Hejsan, eftersom detta handlar om en del i motorn, gissar jag på att det här är rätt forum, förlåt på förhand om ni behöver flytta tråden.
Fick en krockskada på bilen i helgen, ett 100 kg vildsvin som hoppade upp framför mig i 90 Hur som helst, har kollat runt lite nu och det verkar som jag har klarat mig "lindrigt" undan. Bortsätt från grill och framkjol behöver jag byta denna del som jag visar på bilden.
Min fråga lyder: Hur många delar i motorn sitter ihop med denna plastdel?,
Vad jag kan see så verkar den gå att byta ut till en lika dan utan att behöva lämna in den på verkstad, men vill inte ta vatten över huvudet heller, är inte alls kunnig på motorer om jag ska vara ärlig.
Om någon har koll så får ni gärna svara, laddade up en bild från tre vinklar för att förenkla vilken del jag menar.
Hejsan, eftersom detta handlar om en del i motorn, gissar jag på att det här är rätt forum, förlåt på förhand om ni behöver flytta tråden.
Fick en krockskada på bilen i helgen, ett 100 kg vildsvin som hoppade upp framför mig i 90 Hur som helst, har kollat runt lite nu och det verkar som jag har klarat mig "lindrigt" undan. Bortsätt från grill och framkjol behöver jag byta denna del som jag visar på bilden.
Vad jag kan see så verkar den gå att byta ut till en lika dan utan att behöva lämna in den på verkstad, men vill inte ta vatten över huvudet heller, är inte alls kunnig på motorer om jag ska vara ärlig.
Om någon har koll så får ni gärna svara, laddade up en bild från tre vinklar för att förenkla vilken del jag menar.
Alltså det är svårt att säga. Lär väl vara en hel del som sitter fast i den plasten. Är du så pass mycket nybörjare så lämna hellre in om du känner dig osäker. Eller lämna till nån kompis som skruvar..bara ett vänligt tips. Lycka till
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
är ju inget som sitter "ihop" med motorn, är inte svårt att byta, börja med lyktorna, sen "kofongar" plasten, ramen"plasten" ovanför lyktorna ovanför lykterna och kylarn, inte nå tokigt alls