Vad tycker ni om nya Ford Focus RS - 09

mastrovious
2 mars 2009 · 627 Inlägg

coolt vart tråden har hamnat big_smile

Som dom säger i klippet (till er som ville haft 4wd) så har den nån innovativ grej i hela upphängningen som gör att dom ändå får ner kraften i backen. sen tror jag dessutom att dom sparade 4wd till rallyversionen också. Huruvida de e rätt eller inte låter ja va osagt. Men med 4wd hade man nog kunnat skrämma upp den till 400 hk å fått en riktigt skön rallybil!

We Ride Togheter, We Die Togheter!
mastrovious
2 mars 2009 · 627 Inlägg

FireTraXX skrev:

steifan skrev:

FireTraXX skrev:

Ford är ett Amerikanskt bilmärke, bara för att en modell kanske inte byggs i USA så är fortfarande Ford helyllejänkeskit.

Bortsett från att Ford Europes bilar utvecklas i Europa och tillverkas i Europa, tysk/brittisk sk*t wink

Fortfarande Amerikanskt.
På samma sätt som Saab och Volvo är svenskt.

Märket må va amerikanskt men som steifan säger.. Ford Europe:s bilar e ju inte amerikanska. Volvobilarna e ju inte samma som dom va innan.. dom är ju "amerikaniserade".

We Ride Togheter, We Die Togheter!
linusgrabo Kockafan
3 mars 2009 · 224 Inlägg

mastrovious skrev:
coolt vart tråden har hamnat big_smile

Som dom säger i klippet (till er som ville haft 4wd) så har den nån innovativ grej i hela upphängningen som gör att dom ändå får ner kraften i backen. sen tror jag dessutom att dom sparade 4wd till rallyversionen också. Huruvida de e rätt eller inte låter ja va osagt. Men med 4wd hade man nog kunnat skrämma upp den till 400 hk å fått en riktigt skön rallybil!

med 4wd så hade det blivit för lite effekt kontra vikt. dom slängde på quaiffe diff istället och fick ett bättre resultat. men de e klart de hade vart skillnad med 4wd och 400hk men det är ju en helt annan liga.

Kocken
FireTraXX DFFL
3 mars 2009 · 9 020 Inlägg

mastrovious skrev:

FireTraXX skrev:

steifan skrev:

Bortsett från att Ford Europes bilar utvecklas i Europa och tillverkas i Europa, tysk/brittisk sk*t wink

Fortfarande Amerikanskt.
På samma sätt som Saab och Volvo är svenskt.

Märket må va amerikanskt men som steifan säger.. Ford Europe:s bilar e ju inte amerikanska. Volvobilarna e ju inte samma som dom va innan.. dom är ju "amerikaniserade".

Oavsett vad så är Ford ett Amerikanskt märke.
Audi är inte ett Ungerskt märke bara för att gamla TT:n tillverkades där.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Holiace
3 mars 2009 · 1 754 Inlägg

Coolare bil i den klassen får man leta efter.

Jag kan inget om allt.
mastrovious
3 mars 2009 · 627 Inlägg

FireTraXX skrev:

mastrovious skrev:

FireTraXX skrev:
Fortfarande Amerikanskt.
På samma sätt som Saab och Volvo är svenskt.

Märket må va amerikanskt men som steifan säger.. Ford Europe:s bilar e ju inte amerikanska. Volvobilarna e ju inte samma som dom va innan.. dom är ju "amerikaniserade".

Oavsett vad så är Ford ett Amerikanskt märke.
Audi är inte ett Ungerskt märke bara för att gamla TT:n tillverkades där.

Må vara så. Men du får läsa mellan raderna... han menade det nog som de flesta har tolkat.

EDIT: Efter att ha läst igenom tråden igen så hoppas jag att han menade de så som jag tolka.. pinsamt annars! big_smile

Senast redigerat av mastrovious (3 mars 2009)

We Ride Togheter, We Die Togheter!
FireTraXX DFFL
3 mars 2009 · 9 020 Inlägg

mastrovious skrev:

FireTraXX skrev:

mastrovious skrev:

Märket må va amerikanskt men som steifan säger.. Ford Europe:s bilar e ju inte amerikanska. Volvobilarna e ju inte samma som dom va innan.. dom är ju "amerikaniserade".

Oavsett vad så är Ford ett Amerikanskt märke.
Audi är inte ett Ungerskt märke bara för att gamla TT:n tillverkades där.

Må vara så. Men du får läsa mellan raderna... han menade det nog som de flesta har tolkat.

