Så länge han bor hos sin mamma så är det helt okej att bilen står på hans mamma men han kör den (fast nu var han bara 17år och inget körkort än)
När jag var yngre och bodde hemma så stod min pappa som ägare på bilarna jag hade då.
Detta var helt okej enligt Folksam, som vi hade som försäkringsbolag, så länge som jag bodde på samma adress. Men om jag skulle bli vållande till en skada så skulle det kosta 1000:- mer i självrisk om föraren var under 24år sa de.
Däremot om jag skulle bott på en annan adress då så hade det inte varit okej att skriva bilen på pappa, om jag brukade bilen hela tiden.
Det var iof några år sedan, men vad jag vet så är det fortfarande samma som gäller...
Men detta har väl inget med tråden att göra ? handlar om att förra ägaren vill ha pengar, varför tjafsa om vem som äger vad ?
Killen har ju inte ens körkort än så varför bry sig om hans mamma står som ägare ?
Ang pengarna så borde trådskaparen ta kontakt med förra ägaren och gå med på att betala de där 2500:- som han vill ha men samtidigt kräva ersättning för bättre beg fälgar i det skicket som det skulle vara och för ny koppling.
Kostnaden för ny koppling och beg fälgar ca 10000:- grovt räknat, dra av 2500:- från det så är den förra ägaren skyldig trådskaparen 7500:- slutdiskuterat.
V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01