3859
Sök

Varning på Körkortet? Innebär???

1 163 Inlägg
24 mars 2006
Trådstartare
Hej allihop! smile

Fick ett brev från länsstyrelsen idag, och jag får behålla mitt körkort. big_smilebig_smilebig_smile
Denna totala glädje går inte att beskriva vilket ni säkert förstår, speciellt då mitt körkort ligger på prövotid.

Men jag fick en Varning på det och om jag får en varning till så tar dom in mitt körkort...

Enligt min kära Mor så innebär en varning minsta överträdelse av trafikreglerna, ex. 60km/h på 50väg, etc. etc. etc...

Detta tror jag inte på utan vill minnas att en varning innebär att man orsakar en trafikolycka, kör mot rött, smitning och liknande grova överträdelser.

Har jag rätt eller kommer jag bli tvungen att köra som en 78årig pensionär dom närmsta 8 månaderna och 3 dagarna? hmm

Tacksam för svar, helst från såna som vet vad dom pratar om!

Mvh Joel

Administratör
2 994 Inlägg
24 mars 2006
Jag har haft varning på mitt körkort nu i 5! år och vad jag förstog så innebär minsta lilla överträdelse körkortsindragning. Skönt att det går ut nu i april så man kan busa lite igen smile "jag körde 138kmh i snitt på 110 väg mitt i natten när dom tog mig"

En kopp av den svarta såsen...

Ingenjör
256 Inlägg
24 mars 2006
Hmm...fått så goda nyheter och planerar redan nästa fortkörning?

Kör lugnt och säkert och lägg inte in overdriven så slipper du ta om skiten. Det är bara pest och pina att behöva gå igenom allt det där igen. Kör moget.

Har du fått en chans så ser de inte mellan fingrarna igen.

Det är inget brott förrän man åker fast

1 163 Inlägg
24 mars 2006
Trådstartare
Jag brukar köra lugnt och fint, farträdd efter en olycka jag var med i...

Men jobbar med att köra ut Aftonbladet till Varberg, Falkenberg, Halmstad och Laholms Kommuner så högre hastigheter än lagligt är lätt hänt...

Är ingen person som utmanar ödet, de brukar aldrig gå bra då.. tongue

Men som sagt, de ska till en varning för att dom ska ta mitt körkort och ni säger att ja kan få en varning av en vanlig fortkörning? (får nog byta jobb i så fall...)

Sök