3989
Sök

Hjälp med lackning tack!

60 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
#1
Hejsan! har en volvo 855 t5r med gråa lister som jag hade tänkt lacka svarta i samma färg som bilen. Men nu undrar jag blir det ett bra resultat om man först tvättar av listerna med T-röd för att få bort smuts samt beläggningar. Sedan tar plast primer sedan lack och sedan klarlack. Eller kommer färgen att släppa så småningom? Några av er där ute som lackat era lister själva och kan säga hur resultatet blev?


Kombi-Nation
289 Inlägg
2 mars 2009
#2
T-röd vet jag inte om du ska tvätta med... lacknafta hade funkat...
plastprimer , grundfärg , sen baslack sen klarlack


Har alltid rätt!
689 Inlägg
2 mars 2009
#3
Jag skulle aldrig använda t-röd. De ger en fettliknande yta tycker jag.

Kör med thinner/ förtunning.
Slipa med 400/600 papper
Prima med plastprimer
Färglack
Klarlack

Lycka till nu smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

125 Inlägg
2 mars 2009
#4
Tvätta med thinner/förtunning
slipa med 240
lägg slipgrund
slipa med 400
lägg färgen du vill ha ca 2-3lager (heltäckande lager)
lägg klarlack

eller gå till någon gymnasium lack skola som gör det mot lite fika bröd åt dig smile



Sök