3983
Sök

Är det lagligt med dessa lampor ?

mulle mek
679 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
#1
jag undrar om man får köra med halogen lampor - mega blue dem säljs  på biltema.

http://www.biltema.se/products/product. … mId=124725

min kompis säger att  man inte får ha dem på volvo 740 för att dem bländar ifall man t.e.x kör en husvagn lr släp.  för att det ska vara lagligt  måste man kunne  ändra nivån på lyset så dem lyser ner åt som på nyare  bilar då går det att justera .


är det lagligt och går det igenom besiktningen med dessa ?

Gasar tills det Rasar !!!

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
1 mars 2009
#2
Bara tuta och kör, ska inte vara några problem.

Lev livet, det kan ta slut fort

Volvoskadad
6 017 Inlägg
1 mars 2009
#3
Alla E-märkta lampor är ju tillåtna att köra med!

Jonas

5 089 Inlägg
1 mars 2009
#4
edit: Gah, jag som inet kan läsa;P
Senast redigerat av FLindgren (1 mars 2009)

\Lindgren

mulle mek
679 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
#5
okej då vet jag wink tack ska ni ha smile

Gasar tills det Rasar !!!

1 814 Inlägg
1 mars 2009
#6
Står ju på sidan att de är godkända smile

mulle mek
679 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
#7
FLindgren skrev:
edit: Gah, jag som inet kan läsa;P

jag kan läsa!!! men min kompis gjorde mig tveksam, vill inte få böter tongue vill va säker ist.

Gasar tills det Rasar !!!

3 714 Inlägg
1 mars 2009
#8
Så länge lamporna inte pekar upp iskogen så är det bara att köra på smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

3 059 Inlägg
1 mars 2009
#9
Inte för att det är så ofta man drar husvagn eller släp.. men dom flesta som gör det har ändå lampor som pekar rakt upp och bländar mötande. Så det kan du nog också göra när du kör runt med din husvagn.

Har inte din bil en knapp på panelen för att ändra nivån på lamporna vid tung last?
Senast redigerat av Smajly (1 mars 2009)


Eliminator
1 441 Inlägg
2 mars 2009
#10
Lamporna i länken med (1) är godkända inte de andra,,,,

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.


Sök