Angånde : förra ägaren kräver pengar :S uppdate 15 mars

ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
1 mars 2009 · 846 Inlägg

tjenix undra lite saker jag bytte min calibra mot en volvo men nu har han börjat kräva pengar av mig han vill ha 2500 för att han har lagat upp min gamla calibra ändå bytte vi bilarna i befintligt skick och de roligaste är att jag inte ens visste om felen på calibran och att basen i calibran va spräckt för för magneten var utåt ..  och han fick mitt x-box 360 me .. och nu t volvon den va inte helt perfekt heller hittat fel som han borde ha vetat om t.e.x lamelerna är helt slut .. och nu skriver han och hotar mig vet inte va jag ska göra riktigt är tacksam om ni hjälper mig smile // mvh ralleboyen

Senast redigerat av ralle_boyen (15 mars 2009)

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
H3dlund Med lem
1 mars 2009 · 1 127 Inlägg

Han kan inte kräva dig på något, hotar han dig så hota tillbaka med polis. tongue

Senast redigerat av H3dlund (1 mars 2009)

Rock-Star
1 mars 2009 · 2 982 Inlägg

ring polisen och gör en anmälan.
kommer han över o bankar sönder din bil så anser jag (uppmanar inte!) öga för öga tand för tand

ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
1 mars 2009 · 846 Inlägg

H3dlund skrev:
Han kan inte kräva dig på något, hotar han dig så hota tillbaka med polis. tongue

sant men lite läskigt han e typ 23 bast och jag 17 .. inte så jävla kul med hot tro fan jag inte vill prata med snubben då .. och de roligaste är att han e 4 mil bort så man känner sig lite skraj för va ärlig

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
dahboy
1 mars 2009 · 1 002 Inlägg

Skrev ni inget kvitto?

...
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
1 mars 2009 · 846 Inlägg

Residence skrev:
ring polisen och gör en anmälan.
kommer han över o bankar sönder din bil så anser jag (uppmanar inte!) öga för öga tand för tand

bilen är i ett säkert garage som ingen kommer in utan dom som bor här bara .. liksom onödigt och göra en så stor sak av allt ..

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
1 mars 2009 · 846 Inlägg

dahboy skrev:
Skrev ni inget kvitto?

självklart gjorde vi det

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
illegal__driver
1 mars 2009 · 76 Inlägg

Bytt är bytt...  Han kan inte kräva dig på någonting... Kräv att han ska byta lamellerna åt dig tillbaka om han ska köra den visan...ni bytee ju i befintligt skick och tydligen godkände han ju skicket iom att han gick med på bytet

Volkswagen Touran "DAS AUTO" (2005)
Volkswagen GOLF 4 IV "DAS AUTO" (2000)
allanbog
1 mars 2009 · 31 Inlägg

han kan inte kräva ett piss utav dig så länge ni skrev kvitton, att bilarna såldes/ bytes i BEF skick..

Larssa91
1 mars 2009 ·

ralle_boyen skrev:

dahboy skrev:
Skrev ni inget kvitto?

självklart gjorde vi det

men skrev ni kvitto så har han ju inget att säga till om. eller?

dahboy
1 mars 2009 · 1 002 Inlägg

ralle_boyen skrev:

dahboy skrev:
Skrev ni inget kvitto?

självklart gjorde vi det

Gå till polisen och anmäl han då.. Antar att det står på kvittot att bilen såldes i befintligt skick.? Vilken stad bor han i om man får va nyfiken?

Senast redigerat av dahboy (1 mars 2009)

...
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
1 mars 2009 · 846 Inlägg

dahboy skrev:

ralle_boyen skrev:

dahboy skrev:
Skrev ni inget kvitto?

självklart gjorde vi det

Gå till polisen och anmäl han då.. Antar att det står på kvittot att bilen såldes i befintligt skick.? Vilken stad bor han i om man får va nyfiken?

poliserna e ju sega av sig och tkr det är onödigt och göra så stort av såna saker uppe i dalarna tro jag .. men han är hos sin bror nu som bor 4 mil ifrån mig man känner sig ju inte så säker liksom eftersom han har vatt här uppe hmm

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
alain www.bimmerpower.org
1 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Du skriver: ändå bytte vi bilarna i befintligt skick, då är det befintligt skick som gäller.
Hitta själv några fel på hans och säg att det jänma sig.
Det är inte för att han är äldre än du att han göra vad han vill!

