2023
Sök

Angånde : förra ägaren kräver pengar :S uppdate 15 mars

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
Happytart skrev:
ralle_boyen skrev:
no_fake skrev:

vad e det för anledningar att inte kämpa mot han?

då blir allting bara större och de är helt menings löst tycker jag smile

Att lägga ner energi på att skapa en tråd om en sådan här skitsak måste ju gå till världshistorien!
Det lär ju inte vara första gången som något sådant här händer, dock första gången någon skriver om det på ett forum... Gör som alla andra och sluta gnälla istället!
BTW, vem har lärt dig att skriva??! Blir helt yr av att läsa skiten tongue

haha tongue men de blev ju en bra tråd smile är ju 17 än så är ju inte van vid stora livet än haha ;P min lärare tro jag haha .D

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 mars 2009
ralle_boyen skrev:
nu börja man känna sig säkrare tack för alla svar nu får hoppas på det bästa med smile men de är inte säkert det är han för att de finns ju mer än 1 gammal ägare haha ;P

Han heter beastmaster_84, och om han är 23 år så passar det bra med åldern.
Dessutom ligger din Volvo uppe som hans bil...
Senast redigerat av TurbOla (1 mars 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
TurbOla skrev:
ralle_boyen skrev:
nu börja man känna sig säkrare tack för alla svar nu får hoppas på det bästa med smile men de är inte säkert det är han för att de finns ju mer än 1 gammal ägare haha ;P

haha ;P

1 210 Inlägg
1 mars 2009
TurbOla skrev:
ralle_boyen skrev:

jupp helt riktigt...

12 086 Inlägg
1 mars 2009
illegal__driver skrev:
FireTraXX skrev:
ralle_boyen skrev:

hahah ;P kommer förmodligen åka på pisk själv då eftersom han e något äldre och något biffigare och han är säkert inte ens själv .. och i am a man who loves mouse ;D skämt och sido

Du verkar inte vara en man som älskar mus, snarare bara en mus.

Odla ett par och ring killen och säg vad du tycker.
Jävla mes.

Word!!!! HADE du haft FireTraXX stake samt ordföråd hade denna tråden aldrig behövts  skapas:P

Haha wtf? Din guru lr? lol

typ..eh..va?
582 Inlägg
1 mars 2009
Ähh, skit i honom ralle_boyen, han kan inte göra nånting.

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

76 Inlägg
1 mars 2009
JapMax skrev:
illegal__driver skrev:
FireTraXX skrev:

Du verkar inte vara en man som älskar mus, snarare bara en mus.

Odla ett par och ring killen och säg vad du tycker.
Jävla mes.

Word!!!! HADE du haft FireTraXX stake samt ordföråd hade denna tråden aldrig behövts  skapas:P

Haha wtf? Din guru lr? lol

FUCK Avslöjad big_smile

3 059 Inlägg
1 mars 2009
PM'a hans mobilnummer till alla här i tråden så får han de hett om öronen.

1 210 Inlägg
1 mars 2009
Smajly skrev:
PM'a hans mobilnummer till alla här i tråden så får han de hett om öronen.

Ähh han har ju redan fått ett PM i sin låda om denna tråd så han är nog snart medveten om de hela tongue

1 062 Inlägg
1 mars 2009
har ni skrivit kvitto där det står att bilen bytes i befintligt skick, så kan han inte börja gnälla på massa saker i efter hand. det är ju upp till köparen att kolla bilen och prov köra den.. i så fall skulle du kunna klaga över den dåliga kopplingen.. stå på dej, du ska inte ge han nåra pengar..
Senast redigerat av Ricky (1 mars 2009)

57 Inlägg
1 mars 2009
Bytte du Xboxen mot en Volvo!? Kan väl inte varit ett bra byte? wink

Reservdansk
6 271 Inlägg
1 mars 2009
Men märkte du inte den dåliga kopplingen när du provkörde bilen innan bytet?
Eller du provkörde den inte?