EDIT: Efter att ha läst igenom tråden igen så hoppas jag att han menade de så som jag tolka.. pinsamt annars! big_smile

Vet precis vad han menade.
Men killen kallade mig inkompetent för att jag "påstod" att Ford är ett Amerikanskt märke.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
3 mars 2009 ·

FireTraXX skrev:

mastrovious skrev:

FireTraXX skrev:

Oavsett vad så är Ford ett Amerikanskt märke.
Audi är inte ett Ungerskt märke bara för att gamla TT:n tillverkades där.

Må vara så. Men du får läsa mellan raderna... han menade det nog som de flesta har tolkat.

EDIT: Efter att ha läst igenom tråden igen så hoppas jag att han menade de så som jag tolka.. pinsamt annars! big_smile

Vet precis vad han menade.
Men killen kallade mig inkompetent för att jag "påstod" att Ford är ett Amerikanskt märke.

Släng en potatis på han..big_smile

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
3 mars 2009 · 5 753 Inlägg

blacken skrev:

FireTraXX skrev:

mastrovious skrev:

Må vara så. Men du får läsa mellan raderna... han menade det nog som de flesta har tolkat.

EDIT: Efter att ha läst igenom tråden igen så hoppas jag att han menade de så som jag tolka.. pinsamt annars! big_smile

Vet precis vad han menade.
Men killen kallade mig inkompetent för att jag "påstod" att Ford är ett Amerikanskt märke.

Släng en potatis på han..big_smile

Eller gör som mig, golvade en polare med en kiwi lol

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
mastrovious
3 mars 2009 · 627 Inlägg

_Glenne_ skrev:
Eller gör som mig, golvade en polare med en kiwi lol

Hahahahaha coolt.. skulle vilja se! lol

We Ride Togheter, We Die Togheter!
Tiiiseen
4 mars 2009 · 526 Inlägg

Ja tycker den e förjävla fin och de ska nog inte va några problem att skrämma upp femman som sitter i den så nu hoppas ja på jobb i norden och sen köper ja mig en sån där nästan direkt

Pan
4 mars 2009 ·

Fet som f**!! Äckligt snygg måste jag erkänna big_smile

Fartsyndare Pro detailer
4 mars 2009 · 417 Inlägg

Uscha, nästan så man KAN tänka sig en Ford på min gård smile

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
s12 Nissan Gazelle
4 mars 2009 · 1 460 Inlägg

jo den nya Ford Focus RS - 09 ser helt okej ut i mina ögon , skulle inte tacka nej till å få prov köra den

Nissan Silvia
252life
4 mars 2009 ·

2 Stora nackdelar

1. EJ AWD. (300hk till endast framhjulen, är lite tveksam minst sagt)
2. Finns endast i grön vit och blå.  (Jag vill ha en svart eller silver)

Sen om Ford är ett Amerikanskt märke?  Ja det stämmer, men det är stor skillnad på Ford Europe, Ford AU & Ford U.S  Dom utvecklar och tillverkar bilar oberoende av varandra. Och har helt olika modell utbud.
Fråga någon i USA vad dom tycker om deras focus,
så får du till svar att dom hellre skulle vilja ha "The Euro Focus".


Ford AU har för övrigt en mkt trevlig bil som heter Falcon XR8, skulle inte tacka nej till en sån.

Senast redigerat av 252life (4 mars 2009)

Holiace
4 mars 2009 · 1 754 Inlägg

De provade både med och utan 4wd. utan 4wd fick snabbare varvtider.

Jag kan inget om allt.
FocusRS
4 mars 2009 · 1 Inlägg

Hej!

För Er som är intresserade av att veta mer om nya Ford Focus RS så kan jag varmt rekommendera vår ganska så gedigna diskussionstråd i ämnet...

LÄNK --> http://www.fordclubsweden.se/forum/show … hp?t=47011

Den innehåller allt som är värt att veta om RS:en... smile

Väl mött!

/Per-Anders.

NIzmO Ollikkala Racing
4 mars 2009 · 1 724 Inlägg

Är lite småsugen på att beställa mig en vit RS får jag erkänna, däremot så pratade jag med säljarna på jobbet och dom sa att vi inte kan få hem nån tidigare än till oktober/september hmm .

Vägrar ju köpa en och bara köra från firman till garaget och vänta på våren.


Ps. var en tjej i linköping som var först att beställa en RS av våran firma cool .

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
4 mars 2009 · 2 456 Inlägg

Frän men suger sur strumpor att den ej e awd ..... va inne på att köpa en men det vart en
Corvette istället å Rwd ...... tongue

Senast redigerat av lonewolf-holm (4 mars 2009)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
TurbOla Reservdansk
5 mars 2009 · 6 271 Inlägg

Är lite kul att alla som provar eller hör bilen säger "Oj vad bra den går" eller "Vilket underbart ljud" när det sitter en Volvofemma, som låter precis som alla andra turbomatade volvofemmor, men då är det ingen som säger något... lol

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang