Volvo v70 (2013)
Destajnii
5 mars 2009 · 219 Inlägg

polarn hade samma problem med sin kina cross där han "fick" soppa men tydligen inte tillräkligt startade direkt när han ändrade soppa ventilen till reserv tankt istället för den vanliga.

r35pect BMW ///M3
5 mars 2009 · 404 Inlägg

alla kines hojjar och allra helst dom absolut sämsta kina fiddy's är väldigt känsliga nu på vintern och verkar bara vilja starta när dom har lust..

tänk på att det är olika klimat här mot kina och dom är ju inställda efter deras klimat, därför blir det fel på bensin/luft blandningn nu på vintrarna när det är flera minus..

kallare = mer syre i luften och dom får därför för lite bensin.

det man brukar göra mer med dom är att byta tändstiftet till ett ngk eller liknande och även bensin filter för dom är hemskt dåliga orginal dvs stoppar flödet rätt rejält.

sen finns det inte en enda kines cross som är den andre lik i motorn så lika bra att kolla ventiler osv direkt när man köpt dom. smile

Nissan Gt-r "SS Black Edt" (2010)
Melker_elk Blyfot och motor dödare
6 mars 2009 · 388 Inlägg

ett känt fel på kina saker är att bränsle kranen strular pröva att ta bort den

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
6 mars 2009 · 5 753 Inlägg

Prova stoppa en köttbulle i ögat och sedan provar du starta igen, funkar varje gång!

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Melker_elk Blyfot och motor dödare
6 mars 2009 · 388 Inlägg

_Glenne_ skrev:
Prova stoppa en köttbulle i ögat och sedan provar du starta igen, funkar varje gång!

hehe fan va trött man börjar bli nu.. garvat flera minuter:D

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
Sushikocken Sleeper
6 mars 2009 · 3 084 Inlägg

_Butcher_ skrev:

_Glenne_ skrev:
Prova stoppa en köttbulle i ögat och sedan provar du starta igen, funkar varje gång!

hehe fan va trött man börjar bli nu.. garvat flera minuter:D

Och jag som tänkte skriva " det kan vara för lite ris" me nu vart det inte lika kul neutralsmile

Det lättaste är väl att köpa en ny motor för en femhunka, mer kostar dem väl inte?

Senast redigerat av Sushikocken (6 mars 2009)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Casy vinnarskalle!
6 mars 2009 · 907 Inlägg

Kolla alla jordpunkter och ta en titt på givaren vid svänghjulet, så allt sitter fast som det ska. Rengör även förgasaren om du inte har gjort det, det kan ha blivit en ispropp.

BMW M3 "Crisis" (2002)
BMW 1600-2 "Polaris" (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang