2997
Sök

Angånde : förra ägaren kräver pengar :S uppdate 15 mars

typ..eh..va?
582 Inlägg
3 mars 2009
ralle_boyen skrev:
nu vill han häva bytet efter 1 månad :S

Vafan?!

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
inte lite udda me ;P jag vet ju inte va han har gjort me bilen under sissta månaden kanske körtsönder den lr nått yikes

DFFL
9 020 Inlägg
3 mars 2009
ralle_boyen skrev:

Han verkar ju inte ha alla hemma iallafall.

Säg som i lågstadiet, bytt är bytt och kommer aldrig tillbaka. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

41 Inlägg
3 mars 2009
FireTraXX skrev:
ralle_boyen skrev:

Han verkar ju inte ha alla hemma iallafall.

Säg som i lågstadiet, bytt är bytt och kommer aldrig tillbaka. big_smile

Haha! helt rätt.

1 585 Inlägg
3 mars 2009
Han kan ju bara glömma att han ska kunna byta tillbaka. Stå på dig, har du inga kompisar som är äldre som kan hjälpa dig att skälla ut han lite? Annars ge telefonen till din föräldrar de kan kanske förklara lite bättre för han. Skit i att svara när han ringer annars. Skulle han hota dig ring till polisen. Du har inget att vara rädd över. Är det så jävla mycket att klaga på att en bas har gått sönder herregud säger jag bara.

846 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Han kan ju bara glömma att han ska kunna byta tillbaka. Stå på dig, har du inga kompisar som är äldre som kan hjälpa dig att skälla ut han lite? Annars ge telefonen till din föräldrar de kan kanske förklara lite bättre för han. Skit i att svara när han ringer annars. Skulle han hota dig ring till polisen. Du har inget att vara rädd över. Är det så jävla mycket att klaga på att en bas har gått sönder herregud säger jag bara.

;P får la be nån polare komma man vet ju aldrig om han kommer me 10 pers lr nått och tyvär så e inte morsan hemma hon är i turkiet i 1 månad på semester  och de är inte jag som äger bilen de är ju mammsen som står på den så vet inte vrf han ens ska komma big_smile

Driver
2 111 Inlägg
3 mars 2009
Till att börja med så verkar inte nån av er ha kollat bilen ni bytte till er.

Detdär med fälgarna t ex, klart han visade den finaste om han visste att de andra såg ut som skit?.

Summa sumarum så är det du som har blivit blåst om nu någon blivit det. En trasig bas?. Är ju inte direkt bilen som är paj. Ungefär som att säga att en bil är skit för att inte stereon fungerar... min åsikt.

Stå på dig, kräver han pengar osv så gör detsamma för kopplingen.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

1 210 Inlägg
3 mars 2009
Arradin skrev:
Hamilton skrev:
Arradin skrev:
Dumheter .

" Befintligt Skick " är en helt godkänd argumentation vid skrivning av kvitto, sålänge det står tydligt på kvittot att det är Befintligt skick som gäller. Då har köparen skyldighet att kontrollera varan och påpeka fel.

Däremot så vet jag inte exakt hur det funkar med " Fel som påvisats inom rimmlig tid " , som vi arbetar med på jobbet.. vet inte hur det funkar mellan privatpersoner dvs.

Njae... det är lite klurigt det här med Befintligt skick.
om bilen visar sig vara i sämre skick än du, med hänsyn till bland annat pris, årsmodell och körsträcka, haft anledning att räkna med, anses den också felaktig och då gäller ju inte Befintligt skick längre som argument.

Absolut, men det är ju byte vi pratar om.

Vid köp av begagnad vara , så har säljaren skyldighet att påvisa alla fel som det kan tänkas vara på produkten. 
Problemet är ju att säljare kan säga att felet framkom i samband med, eller direkt efter byte.

Det jag sa , är att Befintligt skick visst är ett helt godkänt avtal.  Dom saker som vi pratar om nu, är lika mycket grund till " Hävning " , även om man skriver  " Godkännes efter inspektion " .