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
1 mars 2009 · 846 Inlägg

alain skrev:
Du skriver: ändå bytte vi bilarna i befintligt skick, då är det befintligt skick som gäller.
Hitta själv några fel på hans och säg att det jänma sig.
Det är inte för att han är äldre än du att han göra vad han vill!

lamellerna är helt slut på volvon lite jobbigt att han ringer mig hela tiden

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
dahboy
1 mars 2009 · 1 002 Inlägg

ralle_boyen skrev:

dahboy skrev:

ralle_boyen skrev:
självklart gjorde vi det

Gå till polisen och anmäl han då.. Antar att det står på kvittot att bilen såldes i befintligt skick.? Vilken stad bor han i om man får va nyfiken?

poliserna e ju sega av sig och tkr det är onödigt och göra så stort av såna saker uppe i dalarna tro jag .. men han är hos sin bror nu som bor 4 mil ifrån mig man känner sig ju inte så säker liksom eftersom han har vatt här uppe hmm

Du behöver nog inte va skraj för han.. Han lär ju inte åka hem till dig, bryta sig in i ditt hus och banka skiten ur dig.. Han gör nog bara ett försök att få dig att betala skiten..


Stäng av mobilen om han ringer hela tiden.. Eller sig till han att du gjort en polis anmälan om han fortsätter..

Senast redigerat av dahboy (1 mars 2009)

...
FireTraXX DFFL
1 mars 2009 · 9 020 Inlägg

Be honom fara och flyga.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
illegal__driver
1 mars 2009 · 76 Inlägg

ralle_boyen skrev:

alain skrev:
Du skriver: ändå bytte vi bilarna i befintligt skick, då är det befintligt skick som gäller.
Hitta själv några fel på hans och säg att det jänma sig.
Det är inte för att han är äldre än du att han göra vad han vill!

lamellerna är helt slut på volvon lite jobbigt att han ringer mig hela tiden

Då är det dags att du talar om för han vad som gäller... ta en diskution med han, fly inte då känns det bara värre

Volkswagen GOLF 4 IV "DAS AUTO" (2000)
Volkswagen Touran "DAS AUTO" (2005)
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
1 mars 2009 · 846 Inlägg

dahboy skrev:

ralle_boyen skrev:

dahboy skrev:

Gå till polisen och anmäl han då.. Antar att det står på kvittot att bilen såldes i befintligt skick.? Vilken stad bor han i om man får va nyfiken?

poliserna e ju sega av sig och tkr det är onödigt och göra så stort av såna saker uppe i dalarna tro jag .. men han är hos sin bror nu som bor 4 mil ifrån mig man känner sig ju inte så säker liksom eftersom han har vatt här uppe hmm

Du behöver nog inte va skraj för han.. Han lär ju inte åka hem till dig, bryta sig in i ditt hus och banka skiten ur dig.. Han gör nog bara ett försök att få dig att betala skiten..

man får hoppas på de bästa och varför ska jag svara i telen nu när han ringer man vill ju inte prata me en som hota en och skit :S

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
1 mars 2009 · 846 Inlägg

illegal__driver skrev:

ralle_boyen skrev:

alain skrev:
Du skriver: ändå bytte vi bilarna i befintligt skick, då är det befintligt skick som gäller.
Hitta själv några fel på hans och säg att det jänma sig.
Det är inte för att han är äldre än du att han göra vad han vill!

lamellerna är helt slut på volvon lite jobbigt att han ringer mig hela tiden

Då är det dags att du talar om för han vad som gäller... ta en diskution med han, fly inte då känns det bara värre

egentligen är de sant har sagt att de är fel på volvon me  men han vägra ju och lyssan :S

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
WoozyDozz
1 mars 2009 · 918 Inlägg

Vad har han hotat med då? hmm

Senast redigerat av Ante90 (1 mars 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang