4552
Sök

Angående bultmönster.

Licenssvetsare
927 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
#1
Tjenare, planerar på o slänga på ett par fälgar som min farbror har liggandes på fiestan men vet inte om dom passar riktigt..

Bilen har fyrbults passning , om fälgarna också har det e det bara o skruva på då ? Eller är det massa saker på fälgen/navet som måste stämma överrens ?

Tack för svar / En nybörjare på bilar .

205 Inlägg
3 mars 2009
#2
Nej man kan ha olika bultmönster.

Det har inte med 4bult till 4bult att göra. Och inte heller tum på däcket.

På -89 är det: Bultmönster 4-108 ET 41 Navhål 63,4 (Fiesta)
Borde väl i princip vara samma på -85 skulle jag tro.
Senast redigerat av Janosch (3 mars 2009)

Licenssvetsare
927 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
#3
hmm ok, tack för snabbt svar! Får ta och testa helt enkelt.. Vart fick du tag i den infon ?

205 Inlägg
3 mars 2009
#4
Man mäter, eller söker på google wink

Licenssvetsare
927 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
#5
haha jojo, tänkte mest om du hade ngn hemsida med massa sån info, men tack endå! smile

144 Inlägg
12 mars 2009
#6
En ovärderlig hjälp för hemmapularen eller begköparen är en sk bultcirkelmätare som du enkelt kan se vilken bultindelning dina fälgar har, eller rättare sagt de du tänker köpa. Såg på blocket att det fanns sådana till salu för 199 spänn hoss www.infosite.se, här har du oxå länken till annonsen på blocket: http://www.blocket.se/vi/20522993.htm?ca=11_s

Som sagt, det betalar sig snabbt...Köpa begagnade fälgar på blocket är riskfyllt och säljarna är sällan villiga att ta tillbaks sitt beggade. De vanligaste fyrbultade indelningarna är 4x100, 4x108 och 4x114,3, men även 4x98 och 4x95 förekommer men är dock betydligt ovanligare. De flesta fyrbultade bilar är höginpressade och har ett ET mellan 35-45, undantaget Peugeot och Citroen med 4x108 och ET mellan 18-25.

Hoppas du blev klokare!

Robban

Robert


Sök