Du vågade kanske inte påpeka det? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
1 mars 2009
Bevis på att vi killar är käringar! tongue

Vill att det ska bli kaos, å här sitter vi tror att vi är ngt tongue
Senast redigerat av emijl (1 mars 2009)

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

1 062 Inlägg
1 mars 2009
ralle_boyen skrev:
illegal__driver skrev:
ralle_boyen skrev:

hahah ;P kommer förmodligen åka på pisk själv då eftersom han e något äldre och något biffigare och han är säkert inte ens själv .. och i am a man who loves mouse ;D skämt och sido

Tror inte någon är så korkad att man ger en person stryk för 2500:- men än är inte den siste idioten född så man ska aldrig säga aldrig

så sant men man vet aldrig heller som du sa ..men va troru ett par lammeler kostar till en 855 ? han kan ju pröjsa dom och jag pröjsa hans och de roligaste är att jag inte har en krona .. så hur mkt än han hotar och skit så kan ja ju inte komma me nått jag inte har

kostar ca 3000:- på mekonomen, men ska du lämna in bilen på tex volvo/bilia så kostar det närmare 12 000:-

38 Inlägg
1 mars 2009
sålänge ni har kvitton på att ni bytte bilarna i bef. skick så kan han inte göra ett dugg mot dig, håll hårt i pengarna. Börjar det bli otrevligt så koppla in polisen.

(hoppas att ni skrev att bilarna var i bef. skick på kvittot, annars så kan han säga att du visste(?) om dessa fel och kan på så sätt häva köpet, kallas för... vet inte riktigt,, men vet man om att det man säljer har en brist, men inte att man säger det, så kan man då häva köpet eller begära pengar för att få varan fixad)

Knegare
718 Inlägg
1 mars 2009
Men...

Antagligen säger du åt honom att bara hålla käften och säga att ni redan bytt. Eller så säger du lugnt och sansat att han hotar dig, att han (om du har bevis, hellst inspelat då sms kan skyllas på andra) hotar dig, vilket kan bli mycket roligare än 2500:- i fickan. Dessutom kontaktar han INTE en advokat då det är dessa skitsummor.

William 2009-02-20

En gång till nu
760 Inlägg
1 mars 2009
ralle_boyen skrev:
tjenix undra lite saker jag bytte min calibra mot en volvo men nu har han börjat kräva pengar av mig han vill ha 2500 för att han har lagat upp min gamla calibra ändå bytte vi bilarna i befintligt skick och de roligaste är att jag inte ens visste om felen på calibran och att basen i calibran va spräckt för för magneten var utåt ..  och han fick mitt x-box 360 me .. och nu t volvon den va inte helt perfekt heller hittat fel som han borde ha vetat om t.e.x lamelerna är helt slut .. och nu skriver han och hotar mig vet inte va jag ska göra riktigt är tacksam om ni hjälper mig smile // mvh ralleboyen

Ni bytte bilarna i befintligt skick = du behöver inte oroa dig ett piss över "lagar o dyl".
Har han hotat dig så ringer du polisen å säger va som är sagt bara för å jävlas tbx!

SÅ, då va tråden avslutad! big_smile
Cheers

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

1 210 Inlägg
1 mars 2009
avslutad för flera inlägg sen men många som vill göra sin röst hörd ännu! tongue

687 Inlägg
2 mars 2009
alexxe skrev:
Ni bytte bilarna i befintligt skick = du behöver inte oroa dig ett piss över "lagar o dyl".

Det där är nog så fel som det kan bli. Bara för att man har skrivit "bilen sålts i befintligt skick" så försvinner inte ansvaret från säljaren på skador/fel som bilen har haft när den såldes om nu inte köparen visste om de.. Finns ett mycket bra inlägg längre upp i tråden som har förklarat hur det ligger till..

Många har nog fått det där med bef. skick lite om bakfoten, det är inget som försäkrar att man inte blir ersättningsskyldig.
Senast redigerat av Nehe (2 mars 2009)

Avstängd
512 Inlägg
2 mars 2009
Säg att det är betydligt dyrare med kopplingsbyte än att byta bas! Du har rätten..

Sök