Och då ska vi inte ens prata om att det nästan är omöjligt att få grund till hävning av köp vid köp/byte mellan privatpersoner smile

Finns inget som säger att säljaren är skyldig till att det du säger...
Ja men om de är fel som inte säljaren heller har vetat om då???

De är så svårt att bevisa nått.. därför skriver man et kvitto med texten; Bilen är genomgången tillsammans med säljare/köpare och besiktigad och godkänd av köpare. eventuella dolda fel lr fel i framtiden fånskriver sig säljaren.. sen kråkar både köpare och säljare på detta...

DONE!!! slut diskuterat sen om fel som uppkommer senare... tongue
Senast redigerat av Ekis! (3 mars 2009)

892 Inlägg
3 mars 2009
Men alltså säg till honom att lägga ner fjanterierna.

2.500:- är vär för h-vete inget att orda om. När jag köpte min bil så fick jag börja med att lägga ca. 5.000:- på nya skivor/bromsar för de var helt slut. Och så har det fortsatt sedan dess...

Bilar går sönder och kostar pengar. Ska han ha nått felfritt kan han väl gå då istället för att spela ball mot "småkillar". (no offence) smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

846 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Android skrev:
Men alltså säg till honom att lägga ner fjanterierna.

2.500:- är vär för h-vete inget att orda om. När jag köpte min bil så fick jag börja med att lägga ca. 5.000:- på nya skivor/bromsar för de var helt slut. Och så har det fortsatt sedan dess...

Bilar går sönder och kostar pengar. Ska han ha nått felfritt kan han väl gå då istället för att spela ball mot "småkillar". (no offence) smile

såå sant smile esh han skulle komma nu vid sju märker ju om han ska va så patetisk och kommer

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 mars 2009
ralle_boyen skrev:
såå sant smile esh han skulle komma nu vid sju märker ju om han ska va så patetisk och kommer

Så om du inte skriver efter klockan sju, ska vi då ringa ambulans, eller utgå ifrån att du är död? wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

1 196 Inlägg
3 mars 2009
TurbOla skrev:
ralle_boyen skrev:

Så om du inte skriver efter klockan sju, ska vi då ringa ambulans, eller utgå ifrån att du är död? wink

det blir fan något sånt hehe

DFFL
9 020 Inlägg
3 mars 2009
Filma!!!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 mars 2009
FireTraXX skrev:
Filma!!!

Som dom gör på fotbollen? tongue
"Spela död..."

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

DFFL
9 020 Inlägg
3 mars 2009
TurbOla skrev:
FireTraXX skrev:
Filma!!!

Som dom gör på fotbollen? tongue
"Spela död..."

Nej, filma händelserna som utspelar sig vid mötet mellan kolosserna om en halvtimme. tongue

Russel Crowe, Gladiator.

typ..eh..va?
582 Inlägg
3 mars 2009
TurbOla skrev:
ralle_boyen skrev:

Så bestämmer vi! big_smile

Men du säg åt nån att filma, eller spela in på mobilen då så vi får höra big_smile

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
3 mars 2009
Ladda hem den här http://www.jesper.nu/blandat/roliga_ljudfiler.php och kör en Leifi Plomeros soundboard med han. big_smile

Då kan han får mer respekt för dig. wink

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

846 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
så ni vill ha mig död sad HAHA  ;P lovar skriva sen va han säger ;P om jag inte logga in idag så är jag död big_smile bara hämta min bil sen om nån vill ha den haha ,P

1 196 Inlägg
3 mars 2009
ralle_boyen skrev:
så ni vill ha mig död sad HAHA  ;P lovar skriva sen va han säger ;P om jag inte logga in idag så är jag död big_smile bara hämta min bil sen om nån vill ha den haha ,P

hehe nej då (A) :Pmen hoppas allt löser sig

NissanMotorsport
3 mars 2009
kvart kvar nu tongue

Sök